Головне управління ДФС у Донецькій області розглянуло звернення платника щодо права на податкові витрати при сплаті міській раді адміністративно-господарських санкцій як безпідставно збережених коштів в розмірі орендної плати та судових витрат та, керуючись ст.52 Податкового кодексу України (далі - Кодекс) в редакції, чинній з 01.01.2018, повідомляє.
Для обрахунку об'єкта оподаткування платник податку на прибуток використовує дані бухгалтерського обліку та фінансової звітності щодо доходів, витрат та фінансового результату до оподаткування (п. 44.2 ст. 44 Кодексу).
Відповідно до пп. 134.1.1 п. 134.1 ст. 134 Кодексу об'єктом оподаткування податком на прибуток підприємств є прибуток із джерелом походження з України та за її межами, який визначається шляхом коригування (збільшення або зменшення) фінансового результату до оподаткування (прибутку або збитку), визначеного у фінансовій звітності підприємства відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності, на різниці, які виникають відповідно до положень Кодексу.
Різниці, які виникають при нарахуванні амортизації необоротних активів, при формуванні резервів (забезпечень), при здійсненні фінансових операцій, інші різниці, на які здійснюється коригування фінансового результату до оподаткування згідно п. 134.1 ст. 134 Кодексу, визначені статтями 138-141 Кодексу, підрозділом 4 розділу XX Кодексу. При цьому Кодексом не передбачено коригування фінансового результату на суми судового збору, витрат на інформаційно-технічне забезпечення розгляду справи в суді та інших витрат, які згідно рішення суду боржник повинен сплатити. Отже, такі операції відображаються згідно з правилами бухгалтерського обліку при формуванні фінансового результату.
Відповідно до п. 2 ст. 6 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" від 16.07.99 № 996-ХІV регулювання питань методології бухгалтерського обліку та фінансової звітності здійснюється центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної фінансової політики (Міністерством фінансів України), який затверджує національні положення (стандарти) бухгалтерського обліку, інші нормативно-правові акти щодо ведення бухгалтерського обліку та складання фінансової звітності.
Враховуючи викладене, з питання відображення у бухгалтерському обліку витрат при сплаті міській раді адміністративно-господарських санкцій як безпідставно збережених коштів в розмірі орендної плати та судових витрат, доцільно звернутись до Міністерства фінансів України.
Разом з тим зазначаємо, що відповідно до п.п. 140.5.11 п. 140.5 ст. 140 Кодексу фінансовий результат податкового (звітного) періоду збільшується на суму витрат від визнаних штрафів, пені, неустойок, нарахованих відповідно до цивільного законодавства та цивільно-правових договорів на користь осіб, що не є платниками податку (крім фізичних осіб), та на користь платників податку, які оподатковуються за ставкою 0 відсотків відповідно до пункту 44 підрозділу 4 розділу XX «Перехідні положення» цього Кодексу.
Індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію (пункт 52.2 статті 52 Кодексу).
© газета "Все про бухгалтерський облік", 2018-2025 Всі права на матеріали, розміщені на сайті газети "Все про бухгалтерський облік" охороняються відповідно до законодавства України. Використання, відтворення таких матеріалів допускаються тільки в межах, установлених законодавством України. При цьому посилання на сайт газети "Все про бухгалтерський облік" є обов'язковим. |
Передплатіть газету "Все про бухгалтерський облік" |
Приєднуйтесь до нас у соцмережах: |