X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 21.02.2025 р. № 918/ІПК/99-00-07-03-01 ІПК

Індивідуальна податкова консультація

 

Державна податкова служба України за результатами розгляду звернення товариства з обмеженою відповідальністю (далі – Товариство)
щодо надання індивідуальної податкової консультації, керуючись статтею 52 Податкового кодексу України (далі – Кодекс), повідомляє таке.

Відповідно до звернення Товариство є платіжною установою та надає платіжні послуги на підставі ліцензії Національного банку України на надання фінансових платіжних послуг.

У зв’язку із складністю розуміння форми і змісту розрахункових документів Товариство звернулось до податкового органу із наступними запитаннями:

  1. Чи зобов’язаний суб’єкт господарювання видавати клієнту фіскальний касовий чек на товари чи послуги, якщо клієнт уже отримав фіскальний касовий чек за операцією з видачі готівкових коштів держателям електронних платіжних засобів, у якому вже зазначено інформацію про суму отриманої комісії за цю операцію?
  2. Чи є необхідність додатково видавати окремий чек на товар чи послугу, якщо фіскальний чек за попередньою операцією вже включає відповідну

    інформацію про комісію?
  3. Яким чином має бути забезпечено коректне відображення сум та реквізитів у таких випадках, з огляду на особливості законодавчих вимог щодо фіскальних чеків?
  4. Якщо суб’єкт господарювання зобов’язаний видати клієнту два окремі фіскальні чеки за формою ФКЧ-1 (на товар або послугу) та ФКЧ-4 (за операцією з видачі готівкових коштів), чи є обов’язковим зазначення у фіскальному чеку за операцією з видачі готівкових коштів держателям електронних платіжних засобів реквізиту, що вказує на суму комісії, отриманою за цю операцію?
  5. Якщо зазначати розмір комісійної винагороди у фіскальних касових чеках за формою ФКЧ-4 (за операцією видачі готівкових коштів держателям електронних платіжних засобів) як інформаційну складову – чи означає це, що при передачі реквізитів такого фіскального чека захищеними каналами зв’язку через АПІ до фіскального сервера ДПС сума комісійної винагороди не повинна передаватися (а лише зазначатися інформаційно в друкованій/електронній формі фіскального чека для клієнта)? Яку юридичну відповідальність буде нести суб’єкт господарювання, якщо клієнт здійснить перевірку коректності отриманого фіскального чека на сайті ДПС за QR-кодом та у виведеному на сайті чеку сума комісії не буде відображатись?

Щодо питань 1 – 5.

Оскільки, усі питання Товариства є подібними та у тій чи іншій мірі стосуються необхідності уточнення наданої раніше Товариству індивідуальної податкової консультації відповіді на них надаються одночасно.

З урахуванням наданої Товариству індивідуальної податкової консультації від 14.01.2025 № 167/ІПК/99-00-07-03-01 ІПК, обсягу наведених фактичних обставин у зверненнях та контексту поставлених питань, повідомляємо, що сума комісійної винагороди (рядок 9) фіскального касового чека за операцією з видачі готівкових коштів держателям електронних платіжних засобів (далі – чек видачі коштів держателям карток) є обов’язковим реквізитом, який у обов’язковому порядку має передаватись до контролюючого органу.

Формулювання, використане у згаданій вище консультації, що розмір комісійної винагороди у фіскальних касових чеках за операцією видачі готівкових коштів держателям електронних платіжних засобів може відображатись як інформаційна складова, слід розуміти так, що інформація про суму виданих готівкових коштів та розміру комісії за такою операцією відображаються у різних рядках чека видачі коштів держателям карток та не сумуються між собою.

У випадку коли Товариство, як надавач платіжних послуг безпосередньо здійснює операції з видачі готівкових коштів держателям електронних платіжних засобів, то у такому випадку Товариству слід проводити такі операції виключно із використанням чеків видачі коштів держателям карток, із вказанням у них окремими рядками суми готівкових коштів виданих держателям електронних платіжних засобів та розміру утриманої Товариством комісії.

У відповідності до пункту 52.2 статті 52 Кодексу податкова консультація має індивідуальний характер, діє в межах законодавства, яке було чинним на момент надання такої консультації і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.

________________________________________________________________________________

Ця індивідуальна податкова консультація діє до зміни/втрати чинності норм законодавства, щодо яких надано індивідуальну податкову консультацію.