X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ГУ ДПС У СУМСЬКІЙ ОБЛАСТІ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 24.02.2025 р. № 940/ІПК/18-28-07-06-07

№_____/ІПК/18-28-07-06-07                       

 

Індивідуальна податкова консультація

 

Головне управління ДПС у Сумській області (далі - ГУ ДПС у Сумській області) за розглядом звернення Підприємця від […] (вх. ГУ ДПС у Сумській області […] від […]) про надання індивідуальної податкової консультації в письмовій формі щодо правильності відображення у фіскальному чеку марки акцизного податку при реалізації алкогольних напоїв на розлив та керуючись статтею 52 глави 3 розділу ІІ Податкового кодексу України (далі - Кодекс), в межах компетенції повідомляє.

У своєму зверненні Підприємець повідомив, що здійснює діяльність згідно КВЕДів 56.10 (Діяльність ресторанів, надання послуг мобільного харчування) та 56.30 (Обслуговування напоями) та має намір здійснювати продаж алкогольних напоїв на розлив та приготування алкогольних коктейлів, які включають в себе декілька порцій різних алкогольних напоїв.

Практичну необхідність отримання податкової консультації платник податків обґрунтував складністю застосування норм законодавства та з метою уникнення порушень при здійсненні господарської діяльності.

Враховуючи вищевикладене, платник податків просить надати індивідуальну податкову консультацію з наступного питання:

Чи зобов’язаний Підприємець при роздрібній торгівлі алкогольними напоями на розлив (порційно декільком покупцям) відображати у фіскальному чеку код марки акцизного податку при продажу другої та наступних порцій алкогольного напою в межах однієї пляшки напою, маркованого маркою акцизного податку?

З метою надання відповіді на поставлене питання слід зазначити, що правові засади застосування реєстраторів розрахункових операцій (далі - РРО) та програмних реєстраторів розрахункових операцій (далі - ПРРО) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг встановлені Законом України від 06 липня 1995 року № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» (далі - Закон № 265) та нормативно-правовими актами, прийнятими на його виконання.

Звертаємо увагу, що дія Закону № 265 поширюється на усіх суб’єктів господарювання (далі - СГ), їх господарські одиниці та представників (уповноважених осіб) СГ, які здійснюють розрахунки у готівковій та/або безготівковій формі у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а порядок проведення таких розрахунків визначається статтею 3 цього Закону.

Зокрема, пунктом 11 статті 3 Закону № 265 для СГ встановлено обов’язок з проведення розрахункових операції через РРО та/або через ПРРО для підакцизних товарів з використанням режиму програмування із зазначенням коду товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД, найменування товарів, цін товарів та обліку їх кількості, а також із зазначенням цифрового значення штрихового коду марки акцизного податку (серія та номер) при роздрібній торгівлі алкогольними напоями.

За визначенням, наведеним у статті 2 Закону № 265, розрахунковий документ - документ встановленої форми та змісту (касовий чек, товарний чек, видатковий чек, розрахункова квитанція, проїзний документ тощо), що підтверджує факт продажу (повернення) товарів, надання послуг, операцій з видачі готівкових коштів держателям електронних платіжних засобів, отримання (повернення) коштів, торгівлю валютними цінностями в готівковій формі, створений в паперовій та/або електронній формі (електронний розрахунковий документ) у випадках, передбачених цим Законом, зареєстрованим у встановленому порядку РРО або ПРРО, чи заповнений вручну.

У свою чергу Форму та зміст розрахункового документа визначено  Положенням про форму та зміст розрахункових документів / електронних розрахункових документів, затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 21 січня 2016 року № 13 (далі - Положення № 13).

Так, пунктом 1 розділу II Положення № 13 визначено, що фіскальний касовий чек на товари (послуги) (далі - фіскальний чек) - розрахунковий документ / електронний розрахунковий документ, створений у паперовій та/або електронній формі (електронний розрахунковий документ), РРО або ПРРО при проведенні розрахунків за продані товари (надані послуги), який повинен містити обов’язкові реквізити згідно з визначеним переліком.

Пунктом 2 розділу ІІ Положення № 13 передбачено, що при реалізації товарів обов’язковим реквізитом фіскального чеку є цифрове значення штрихового коду марки акцизного податку (серія та номер) на алкогольні напої або унікальний ідентифікатор електронної марки акцизного податку, або серійний номер електронної марки акцизного податку (зазначаються у випадках, передбачених законодавством) (рядок 9).

При цьому згідно приписів абзацу другого пункту 3 розділу І Положення № 13 визначено, що у разі відсутності в документі хоча б одного з обов’язкових реквізитів, а також недотримання сфери його призначення, такий документ не прийматиметься як розрахунковий.

Отже, для підакцизної групи товарів встановлено особливий режим програмування, який не передбачає можливості використовувати назву однорідної групи (горілка, вино, сигарети тощо), а вимагає зазначати в фіскальних чеках РРО та/або ПРРО, які супроводжують продаж таких товарів, саме найменування конкретної одиниці підакцизного товару, з обов’язковим відображенням в таких фіскальних чеках, окрім найменування, їх кодів згідно УКТ ЗЕД, ціни та кількості, у тому числі відображення реквізитів марки акцизного податку (серія та номер).

Таким чином, при реалізації алкогольних напоїв на розлив або у складі коктейлів, необхідно забезпечити введення даних / сканування марки акцизного податку для відображення її реквізитів у фіскальному чеку при відкупорюванні такої продукції, в межах першого відкриття (отримання першої порції при продажі на розлив або приготуванні коктейлю).

Враховуючи викладене та як відповідь на поставлене питання повідомляємо, що відображення у фіскальному чеку цифрового значення штрихового коду марки акцизного податку (серія та номер) при продажу другої та наступних порцій алкоголю в межах продажу однієї пляшки напою, маркованого маркою акцизного податку при роздрібній торгівлі алкогольними напоями на розлив не вимагається, за умови відображення її реквізитів у розрахунковому документі при її відкупорюванні, в межах отримання першої порції при реалізації алкогольного напою частинами, який розлито виробником у тару, що була маркована такою маркою.

Одночасно наголошуємо, що уразі недотримання вищевказаних вимог порядку проведення розрахунків при реалізації алкогольних напоїв на розлив, до СГ застосовуються штрафні (фінансові) санкції згідно загальних                            норм передбачених пунктом 1 статті 17 Закону № 265 у розмірі: 100 відсотків суми на яку здійснено продаж товарів - за порушення, вчинене вперше та                          150 відсотків суми на яку здійснено продаж товарів - за кожне наступне порушення.

У відповідності до пункту 52.2 статті 52 глави 3 розділу ІІ Кодексу індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію, та діє в межах законодавства яке було чинним на момент надання такої консультації.