X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 24.02.2025 р. № 965/ІПК/99-00-09-04-03 ІПК

Індивідуальна податкова консультація

 

Державна податкова служба України за результатами розгляду звернення приватного акціонерного товариства (далі – Товариство) щодо отримання індивідуальної податкової консультації з питань практичного застосування норм законодавства стосовно ввезення виноматеріалів виноградних, як сировини для виробництва інших підакцизних товарів, керуючись статтею 52 Податкового кодексу України (далі – Кодекс), в межах компетенції повідомляє.

Як зазначено у зверненні, Товариство є суб’єктом господарювання, основним видом діяльності якого дистиляція, ректифікація та змішування спиртних напоїв, а також виробництво виноградних вин, оптова торгівля алкогольними напоями та інші види діяльності.

У зверненні Товариство повідомляє, що займається виробництвом алкогольних напоїв – вин, винних напоїв, має ліцензію на право виробництва алкогольних напоїв та ліцензію на право оптової торгівлі алкогольними напоями. Для виробництва вин та винних напоїв Товариство використовує сировину – виноматеріали  виноградні власного та  імпортного  виробництва  за кодами товарів згідно з УКТ ЗЕД 2204 29 95 00, 2204 29 96 00, 2204 21 97 00,

2204 29 98 00, які імпортуються Товариством у цистернах з інших країн.

Відповідно до п. 225.5 1 ст. 225 Кодексу ввезення на митну територію України виробником алкогольних напоїв в ємностях, які не є споживчою тарою, для їх розливу у споживчу тару такий виробник до ввезення подає контролюючому органу за своїм місцезнаходженням оформлений податковий вексель у трьох примірниках, який є забезпеченням виконання зобовязання такого платника у строк до 90 календарних днів, починаючи з дня видачі податкового векселя, сплатити суму податку, розраховану за ставками для цієї продукції.

Товариство просить надати розяснення з наступних питань:

1. Чи звільняються від оподаткування акцизним податком операції із ввезення на митну територію України виноматеріалів виноградних, що мають коди згідно з УКТ ЗЕД 2204 29 95 00, 2204 29 96 00, 2204 21 97 00, 2204 29 98 00, та які використовуються Товариством (виробником) як сировина для виробництва підакцизних товарів (вин та винних напоїв), які реалізуються на митній території України або на експорт?

2. Чи необхідно Товариству подавати контролюючому органу оформлений податковий вексель при ввезенні на митну територію України виноматеріалів виноградних в ємностях за кодами товарів згідно з УКТ ЗЕД 2204 29 95 00, 2204 29 96 00, 2204 21 97 00, 2204 29 98 00, які використовуються Товариством у виробництві вин та винних напоїв?

3.-Чи необхідно виробнику алкогольних напоїв подавати контролюючому органу оформлений податковий вексель при ввезенні на митну територію України алкогольних напоїв? чи відноситься ввезення на митну територію України підакцизних товарів (продукції) до операцій з підакцизними товарами, які звільняються від оподаткування акцизним податком?

 

Щодо зазначених питань

Основні засади державної політики щодо регулювання виробництва, ввезення на митну територію України, вивезення за межі митної території України, оптової і роздрібної торгівлі спиртом етиловим, спиртовими дистилятами, біоетанолом, алкогольними напоями, тютюновими виробами, тютюновою сировиною, рідинами, що використовуються в електронних сигаретах, та пальним, а також посилення боротьби з їх незаконним виробництвом та обігом на території України визначає Закон України                  від 18 червня 2024 року № 3817-IX «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, спиртових дистилятів, біоетанолу, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, тютюнової сировини, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального» (далі – Закон № 3817).

Відповідно до ст. 1 Закону № 3817:

алкогольний напій - напій, одержаний шляхом спиртового бродіння крохмалевмісної чи цукровмісної сільськогосподарської продукції або вироблений на основі спирту етилового та/або спиртового дистиляту, та/або іншого алкогольного напою, з вмістом спирту етилового понад 0,5 % об., який відповідає товарним позиціям 2203, 2204, 2205, 2206 (крім квасу «живого» бродіння), 2208 згідно з УКТЗЕД, а також з вмістом спирту етилового 8,5 % об. та більше, що відповідає товарній підкатегорії 2103 90 30 00 та товарній підпозиції 2106 90 згідно з УКТЗЕД (п. 2 частини першої ст. 1 Закону № 3817);

виноматеріали виноградні - виноматеріали, отримані шляхом первинної переробки винограду, призначені для виробництва вин виноградних та іншої виноробної продукції або для виробництва спирту коньячного (спиртового дистиляту) (п. 10 частини першої ст. 1 Закону № 3817).

Згідно із п.п. 14.1.28 1 п. 14.1 ст. 14 Кодексу виробництво підакцизних товарів (продукції) - технологічний процес, в тому числі змішування, здійснення якого внаслідок зміни форми, властивостей або складу сировини, напівфабрикатів або готової продукції призводить до отримання підакцизних товарів (продукції, у тому числі сировини), надання таким товарам інших властивостей, що призводить або не призводить до збільшення обсягів таких товарів.

Згідно із п.п. 213.3.6 п. 213.3 ст. 213 Кодексу до операцій з підакцизними товарами, які звільняються від оподаткування, відноситься ввезення на митну територію України підакцизних товарів (продукції), що використовуються як сировина для виробництва підакцизних товарів (продукції, у тому числі сировини), за умови подальшого виготовлення з такої сировини інших підакцизних товарів (продукції, у тому числі сировини), які реалізуються на митній території України або на експорт, або вивезення за межі митної території України невикористаної у виробництві сировини, та предявлення контролюючому органу ліцензії на право виробництва алкогольних напоїв або тютюнових виробів.

Отже, ввезення на митну територію виноматеріалів виноградних, як сировини для виробництва вин, винних напоїв та за умови подальшого виготовлення з такої сировини інших підакцизних товарів (продукції, у тому числі сировини), які реалізуються на митній території України або на експорт, або вивезення за межі митної території України невикористаної у виробництві сировини, згідно із п.п. 213.3.6 п. 213.3 ст. 213 Кодексу, відносяться до операцій з підакцизними товарами, які звільняються від оподаткування за умови пред’явлення контролюючому органу ліцензії на право виробництва алкогольних напоїв. Пред’явлення податкового векселя контролюючому органу, який здійснює митне оформлення підакцизних товарів (продукції), у випадках, передбачених п.п. 213.3.6 п. 213.3 ст. 213 Кодексу, не передбачено.

Пунктом 225.5 1  ст. 225 Кодексу передбачено, що для ввезення на митну територію України виробником алкогольних напоїв в ємностях, які не є споживчою тарою, для їх розливу у споживчу тару, такий виробник до ввезення подає контролюючому органу за своїм місцезнаходженням оформлений податковий вексель у трьох примірниках, який є забезпеченням виконання зобов’язання такого платника у строк до 90  календарних днів, починаючи з дня

видачі податкового векселя, сплатити суму податку, розраховану за ставками для цієї продукції.

Підставою для митного оформлення алкогольних напоїв в ємностях, які не є споживчою тарою, що ввозяться на митну територію України з метою їх розливу у споживчу тару, є подання таким виробником до контролюючого органу, який здійснює митне оформлення, в порядку, передбаченому Митним кодексом України, засобами електронного зв’язку копії податкового векселя, авальованого банком та взятого на облік контролюючим органом за місцезнаходженням виробника.

Таким чином вимоги п. 225.51  ст. 225 Кодексу щодо оформлення податкового векселя розповсюджуються на алкогольні напої, які в подальшому підлягають розливу у споживчу тару і не підлягають подальшій переробці, і відповідно не стосуються ввезення на митну територію України виноматеріалів виноградних, як сировини для виробництва вин, винних напоїв та іншої виноробної продукції.

Згідно з п. 52.2 ст. 52 Кодексу індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.