Індивідуальна податкова консультація
Державна податкова служба України розглянула звернення щодо порядку оподаткування ПДВ операцій з виплати постачальником дистриб’юторам мотиваційних виплат (бонусів) за досягнення відповідних показників та, керуючись статтею 52 глави 3 розділу ІІ Податкового кодексу України (далі – ПКУ), повідомляє.
Як зазначено у зверненні, Товариство здійснює господарську діяльність з оптової та роздрібної торгівлі електрообладнанням, яку придбає у постачальника згідно з укладеним договором.
Умовами договору передбачено, що за досягнення дистриб’ютором (Товариством) певних економічних показників, які стимулюють товарообіг продукції постачальника (зокрема, квартальних цілей, які складаються із кількісних (обсяги відвантаженої продукції) та якісних (певні маркетингові активності) показників), постачальник виплачує дистриб’ютору мотиваційні виплати (бонуси).
Товариство просить надати індивідуальну податкову консультацію з наступних питань:
1) чи є виплата постачальником мотиваційних виплат у грошовій формі покупцю за досягнення ним певних кількісних та якісних показників оплатою наданих таким покупцем маркетингових послуг та чи є така виплата об’єктом оподаткування ПДВ;
2) чи виникають у покупця податкові зобов’язання з ПДВ на суму отриманих від постачальника мотиваційних виплат у викладеній у зверненні ситуації?
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, регулюються нормами ПКУ (пункт 1.1 статті 1 розділу І ПКУ).
Правові основи оподаткування ПДВ встановлено розділом V та підрозділом 2 розділу ХХ ПКУ.
Відповідно до підпунктів «а» і «б» пункту 185.1 статті 185 розділу V ПКУ об'єктом оподаткування податком на додану вартість є операції платників податку з постачання товарів та послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 розділу V ПКУ.
Постачання послуг згідно з підпунктом 14.1.185 пункту 14.1 статті 14 розділу І ПКУ – будь-яка операція, що не є постачанням товарів, чи інша операція з передачі права на об'єкти права інтелектуальної власності та інші нематеріальні активи чи надання інших майнових прав стосовно таких об'єктів права інтелектуальної власності, а також надання послуг, що споживаються в процесі вчинення певної дії або провадження певної діяльності.
Одним із методів, які використовуються постачальниками для просування товарів на ринку, є сплата мотиваційних та стимулюючих виплат (премій, бонусів, інших заохочень) на користь третіх осіб (організацій, які придбавають товари у постачальника та здійснюють їх збут (дилери, дистриб'ютори)), які є винагородою за досягнення певних економічних показників та сприяють пожвавленню збуту товарів постачальника.
Підпунктом 14.1.108 пункту 14.1 статті 14 розділу І ПКУ визначено, що маркетингові послуги (маркетинг) – послуги, що забезпечують функціонування діяльності платника податків у сфері вивчання ринку, стимулювання збуту продукції (робіт, послуг), політики цін, організації та управлінні руху продукції (робіт, послуг) до споживача та післяпродажного обслуговування споживача в межах господарської діяльності такого платника податків.
При здійсненні операцій з постачання товарів/послуг на дату виникнення податкових зобов'язань платник податку зобов'язаний скласти податкову накладну в електронній формі з використанням кваліфікованого електронного підпису або удосконаленого електронного підпису, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису, уповноваженої платником особи відповідно до вимог Закону України «Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги» та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі – ЄРПН) у встановлений ПКУ термін (пункти 201.1, 201.10 статті 201 розділу V ПКУ).
Враховуючи викладене та виходячи із аналізу норм ПКУ, опису питань і фактичних обставин, наявних у зверненні, ДПС повідомляє.
Щодо питань 1, 2
Якщо мотиваційні та стимулюючі виплати (премії, бонуси, інші заохочення), які сплачуються постачальником продукції на користь покупця (дистриб’ютора) за досягнення певних економічних показників (зокрема, певних кількісних та якісних показників з планів продажу товарів), спрямовуються на стимулювання збуту продукції, такі виплати визначаються як оплата маркетингових послуг.
Отже, при виплаті постачальником винагороди у грошовій формі (мотиваційних виплат, бонусів) дистриб’ютору за досягнення ним певних показників закупівель товарів об'єктом оподаткування ПДВ є операції з постачання маркетингових послуг, які надаються дистриб’ютором постачальнику товарів, а така винагорода у грошовій формі (мотиваційні виплати, бонуси), в свою чергу, є компенсацією вартості таких послуг.
Покупець при отриманні від постачальника грошової винагороди (мотиваційних виплат, бонусів) зобов’язаний визначити податкові зобов’язання з ПДВ виходячи з суми отриманої винагороди, скласти податкову накладну і зареєструвати її в ЄРПН.
Індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію (пункт 52.2 статті 52 глави 3 роздiлу II ПКУ).
© газета "Все про бухгалтерський облік", 2018-2025 Всі права на матеріали, розміщені на сайті газети "Все про бухгалтерський облік" охороняються відповідно до законодавства України. Використання, відтворення таких матеріалів допускаються тільки в межах, установлених законодавством України. При цьому посилання на сайт газети "Все про бухгалтерський облік" є обов'язковим. |
Передплатіть газету "Все про бухгалтерський облік" |
Приєднуйтесь до нас у соцмережах: |