X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 27.02.2025 р. № 1043/ІПК/99-00-09-04-03 ІПК

Індивідуальна податкова консультація

 

 

Державна податкова служба України за результатами розгляду              звернення товариства з обмеженою відповідальністю (далі – Товариство) щодо практичного застосування окремих норм законодавства стосовно обігу алкогольних напоїв, керуючись статтею 52 Податкового кодексу України (далі – Кодекс), в межах компетенції повідомляє.

Товариство планує отримати ліцензію на право оптової торгівлі алкогольними напоями. На підставі зазначеної ліцензії товариство, зокрема, планує здійснювати реалізацію алкогольних напоїв (пива) шляхом купівлі української алкогольної продукції та її подальшого експорту за межі митної території України.

Товариство просить надати індивідуальну податкову консультацію з наступних питань:

        1. Чи має право Товариство за наявності чинної ліцензії на право оптової торгівлі алкогольними напоями купувати в Україні алкогольні напої та продавати їх суб’єктам господарської діяльності, які не мають ліцензії на оптову чи роздрібну торгівлю алкогольними напоями, у т.ч. іноземним суб’єктам господарської діяльності? 
  1. Чи має право Товариство за наявності чинної ліцензії на право оптової торгівлі алкогольними напоями здійснювати експорт алкогольних напоїв (пива)?
  2. Чи надає отримання суб’єктом господарської діяльності ліцензії на право виробництва алкогольних напоїв право здійснювати експорт алкогольних напоїв, в т.ч. придбаних у інших суб’єктів господарювання, що мають відповідну ліцензію на право оптової торгівлі алкогольними напоями?

Щодо питання 1

З 27 липня 2024 року набрав чинності Закон України від 18 червня              2024 року № 3817-IX «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, спиртових дистилятів, біоетанолу, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, тютюнової сировини, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального» (далі – Закон № 3817), крім окремих його норм,   які   набирають   чинності   та  вводяться  в  дію  у  терміни,  встановлені пунктом 1 розділу XII «Прикінцеві положення», зокрема, розділ VII «Ліцензування» Закону № 3817, крім пунктів 22, 23 і 25 частини другої статті 46, статті 49 набрав чинності та введений в дію з 1 січня 2025 року.

Частиною першою ст. 1 Закону № 3817  визначено, що:

ліцензія право суб'єкта господарювання на провадження відповідного виду (кількох видів) господарської діяльності (пункт 40 частини першої статті 1 Закону № 3817);

оптова торгівля алкогольними напоями діяльність з реалізації власно вироблених, ввезених або придбаних алкогольних напоїв іншим суб'єктам господарювання, що мають ліцензію на право оптової та/або роздрібної торгівлі алкогольними напоями, іншим суб'єктам господарювання, які не мають ліцензії на право оптової та/або роздрібної торгівлі алкогольними напоями та використовують їх для виробничих потреб (пункт 60 частини першої статті 1 Закону № 3817).

Згідно з частиною першою статті 16 Закону № 3817 оптова торгівля на території України алкогольними напоями здійснюється за наявності у суб'єкта господарювання ліцензії на право оптової торгівлі алкогольними напоями, крім випадків, встановлених цією статтею.

Відповідно до статті 19 Закону № 3817 суб’єкти господарювання при здійсненні діяльності з оптової торгівлі, зокрема, алкогольними напоями зобов’язані проводити розрахунки за операціями оптової торгівлі такими алкогольними напоями виключно у безготівковій формі, в тому числі у випадках, якщо розрахунки проводяться з іншою особою після заміни сторони у зобов’язанні чи при виконанні обов’язку боржника третьою особою.

Отже, за наявності діючої ліцензії на право оптової торгівлі алкогольними напоями Товариство має право здійснювати реалізацію алкогольних напоїв суб’єктам господарювання, які мають ліцензію на право оптової та/або роздрібної торгівлі алкогольними напоями, а також іншим суб'єктам господарювання,   які   не    мають     ліцензії     на      право      оптової      та/або  

роздрібної торгівлі алкогольними напоями та використовують їх для виробничих потреб, за умови здійснення розрахунків за операціями з оптової торгівлі такими алкогольними напоями виключно у безготівковій формі.

Згідно з частиною третьою статті 1 Закону № 3817 для цілей цього Закону до суб'єктів господарювання відносяться, у тому числі, іноземні суб'єкти господарської діяльності, які діють через свої зареєстровані постійні представництва, та особи, які ведуть облік результатів діяльності за договорами про спільну діяльність без утворення юридичної особи.

 Щодо питань 2, 3

Відповідно до статті 82 Глави 15 Митного кодексу України експорт це митний режим, відповідно до якого українські товари випускаються для вільного обігу за межами митної території України без зобов'язань щодо їх зворотного ввезення.

Згідно  з  пунктом  4 Положення про Державну митну службу України,  затвердженого  постановою  Кабінету Міністрів України від 6 березня                  2019 року № 227 Державна митна служба України відповідно до покладених на неї завдань забезпечує та здійснює контроль за застосуванням митних режимів, цільовим використанням товарів, поміщених у відповідний митний режим, забезпечує та здійснює контроль за дотриманням підприємствами і громадянами установленого законодавством порядку переміщення товарів через митний кордон України.

Отже, розгляд питань 2-3 звернення належить до компетенції Державної митної служби України.

Індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію (пункт 52.2 статті 52 глави 3 розділу ІІ Кодексу).