X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 10.03.2025 р. № 1229/ІПК/99-00-24-03-03 ІПК

Індивідуальна податкова консультація

 

Державна податкова служба України, керуючись ст. 52 Податкового кодексу України (далі – Кодекс), розглянула звернення (…) щодо практичного застосування окремих норм податкового та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи та в межах компетенції повідомляє наступне.

У своєму зверненні платник податків повідомив, що є платником єдиного податку третьої групи за ставкою 3 відсотка. У грудні 2024 року при самоперевірці виявлено невраховані протягом 2024 року доходи та виконано донарахування єдиного податку. Донараховані податки було сплачено у січні 2025 року, також у січні 2025 року було подано відповідні уточнюючі розрахунки за виправлені попередні податкові періоди 2024 року.

Платник податків податку просить надати індивідуальну податкову консультацію з питання:

Чи необхідно юридичній особі – платнику єдиного податку третьої групи за ставкою 3 відсотка нараховувати військовий збір за ставкою 1 відсоток
з донарахованих у грудні 2024 року доходів за попередні періоди 2024 року, якщо донарахований єдиний податок сплачено у січні 2025 року та уточнюючі розрахунки подано також у січні 2025 року?

Правові засади застосування спрощеної системи оподаткування, обліку та звітності, а також справляння єдиного податку встановлено главою 1
розділу
XIV Кодексу.

Порядок визначення доходів та їх склад для платників єдиного податку першої – третьої груп передбачено ст. 292 Кодексу.

Відповідно до п.п. 2 п. 292.1 ст. 292 Кодексу доходом платника єдиного податку для юридичної особи – будь-який дохід, включаючи дохід представництв, філій, відділень такої юридичної особи, отриманий протягом податкового (звітного) періоду в грошовій формі (готівковій та/або безготівковій); матеріальній або нематеріальній формі, визначеній п. 292.3
ст. 292 Кодексу.

Відповідно до п. 161 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» Кодексу тимчасово, до набрання чинності рішенням Верховної Ради України про завершення реформи Збройних Сил України, встановлюється військовий збір.

Відповідно до п.п. 1.1 п. 161 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» Кодексу платниками військового збору є, зокрема:

платники єдиного податку третьої групи, крім електронних резидентів (е-резидентів) (п.п. 3 п. 1.1 п. 161 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» Кодексу).

Військовий збір для платників збору, зазначених у п.п. 3 п.п. 1.1 п. 161 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» Кодексу, встановлюється
з 01 січня 2025 року по 31 грудня року, у якому буде припинено або скасовано воєнний стан, введений Указом Президента України від 24 лютого 2024 року
№ 64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні», затвердженим Законом України від 24 лютого 2022 року № 2102-ІХ «Про затвердження Указу Президента України від 24 лютого 2022 року «Про введення воєнного стану в Україні» (абзац п’ятий п.п. 1.1 п. 161 підрозділу 10 розділу
XX «Перехідні положення» Кодексу).

Об’єктом оподаткування військовим збором для платників, зазначених у п.п. 3 п.п. 1.1 п. 161 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» Кодексу, є доходи, визначені ст. 292 Кодексу (п.п. 3 п.п. 1.2 п. 161 підрозділу 10
розділу
XX «Перехідні положення» Кодексу).

Ставка військового збору для платників, зазначених у п.п. 3 п.п. 1.1 п. 161 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» Кодексу, становить –
1 відсоток від доходу, визначеного згідно зі ст. 292 Кодексу.

Платники військового збору, зазначені у п.п. 3 п.п. 1.1 п. 161 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» Кодексу, сплачують військовий збір протягом 10 календарних днів після граничного строку подання податкової декларації платника єдиного податку за податковий (звітний) квартал
(абзац другий п.п. 1.11 п. 161 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» Кодексу).

При цьому платники військового збору, зазначені зазначені у п.п. 3 п.п. 1.1 п. 161 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» Кодексу, відображають суми військового збору (в тому числі щомісячні авансові внески з військового збору) у складі податкової декларації платника єдиного податку (абзац третій п.п. 1.11 п. 161 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» Кодексу).

Платники збору, зазначені у п.п. 3 п.п. 1.1 п. 161 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» Кодексу, за порушення правил сплати (перерахування) сум військового збору притягаються до відповідальності у вигляді штрафу
в розмірах, визначених ст. 124 Кодексу.

Враховуючи викладене, у разі якщо у грудні 2024 року юридичною особою – платником єдиного податку третьої групи при проведенні самоперевірки виявлено не враховані протягом 2024 року доходи та виконано донарахування єдиного податку, а також подана уточнена податкова звітність за звітні податкові періоди 2024 року, то відсутні підстави для нарахування військового збору на донараховані суми.

Відповідно до п. 52.2 ст. 52 Кодексу індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.

 

Дана індивідуальна податкова консультація діє до зміни/втрати чинності норм законодавства, щодо яких надано індивідуальну податкову консультацію.