X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 13.03.2025 р. № 1349/ІПК/99-00-04-03-03 ІПК

Індивідуальна податкова консультація

 

Державна податкова служба України за результатами розгляду звернення                 Платника щодо окремих питань з  визначення доходу платником єдиного податку юридичною особою, отриманих у вигляді гранту по програмі міжнародної технічної допомоги та, керуючись ст.52 Податкового кодексу України (далі - Кодекс) повідомляє.

Платником повідомлено, що перебуваючи на спрощеній системі оподаткування (платник єдиного податку 3 групи за ставкою 5 %), він був включений до переліку реципієнтів на отримання міжнародної технічної допомоги. Відомості по Платнику внесені в реєстраційну картку, зареєстровану Кабінетом Міністрів України. Для проведення розрахунків за грантовою угодою відкрито спеціальний рахунок, на який протягом січня - липня 2024 року надходили кошти від компанії    та які  були використані за цільовим призначенням згідно грантового бюджету.

Платник просить надати індивідуальну податкову консультацію з наступного питання:

Чи будуть кошти, отримані Платником в рамках грантової угоди від компанії        вважатися доходом платника єдиного податку з обовязком сплати 5% від суми таких надходжень?

Щодо зазначеного питання

Згідно даних інформаційно-комунікаційної системи ДПС Платник станом на дату подання звернення на отримання індивідуальної податкової консультації є платником податку на прибуток та зареєстрованим платником податку на додану вартість.

       Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, регулюються нормами Кодексу (пункт 1.1 статті 1 розділу І Кодексу).

Статтею 3 Кодексу визначено, що однією із складових податкового законодавства України є чинні міжнародні договори, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України і якими регулюються питання оподаткування. При цьому, якщо міжнародним договором, згода на обов'язковість якого надана Верховною Радою України, встановлено інші правила, ніж ті, що передбачені Кодексом, застосовуються правила міжнародного договору.

        Відповідно до підпункту 14.1.2771 пункту 14.1 статті 14 Кодексу, бюджетний грант - це цільова допомога у вигляді коштів або майна, що надаються на безоплатній і безповоротній основі за рахунок коштів державного та/або місцевих бюджетів, міжнародної технічної допомоги для реалізації проекту або програми у сферах культури, туризму та у секторі креативних індустрій, спорту та інших гуманітарних сферах у порядку, встановленому законом. Перелік надавачів бюджетних грантів визначає Кабінет Міністрів України.

Перелік надавачів бюджетних грантів затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 18.08.2021 № 867 "Про затвердження переліку надавачів бюджетних грантів" (далі - Постанова № 867).

Процедура залучення, використання та моніторингу міжнародної технічної допомоги, в тому числі державної реєстрації, моніторингу проєктів (програм), акредитації виконавців (юридичних осіб - нерезидентів), реєстрації представництва донорської установи в Україні регламентується постановою Кабінету Міністрів України від 15 лютого 2002 року № 153 "Про створення єдиної системи залучення, використання та моніторингу міжнародної технічної допомоги" (далі - Порядок № 153).

Відповідно до пункту 2 Порядку № 153 поняття, що вживаються у Порядку № 153, мають таке значення, зокрема:

грантова угода - угода між партнером з розвитку або виконавцем та реципієнтом про передачу фінансових ресурсів (грантів) у національній чи іноземній валюті в рамках проекту (програми);

партнер з розвитку - іноземна держава, уряд та уповноважені урядом іноземної держави органи або організації, іноземний муніципальний орган або міжнародна організація, що надають міжнародну технічну допомогу відповідно до міжнародних договорів України;

виконавець - будь-яка особа (резидент або нерезидент), що має письмову угоду з партнером з розвитку або уповноваженою партнером з розвитку особою та забезпечує реалізацію проекту (програми), у тому числі на платній основі;

реципієнт - резидент (фізична або юридична особа), який безпосередньо одержує міжнародну технічну допомогу згідно з проектом (програмою).

Проєкти (програми) підлягають обов'язковій державній реєстрації, яка є підставою для акредитації їх виконавців, а також реалізації права на одержання відповідних пільг, привілеїв, імунітетів, передбачених законодавством та міжнародними договорами України (пункти 11, 12 Порядку №153).

При цьому, пільги з оподаткування встановлюються кожним конкретним міжнародним договором окремо.

Особливості застосування спрощеної системи оподаткування визначено главою 1 розділу XIV Кодексу.

Спрощена система оподаткування, обліку та звітності - особливий механізм справляння податків і зборів, що встановлює заміну сплати окремих податків і зборів, встановлених пунктом 297.1 статті 297 Кодексу, на сплату єдиного податку в порядку та на умовах, визначених главою 1 розд. XIV Кодексу, з одночасним веденням спрощеного обліку та звітності (пункт 291.2 статті 291 Кодексу).

Порядок визначення доходів та їх склад для платників єдиного податку першої - третьої групи визначено статтею 292 Кодексу.

Відповідно до підпункту 2 пункту 292.1 статті 292 Кодексу доходом платника єдиного податку юридичної особи є будь-який дохід, включаючи дохід представництв, філій, відділень такої юридичної особи, отриманий протягом податкового (звітного) періоду в грошовій формі (готівковій та/або безготівковій); матеріальній або нематеріальній формі, визначеній пунктом 292.3 статті 292 Кодексу.

Пунктом 292.13 статті 292 Кодексу визначено, що дохід визначається на

підставі даних обліку, який ведеться відповідно до статті 296 Кодексу.

Частиною 5 пункту 296.1 статті 296 Кодексу визначено, що юридичні особи   - платники єдиного податку третьої групи використовують дані спрощеного бухгалтерського обліку щодо доходів та витрат з урахуванням положень пунктів 44.2, 44.3 статті 44 Кодексу.

Дохід обліковується згідно з національними положеннями (стандартами) бухгалтерського обліку та/або іншими нормативно-правовими актами Міністерства фінансів України з питань бухгалтерського обліку.   

До складу доходу, визначеного статтею 292 Кодексу, не включаються, зокрема:

суми коштів цільового призначення, що надійшли від Пенсійного фонду та інших фондів загальнообов’язкового державного соціального страхування, з бюджетів або державних цільових фондів, у тому числі в межах державних або місцевих програм (підпункт 4 підпункту 292.11 статті 292 Кодексу);
суми коштів та вартість майна, отриманих платником податку – юридичною особою у вигляді бюджетного гранту, за умови його цільового використання (абзац перший підпункт 12 підпункту 292.11 статті Кодексу).

У разі нецільового використання наданого бюджетного гранту платник податку – юридична особа зобов’язаний збільшити податкові зобов’язання за наслідками податкового періоду, на який припадає таке порушення, на суму єдиного податку за ставкою, передбаченою пунктом 293.5 Кодексу (абзац другий підпункту 12 пункту 292.11 статті 292 Кодексу).

Таким чином, не включаються до складу доходу юридичної особи – платника єдиного податку третьої групи суми коштів у вигляді гранту з бюджетів або державних цільових фондів (у тому числі в межах державних або місцевих програм) за умови їх цільового використання.

Сума коштів у вигляді гранту, отримана юридичною особою – платником єдиного податку третьої групи від іншого суб’єкта господарювання, включається до доходу платника єдиного податку.

Слід зазначити, що кожен конкретний випадок має розглядатися з урахуванням всіх суттєвих обставин та первинних документів.

Індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію (пункт 52.2 статті 52 Кодексу).