X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 13.03.2025 р. № 1372/ІПК/99-00-24-03-03 ІПК

Індивідуальна податкова консультація

 

Державна податкова служба України, керуючись статтею 52 Податкового кодексу України (далі – Кодекс), розглянула звернення …. щодо практичного застосування окремих норм податкового законодавства та в межах компетенції повідомляє.

Платник податків у зверненні повідомив, що згідно наказу по особовому складу … полковника служби цивільного захисту звільнено на підставі наказу із служби цивільного захисту в зв’язку з скороченням штату з виплатою грошової компенсації за невикористані дні щорічної основної відпустки і одноразову грошову допомогу при звільненні.

У зв’язку з відсутністю коштів в листопаді 2024 року нарахування і розрахунок були проведені в грудні місяці минулого року та відповідно застосована ставка військового збору 1,5 відс. згідно наказу …. за податковий період листопада місяця.

Таким чином, платник податків просить надати індивідуальну податкову консультацію з питання:

яку ставку військового збору при виплаті повного розрахунку особі начальницького складу слід застосовувати під час звільнення, незалежно від дати фактичної виплати.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, регулюються Кодексом (пункт 1.1 статті 1 Кодексу).

Пунктом 191.1 статті 191 Кодексу передбачено, що контролюючі органи здійснюють контроль за своєчасністю, достовірністю, повнотою нарахування та сплати податків, зборів, платежів, установлених Кодексом, а також надають індивідуальні податкові консультації з питань податкового та іншого законодавства, контроль за додержанням якого покладено на контролюючі органи.

Законом України від 10 жовтня 2024 року № 4015-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у період воєнного стану», який
набрав чинності з 01.12.2024, внесено зміни до розділу IV Кодексу та
пункту 161 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» Кодексу (далі – Закон № 4015).

Відповідно до пункту 2 розділу ІІ «Прикінцеві та перехідні положення» Закону № 4015 встановлено, що доходи платників військового збору – осіб, визначених пунктом 162.1 статті 162 Кодексу, нараховані за наслідками податкових періодів до набрання чинності Законом № 4015, оподатковуються за ставкою військового збору, що діяла до набрання чинності Закону № 4015, незалежно від дати їх фактичної виплати (надання), крім випадків, прямо передбачених Кодексом.

Відповідно до пункту 161 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» Кодексу тимчасово, до набрання чинності рішенням Верховної Ради України про завершення реформи Збройних Сил України, встановлюється військовий збір.

Платниками військового збору є особи, визначені пунктом 162.1 статті 162 Кодексу (підпункт 1.1 пункту 161 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» Кодексу).

Об’єктом оподаткування військовим збором для платників, зазначених
у підпункті 1 підпункту 1.1 пункту 161 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення»
Кодексу, є доходи, визначені статтею 163 Кодексу (підпункт 1
підпункту 1.2 пункту 161 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення»
Кодексу).

Згідно з підпунктом 163.1.1 пункту 163.1 статті 163 Кодексу об’єктом оподаткування резидента є загальний місячний (річний) оподатковуваний дохід.

Пунктом 164.2 статті 164 Кодексу визначено перелік доходів, що включаються до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку, зокрема інші доходи, крім зазначених у статті 165 Кодексу (підпункт 164.2.20 пункту 164.2 статті 164 Кодексу).

Ставка військового збору для платників, зазначених у підпункті 1
підпункту 1.1 пункту 161 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення»
Кодексу становить 5 відсотків від об’єкта оподаткування, визначеного підпунктом 1 підпункту 1.2 пунктом 161 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» Кодексу, крім доходів, які оподатковуються за ставкою, визначеною підпунктом 4 підпункту 1.3 пункту 161 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» Кодексу (підпункт 1 підпункту 1.3 пункту 161 підрозділу 10
розділу XX «Перехідні положення» Кодексу).

Нарахування, утримання та сплата (перерахування) військового збору з доходів платників військового збору, зазначених у підпункті 1 підпункту 1.1 пункту 161 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» Кодексу, здійснюються в порядку, встановленому розділом IV Кодексу, з урахуванням особливостей, визначених підрозділом 1 розділу XX «Перехідні положення» Кодексу, за ставками, визначеними підпунктом 1.3 пункту 161 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» Кодексу – 5 відсотків від об’єкта оподаткування (підпункт 1.4 пункту 161 підрозділі 10 розділу XX «Перехідні положення» Кодексу).

Згідно з підпунктом 1.5 пункту 161 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» Кодексу відповідальними за утримання (нарахування) та сплату (перерахування) військового збору до бюджету з доходів платників, зазначених у підпункті 1 підпункту 1.1 пункту 161 підрозділі 10 розділу XX «Перехідні положення» Кодексу, є особи, визначені у статті 171 Кодексу, зокрема, податкові агенти.

Враховуючи зазначене, дохід у вигляді компенсації за невикористані дні відпустки та одноразової грошової допомоги при звільненні, нарахований юридичною особою у грудні 2024 року на користь фізичної особи, яка звільнена у зв’язку зі скороченням штату, включається до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платників податків як інший дохід та оподатковується військовим збором за ставкою 5 відсотків, незалежно за який період такий дохід нарахований.

При цьому слід зазначити, що оскільки нарахування та виплата вказаного доходу здійснюється на користь фізичної особи, яка звільнена у зв’язку зі скороченням штату, то положення пункту 2 розділу ІІ «Прикінцеві та перехідні положення» Закону № 4015 у даному випадку не застосовуються.

Відповідно до пункту 52.2 статті 52 Кодексу індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.