X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 14.03.2025 р. № 1409/ІПК/99-00-21-02-02 ІПК

Індивідуальна податкова консультація

Державна податкова служба України розглянула звернення щодо оподаткування сум, отриманої за грантовою угодою та, керуючись ст. 52 Податкового кодексу України (далі – Кодекс), у межах компетенції повідомляє таке.

Відповідно до наданої інформації, між заявником та Європейським Банком Реконструкції та Розвитку (далі - ЄБРР) було укладено кредитний договір для реалізації проєкту «Модернізація системи централізованого теплопостачання м. Києва» (далі – Проєкт).

У 2024 році проведено тендер на закупівлю послуг «Підтримка впровадження Проєкту, включаючи послуги з нагляду за будівництвом», та 13.12.2024 укладено контракт з переможцем тендеру – резидентом Данії.

Між заявником та ЄБРР 16.12.2024 була укладена грантова угода на оплату послуг переможця тендеру. Грантові кошти мають бути використані для оплати послуг підприємства – резидента Данії шляхом прямого перерахування від ЄБРР на рахунок компанії – нерезидента.

Грантова угода підлягає реєстрації у Кабінеті Міністрів України у якості міжнародної технічної допомоги.

Основною метою залучення підприємства – нерезидента (далі – Консультант) за умовами контракту є виконання підприємством завдань, покладених на нього в рамках реалізації та адміністрування Проєкту, включаючи виконання обов’язків Інженера FIDIC, та надання інших послуг, описаних у технічному завданні, в тому числі підтримки підготовки технічного завдання на проєктування, підтримки розробки проєктної документації.

Враховуючи викладене вище, заявник запитує:

1. Чи відносяться послуги, які надасть  Консультант за укладеним контрактом від 13.12.2024, до послуг інжинірингу?

2. Чи має право заявник, керуючись приписами п. 1 ст. 7 «Прибуток від комерційної діяльності» Конвенції між Урядом України і Урядом Королівства Данії про уникнення подвійного оподаткування та попередження податкових ухилень стосовно податків на доходи і майно, ратифікованої Законом України від 12.07.96 № 341/96-ВР, не утримувати податок з доходів Консультанта із джерелом їх походження з України, виплачені за контрактом від 13.12.2024, за умови, що Консультантом надано довідку (або її нотаріально засвідчену копію), яка підтверджує, що нерезидент є резидентом країни, з якою укладено міжнародний договір України, та яка належним чином легалізована?

Щодо питань 1-2

Підпунктом 14.1.85 п. 14.1 ст. 14 Кодексу встановлено, що інжиніринг - надання послуг (виконання робіт) із складення технічних завдань, проектних пропозицій, проведення наукових досліджень і техніко-економічних обстежень, виконання інженерно-розвідувальних робіт з будівництва об’єктів, розроблення технічної документації, проектування та конструкторського опрацювання об’єктів техніки і технології, надання консультації та авторського нагляду під час монтажних та пусконалагоджувальних робіт, а також надання консультацій, пов’язаних із такими послугами (роботами).

Статтею 3 Кодексу визначено, що однією із складових податкового законодавства України є чинні міжнародні договори, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України і якими регулюються питання оподаткування. При цьому, якщо міжнародним договором, згода на обов’язковість якого надана Верховною Радою України, встановлено інші правила, ніж ті, що передбачені Кодексом, застосовуються правила міжнародного договору.

Відповідно до Договору між Урядом України та Європейським Банком Реконструкції та Розвитку про співробітництво та діяльність Постійного Представництва ЄБРР в Україні, підписаного 12.06.2007, ратифікованого 04.06.2008 (далі – Договір), встановлено, що Європейський Банк Реконструкції та Розвитку є міжнародною фінансовою установою, яка користується статусом, привілеями та імунітетом на території країни-члена для виконання своїх функцій, створена та діє на основі Угоди про заснування Європейського банку реконструкції та розвитку від 29 травня 1990 року, до якої згідно з Указом Президента України від 14.07.1992 № 379 «Про членство України в Європейському банку реконструкції та розвитку» приєдналася Україна. 

Згідно з розділом 8.01 ст. 8 Договору з ЄБРР визначено, що усі імпортовані та вироблені в Україні обладнання, матеріали, роботи та послуги, включаючи консультаційні послуги, які використовуються для надання Технічної допомоги або для грантового співфінансування і фінансуються за рахунок Грантових коштів, звільняються від будь-яких податків і зборів або обов’язкових платежів, що стягуються Україною або на території України.

Крім того, за умови дотримання положень, визначених у розділі 8.01 Договору з ЄБРР, всі платежі підрядникам за контрактами надання Технічної допомоги звільняються від будь-яких податків або будь-яких інших зборів чи обов’язкових платежів, що стягуються Україною або на території України, такою мірою, якою ці платежі фінансуються за рахунок Грантових коштів (розділ 8.02 ст. 8 Договору з ЄБРР).

Відповідно до розділу 8.03 ст. 8 Договору з ЄБРР вартість послуг, що надаються в рамках Технічної допомоги, та вартість усіх Грантових коштів звільняються від податку на прибуток підприємств, що стягується Україною або на території України, та не становитимуть, чи вважатимуться такими, що становлять, оподатковувану вигоду або оподатковуваний дохід організації, яка може одержати прямі або непрямі вигоди від такої Технічної допомоги або Грантових коштів.

Процедуру залучення, використання та моніторингу міжнародної технічної допомоги, в тому числі державної реєстрації, моніторингу проектів (програм), акредитації виконавців (юридичних осіб - нерезидентів), реєстрації представництва донорської установи в Україні регламентовано порядком, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 15.02.2002 № 153 «Про створення єдиної системи залучення, використання та моніторингу міжнародної технічної допомоги» (далі - Порядок).

Відповідно до Порядку № 153 грантова угода – угода між донором або виконавцем та реципієнтом про передачу фінансових ресурсів (грантів) у національній чи іноземній валюті в рамках проєкту (програми). МТД може залучатись, зокрема, у вигляді фінансових ресурсів (грантів) у національній чи іноземній валюті.

Згідно з п.п. 11 - 13 Порядку проєкти (програми) підлягають обовʼязковій державній реєстрації. Державна реєстрація проектів (програм) є підставою для акредитації їх виконавців, а також реалізації права на одержання відповідних пільг, привілеїв, імунітетів, передбачених законодавством та міжнародними договорами України. Державна реєстрація проектів (програм) провадиться Секретаріатом Кабінету Міністрів України.

Відповідно п. 23 Порядку, у разі виникнення необхідності в реалізації права на податкові пільги, передбачені законодавством та міжнародними договорами України, Секретаріат Кабінету Міністрів України надсилає у п'ятиденний строк після реєстрації проекту (програми) ДПС та Держмитслужбі копію реєстраційної картки проекту (програми) та копію плану закупівлі в електронному вигляді з метою інформування про наявність податкових пільг, передбачених законодавством та міжнародними договорами України в рамках реалізації проектів (програм).

Виконавець та субпідрядник, що реалізують право на податкові пільги, передбачені законодавством та міжнародними договорами України (крім договорів, повʼязаних із виконанням робіт з підготовки до зняття і зняття енергоблоків Чорнобильської АЕС з експлуатації та перетворення обʼєкта «Укриття» на екологічно безпечну систему), щомісяця до 20 числа складає та подає в письмовому та електронному вигляді органові ДПС, в якому перебуває на обліку як платник податків, інформаційне підтвердження за формою згідно з додатком 8 до цього Порядку. У разі коли виконавцем є юридична особа - нерезидент, що не перебуває на обліку як платник податків, інформаційне підтвердження подається в письмовому та електронному вигляді органові ДПС за адресою акредитації такої особи на території України та в копії Секретаріатові Кабінету Міністрів України.

Отже, в рамках міжнародної допомоги, отриманої від ЄБРР для оплати контракту із Консультантом, звільняються від оподаткування податком на доходи нерезидента з джерелом їх походження з України вартість усіх Грантових коштів, сплачених на користь Консультанта – резидента Королівства Данії, які не становитимуть, чи вважатимуться такими, що становлять, оподатковувану вигоду або оподатковуваний дохід організації, яка може одержати прямі або непрямі вигоди від такої Технічної допомоги або Грантових коштів.

Індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію (п. 52.2 ст. 52 Кодексу).