Індивідуальна податкова консультація
Державна податкова служба України відповідно до ст. 52 Податкового кодексу України (далі – Кодекс) розглянула звернення Товариства щодо отримання індивідуальної податкової консультації та повідомляє наступне.
У зверненні Товариство зазначає, що є виробником аерозольних розпилювачів.
Також зазначає, що Товариство, як інші виробники аерозольних розпилювачів у якості газу-витискувача використовує скраплену суміш пропану, бутану, ізобутану за кодом 2711 згідно з УКТ ЗЕД.
Разом з цим, на думку Товариства, використання скрапленого газу та інших газів виробниками аерозольної продукції підпадає під поняття продуктів подвійного використання (міжнародний досвід), і тому для вказаної категорії платників податків має застосовуватися ставка акцизного податку на рівні 0 євро за 1000 кг (таблиця С «Мінімальні рівні оподаткування, що застосовуються до опалювальних палив та електроенергії» (комерційне використання) Директиви Ради 2003/96/ЄС від 27 жовтня 2003 року про реструктуризацію системи Співтовариства для оподаткування енергетичних продуктів та електроенергії (далі – Директива Ради 2003/96/ЄС)).
Товариство просить надати роз’яснення на питання:
1. За якою ставкою акцизного податку та в якому порядку оподатковується скраплений газ (скраплена суміш пропану, бутану, ізобутану) якщо він використовується підприємством виключно в якості сировини, а не пального?
Підпунктом 14.1.145 пункту 14.1 статті 14 Кодексу визначено, що підакцизні товари (продукція) – товари за кодами згідно з УКТ ЗЕД, на які Кодексом встановлено ставки акцизного податку.
Підпунктом 215.3.4 пункту 215.3 статті 215 Кодексу встановлено перелік підакцизних товарів, що відповідають певним кодам товару (продукції) згідно з УКТ ЗЕД та їх описам згідно з УКТ ЗЕД, які є пальним.
Відповідно до підпункту 14.1.1411 пункту 14.1 статті 14 Кодексу пальне – це нафтопродукти, скраплений газ, паливо моторне альтернативне, паливо моторне сумішеве, речовини, що використовуються як компоненти моторних палив, інші товари, зазначені у підпункті 215.3.4 пункту 215.3 статті 215 Кодексу.
Отже, скраплений газ (пропан або суміш пропану з бутаном) та інші гази, які класифікуються згідно з кодами УКТ ЗЕД 2711 12 11 00, 2711 12 19 00, 2711 12 91 00, 2711 12 93 00, 2711 12 94 00, 2711 12 97 00, 2711 13 10 00, 2711 13 30 00, 2711 13 91 00, 2711 13 97 00, 2711 14 00 00, 2711 19 00 00 підпадають під визначення «пальне» і класифікуються за кодами та описом товару (продукції) згідно з УКТ ЗЕД, зазначеним у підпункті 215.3.4 пункту 215.3 статті 215 Кодексу, та належать до підакцизних товарів.
Відповідно до положень Кодексу, акцизним податком оподатковуються операції з реалізації підакцизних товарів (продукції) на митній території України за кодами товару (продукції), їх описом згідно з УКТ ЗЕД, та ставками податку згідно підпункту 215.3.4 пункту 215.3 статті 215 Кодексу, а не за напрямком використання товару (наприклад: в якості сировини).
Одночасно повідомляємо, що з питання класифікації товарів, визначення кодів товарів згідно з УКТ ЗЕД ДПС рекомендує звернутися до Торгово-промислової палати України.
2. Чи має право підприємство, яке використовує скраплений газ (скраплену суміш пропану, бутану, ізобутану) виключно в якості сировини при виробництві аерозольних розпилювачів, застосовувати ставку акцизного податку на рівні 0 євро за 1000 кг та за яким алгоритмом?
На сьогодні проводиться робота щодо імплементації положень Директиви Ради 2003/96/ЄС до національного законодавства.
Директива Ради 2003/96/ЄС встановлює правила (рівні) оподаткування енергетичних продуктів, які використовуються, як моторне паливо, паливо для опалення та електрична енергія. Зокрема, Директива Ради 2003/96/ЄС встановлює мінімальні ставки акцизного податку на вказані товари.
Згідно з Додатком XXVIII до глави 4 «Оподаткування» розділу V «Економічне і галузеве співробітництво» Угоди про асоціацію між Україною та Європейським Союзом строки імплементації Директиви 2003/96/ЄС проводяться поступово, виходячи з майбутніх потреб України у сфері охорони навколишнього природного середовища та енергоефективності, якими вони можуть бути, зокрема, у результаті міжнародних переговорів щодо зміни клімату.
Повідомляємо, що змінами, внесеними Законом України від 18 липня 2024 року № 3878-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо імплементації положень актів права Європейського Союзу щодо акцизного податку» до Кодексу, зокрема, передбачено встановлення нових розмірів ставок акцизного податку на пальне; графіку щорічного збільшення ставок акцизного податку на пальне з 01.09.2024 по 31.12.2027 включно (протягом чотирьох років) (пункт 48 підрозділу 5 розділу XX «Перехідні положення» Кодексу).
Отже, ставки акцизного податку для підакцизних товарів (продукції) встановлюються виключно діючими положеннями Кодексу, а не положеннями Директиви Ради 2003/96/ЄС, що встановлює правила (рівні) оподаткування енергетичних продуктів, які використовуються, як моторне паливо, паливо для опалення та електрична енергія.
Відповідно до пункту 52.2 статті 52 Кодексу індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.
© газета "Все про бухгалтерський облік", 2018-2025 Всі права на матеріали, розміщені на сайті газети "Все про бухгалтерський облік" охороняються відповідно до законодавства України. Використання, відтворення таких матеріалів допускаються тільки в межах, установлених законодавством України. При цьому посилання на сайт газети "Все про бухгалтерський облік" є обов'язковим. |
Передплатіть газету "Все про бухгалтерський облік" |
Приєднуйтесь до нас у соцмережах: |