X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 19.03.2025 р. № 1500/ІПК/99-00-09-04-03 ІПК

Індивідуальна податкова консультація

 

Державна податкова служба України за результатами розгляду           звернення на отримання індивідуальної податкової консультації Товариства щодо окремих норм законодавства стосовно ввезення на митну територію України та реалізації пального у споживчій тарі 5 літрів, керуючись підпунктом «в» підпункту 69.41.3 пункту 69.41 пункту 69 підрозділу 10 розділу XX Перехідних положень Податкового кодексу України (далі – Кодекс), в межах компетенції повідомляє.

Товариство повідомляє, що здійснює реалізацію товарів відповідно до кодів згідно з УКТ ЗЕД 3814009090, 3811900000, 2710122500, 2710199900 (що в розумінні Кодексу підпадає під категорію «Пальне») виключно у споживчій тарі до 5 літрів на території України.

Товариство зазначає, що на даний момент воно не має ліцензій на право виробництва пального, на право зберігання пального, на право зберігання пального виключно для власних потреб та/або промислової переробки, на право оптової торгівлі пальним, на право роздрібної торгівлі пальним.

Товариство має намір здійснювати операції з ввезення на митну територію України товарів відповідно до кодів згідно з УКТ ЗЕД 3814009090, 3811900000, 2710122500, 2710199900 виключно у споживчій тарі 5 літрів з подальшою реалізацією на території України.

Враховуючи зазначене Товариство запитує:

1. Якщо Товариство на виконання вимоги статті 30 Закону України                        від 18 червня 2024 року № 3817-IX «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, спиртових дистилятів, біоетанолу, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, тютюнової сировини, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального» (далі – Закон № 3817) отримає ліцензію на право зберігання пального виключно для власних потреб та/або промислової переробки і буде в подальшому реалізовувати ввезені на митну територію України товари відповідно до кодів згідно з УКТ ЗЕД 3814009090, 3811900000, 2710122500, 2710199900 виключно у споживчій тарі до 5 літрів на території України, чи буде це порушенням законодавства? Які санкції передбачені за таке порушення?

2. Якщо Товариство на виконання вимоги статті 30 Закону № 3817 отримає ліцензію на право оптової торгівлі пальним і буде в подальшому реалізувати ввезені на митну територію України товари відповідно до кодів згідно з УКТ ЗЕД 3814009090, 3811900000, 2710122500, 2710199900 виключно у споживчій тарі до 5 літрів на території України, чи повинно воно реєструвати акцизний склад в системі електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового? Чи повинно Товариство зареєструватися платником акцизного податку та реєструвати акцизні накладні?

Щодо питання 1

Основні засади державної політики щодо регулювання виробництва, ввезення на митну територію України, вивезення за межі митної території України, оптової і роздрібної торгівлі, зокрема, пальним, а також посилення боротьби з їх незаконним виробництвом та обігом на території України визначає Закон № 3817.

Згідно з частиною третьою статті 29 Закону № 3817 суб'єкти господарювання здійснюють оптову або роздрібну торгівлю пальним виключно у споживчій тарі об'ємом до 5 літрів включно без отримання ліцензії на право оптової торгівлі пальним, на право роздрібної торгівлі пальним, на право зберігання пального.

Отже, реалізація на митній території України суб’єктом господарювання, який отримав ліцензію на право зберігання пального виключно для потреб власного споживання та/або промислової переробки, пального у споживчій тарі об'ємом до 5 літрів включно, ввезеного на митну територію України у такій тарі, не є порушенням Закону № 3817.

Щодо питання 2

Відповідно до п. п. 14.1.6 п. 14.1 ст. 14 Кодексу акцизний склад - це приміщення або територія на митній території України, де розпорядник акцизного складу провадить свою господарську діяльність шляхом вироблення, оброблення (перероблення), змішування, розливу, навантаження-розвантаження, зберігання, реалізації пального.

Не є акцизним складом, зокрема, приміщення або територія, у тому числі платника податку, де зберігається або реалізується виключно пальне у споживчій тарі ємністю до 5 літрів включно, отримане від виробника або особи, яка здійснила його розлив у таку тару.

Підпунктом 14.1.212  п. 14.1 ст. 14 Кодексу визначено, що реалізація пального для цілей розділу VI Кодексу - будь-які операції з фізичної передачі (відпуску, відвантаження) пального з переходом права власності на таке пальне чи без такого переходу, за плату (компенсацію) чи без такої плати на митній території України з акцизного складу / акцизного складу пересувного: до акцизного складу; до акцизного складу пересувного; для власного споживання чи промислової переробки; будь-яким іншим особам.

Не вважаються реалізацією пального операції з фізичної передачі (відпуску, відвантаження) пального на митній території України, зокрема, у споживчій тарі ємністю до 5 літрів (включно), крім операцій з реалізації такого пального його виробниками.

Платником акцизного податку є, зокрема, особа (у тому числі юридична особа, що веде облік результатів діяльності за договором про спільну діяльність без створення юридичної особи), яка реалізує пальне або спирт етиловий (підпункт 212.1.15 пункт 212.1 стаття 212 Кодексу).

Відповідно до підпункту 212.3.4 пункту 212.3 статті 212 Кодексу, зокрема, особи, які здійснюватимуть реалізацію пального, підлягають обов’язковій реєстрації як платники податку контролюючими органами за місцезнаходженням юридичних осіб, постійних представництв, місцем проживання фізичних осіб - підприємців до початку здійснення реалізації пального.

Платник акцизного податку, зокрема, при реалізації пального зобов’язаний скласти в електронній формі акцизну накладну за кожним кодом товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД реалізованого пального з використанням кваліфікованого електронного підпису або удосконаленого електронного підпису, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису, уповноваженої платником особи відповідно до вимог Закону України від 05 жовтня 2017 року № 2155-VIII «Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги» і зареєструвати таку акцизну накладну в Єдиному реєстрі акцизних накладних (п. 231.1 ст. 231 Кодексу).

Отже, суб’єкт господарювання, який здійснює операції з реалізації пального на митній території України виключно у споживчій тарі ємністю               до 5 літрів (включно) (крім виробників пального у такій тарі), не є платником акцизного податку з реалізації пального, та у нього відсутні обов’язки реєструватися платником акцизного податку, реєструвати акцизний склад, складати акцизні накладні та реєструвати їх в Єдиному реєстрі акцизних накладних.

Що стосується наміру Товариства здійснювати ввезення пального на митну територію України, звертаємо увагу, що основні вимоги до операцій з ввезення на митну територію України та вивезення за межі митної території України пального встановлено статтею 30 Закону № 3817.

Згідно з підпунктом 3 пункту 4 про Державну митну службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 6 березня 2019 року № 227 зі змінами, Державна митна служба України відповідно до покладених на неї завдань забезпечує та здійснює контроль за дотриманням вимог законодавства з питань митної справи та в межах повноважень, визначених законом, законодавства з інших питань, контроль за дотриманням якого покладено на Держмитслужбу, під час переміщення товарів через митний кордон України та після завершення операцій з митного контролю та митного оформлення.

Згідно з п. 52.2 ст. 52 Кодексу індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.