X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 02.04.2025 р. № 1773/ІПК/99-00-24-03-03 ІПК

Індивідуальна податкова консультація

 

Державна податкова служба України, керуючись статтею 52 Податкового кодексу України (далі – Кодекс), розглянула звернення (…) щодо практичного застосування норм чинного законодавства та в межах компетенції повідомляє.

У своєму зверненні платник податків повідомляє, що практична необхідність отримання індивідуальної податкової консультації пов’язана із застосуванням окремих норм статті 392 Кодексу.

Платник податків просить надати індивідуальну податкову консультацію з наступних питань:

1. У випадку, якщо платник податків як контролююча особа контролюючої іноземної компанії (далі – КІК), не має змоги до 1 травня 2025 року отримати підтверджуючі документи щодо суми сплаченого за кордоном КІК податку, оформлених відповідно до статті 13 розділу І Кодексу, то чи може платник податків та зобовязаний перенести строк подання річної декларації про майновий стан та доходи за 2024 рік до 31 грудня 2025 року на підставі підпункту 170.11.2 пункту 170.11 статті 170 розділу ІV Кодексу?

2. У випадку перенесення строку подання річної декларації про майновий стан і доходи за 2024 рік на підставі підпункту 170.11.2 пункту 170.11 статті 170 розділу ІV Кодексу з 1 травня 2025 року до 31 грудня 2025 року, Звіти про КІК (далі – Звіт) щодо належних платнику податків КІК потрібно подавати одночасно з поданням такої декларації до дати нового граничного терміну (31 грудня 2025 року, a не 1 травня 2025 року)? При цьому, якщо на цю дату вже буде отримано фінансова звітність КІК, то можна подавати одразу повний Звіт без подання Звітів за скороченою формою згідно з підпунктом 392.5.4 пункту 392.5 статті 392 розділу I Кодексу.

Щодо питань першого-другого

КІК визнається будь-яка юридична особа, зареєстрована в іноземній державі або території, яка визнається такою, що знаходиться під контролем фізичної особи – резидента України або юридичної особи – резидента України (підпункт 392.1.1 пункту 392.1 статті 392 розділу І Кодексу).

Відповідно до підпункту 392.2.2 пункту 392.2 статті 392 розділу І Кодексу, об’єктом оподаткування для податку на доходи фізичних осіб (податку на прибуток підприємств) контролюючої особи є частина скоригованого прибутку контрольованої іноземної компанії, пропорційна частці, якою володіє або яку контролює така фізична (юридична) особа на останній день відповідного звітного періоду, щодо якого розраховується скоригований прибуток контрольованої іноземної компанії, що обчислюється відповідно до правил, визначених статтею 392 розділу І Кодексу.

Підпунктом 392.3.1 пункту 392.3 статті 392 розділу І Кодексу визначено, що для цілей статті 392 розділу I Кодексу скоригованим прибутком КІК визнається прибуток КІК до оподаткування відповідно до даних її неконсолідованої фінансової звітності, складеної за звітний календарний рік (якщо звітний рік не відповідає календарному року – за періоди, що закінчуються у відповідному календарному році) відповідно до стандартів бухгалтерського обліку, що застосовуються КІК, та строків для підготовки такої звітності у відповідній іноземній юрисдикції.

Для цілей податкового контролю за оподаткуванням прибутку КІК звітним (податковим) періодом є календарний рік або інший звітний період КІК, що закінчується протягом календарного року (підпункт 392.5.1 пункту 392.5 статті 392 розділу I Кодексу).

Пунктом 392.2 статті 392 розділу І Кодексу визначено особливості оподаткування прибутку КІК. Так, об’єктом оподаткування для податку на доходи фізичних осіб контролюючої особи є частина скоригованого прибутку КІК, пропорційна частці, якою володіє або яку контролює така фізична (юридична) особа на останній день відповідного звітного періоду, щодо якого розраховується скоригований прибуток КІК, що обчислюється відповідно до правил, визначених статтею 392 розділу І Кодексу.

Пунктом 392.5 статті 392 розділу I Кодексу встановлено вимоги щодо складання та подання Звіту, зокрема, підпунктом 392.5.2 пункту 392.5 статті 392 розділу I Кодексу передбачено, що контролюючі особи зобов’язані подавати Звіт до контролюючого органу одночасно з поданням річної декларації про майновий стан і доходи або податкової декларації з податку на прибуток підприємств за відповідний календарний рік засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням вимог законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги». До Звіту в обов’язковому порядку додаються завірені належним чином копії фінансової звітності КІК, що підтверджують розмір прибутку КІК за звітний (податковий) рік.

Перенесення термінів подачі звітності по КІК за 2024 рік не передбачена.

Відповідно до підпункту 392.5.4 пункту 392.5 статті 392 розділу I Кодексу у разі якщо контролююча особа не має можливості забезпечити складання фінансової звітності КІК та/або здійснення розрахунку скоригованого прибутку КІК до дати граничного строку подання річної декларації про майновий стан і доходи або податкової декларації з податку на прибуток підприємств, така контролююча особа подає Звіт за скороченою формою, який містить лише відомості, передбачені підпунктами «а» - «в» підпункту 39 2.5.3 пункту 392.5 статті 392 розділу I Кодексу.

Контролююча особа зобов’язана подати повний Звіт до кінця календарного року, наступного за звітним (податковим) роком. У разі якщо відповідно до такого звіту загальний оподатковуваний дохід, об'єкт оподаткування податком на прибуток підприємств контролюючої особи збільшується, така особа до кінця календарного року, наступного за звітним (податковим) роком, подає уточнюючу річну декларацію про майновий стан і доходи або податкову декларацію з податку на прибуток підприємств. При цьому штрафні санкції та/або пеня не застосовуються.

Можливість зменшення суми податку на доходи фізичних осіб, що підлягає сплаті з прибутку КІК передбачено підпунктом 170.13.2.4 підпункту 170.13.2 пункту 170.13 статті 170 розділу ІV Кодексу, а саме сума податку на доходи фізичних осіб, що підлягає сплаті з прибутку КІК (як розподіленого, так і не розподіленого), зменшується на суму корпоративного податку або іншого аналогічного податку, що стягується згідно із законодавством іноземних держав, та фактична сплаченого КІК, включаючи податки, що були утримані у джерела виплати із суми доходу, отриманого КІК.

Сума такого податку визначається як загальна сума податку, що була фактично сплачена КІК за результатами відповідного звітного (податкового) періоду (корпоративного податку або іншого аналогічного податку, що стягується згідно з законодавством іноземних держав, - сплачена протягом звітного періоду) пропорційна частці контролюючої особи в такій КІК, відображеній у Звіті.

Платник податків має право скористатися таким зменшенням за умови документального підтвердження фактичної сплати. Копії документів, що підтверджують факт такої сплати, подаються платником податків разом із податковою декларацією.

При цьому сума зменшення податку на доходи фізичних осіб, визначеного абзацом першим підпункту 170.13.2.4 підпункту 170.13.2 пункту 170.13 статті 170 розділу ІV Кодексу, не може перевищувати суму податкового зобовязання фізичної особи щодо прибутку такої КІК.

Норми підпункту 170.11.2 пункту 170.11 статті 170 розділу ІV Кодексу передбачають можливість платника податку (фізичної особи) зменшити суму річного податкового зобовязання на суму податків, сплачених за кордоном. У разі відсутності у фізичної особи підтверджуючих документів щодо суми отриманого ним доходу з іноземних джерел та суми сплаченого ним податку в іноземній юрисдикції, оформлених відповідно до статті 13 розділу І Кодексу, такий платник зобовязаний подати до контролюючого органу за своєю податковою адресою заяву про перенесення строку подання податкової декларації до 31 грудня року, наступного за звітним.

Кодексом передбачено, що податкова декларація про майновий стан і доходи за 2024 рік для фізичних осіб подається в термін до 01.05.2025 року.

Таким чином, за умови якщо у платника податків відсутні підтверджуючі документи щодо суми отриманого ним доходу з іноземних джерел та суми сплаченого ним податку в іноземній юрисдикції, оформлених відповідно до статті 13 розділу І Кодексу то відповідно до підпункту 170.11.2 пункту 170.11 статті 170 розділу ІV Кодексу такий платник зобовязаний подати до контролюючого органу за своєю податковою адресою заяву про перенесення строку подання податкової декларації до 31.12.2025 року. Звіт за 2024 рік необхідно подати одночасно з поданням річної декларації про майновий стан і доходи.

Відповідно до пункту 52.2 статті 52 Кодексу індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.

______________________________________________________________________________________________________________________

Дана індивідуальна податкова консультація діє до зміни/втрати чинності норм законодавства, щодо яких надано індивідуальну податкову консультацію