X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 28.04.2025 р. № 2341/ІПК/99-00-07-03-01 ІПК

Індивідуальна податкова консультація

   

Державна податкова служба України за результатами розгляду звернення Товариства з обмеженою відповідальністю … (далі – Товариство) від … № … (вх. ДПС № … від …) щодо надання індивідуальної податкової консультації, керуючись статтею 52 Податкового кодексу України (далі – Кодекс), повідомляє таке.

Товариство у своїй діяльності для проведення розрахунків використовує банківські платіжні термінали, які працюють через встановлені в них картки мобільних операторів і жодним чином (шнурами, Wi-Fi) не поєднані/з’єднані з РРО чи іншим програмним забезпеченням.

Товариство просить надати індивідуальну податкову консультацію з таких питань (в контексті звернення):

1. В зв’язку зі змінами до Положення № 13 чи має Товариство на законодавчому рівні відповідальність за непоєднання / нез’єднання банківських терміналів і РРО?

2. Чи має Товариство змінювати програмне забезпечення, РРО, термінали на виконання змін до Положення № 13?

3. Чи може Товариство використовувати банківські термінали з встановленими картками мобільних операторів, що нічим не поєднані з РРО?

4. Чи може використання непоєднання / нез’єднання банківських терміналів і РРО призвести до штрафних санкцій з боку ДПС?

Перед наданням відповіді на поставлені запитання слід зауважити, що індивідуальна податкова консультація за своєю правовою природою є фактично відповіддю контролюючого органу платнику податків на його питання, яка повинна містити конкретні роз’яснення такому платнику практичної форми та/або моделі його поведінки у визначеному колі податкових правовідносин.

Метою податкової консультації є викладення (роз’яснення) платнику податків офіційного розуміння контролюючим органом змісту правової норми з питань оподаткування для забезпечення правильного її застосування.

Виходячи із суті визначення індивідуальної податкової консультації, вимог до її оформлення та обсягу повноважень покладених на  податкові органи, вбачається, що саме платники податків, при оформленні звернень на отримання індивідуальної податкової консультації повинні зазначати, в чому полягає практична необхідність отримання податкової консультації та наводити фактичні обставини.

З урахуванням того, що звернення Товариства щодо отримання індивідуальної податкової консультації формально відповідає вимогам статті 52 Кодексу, водночас із його тексту не можливо встановити із застосування якої саме норми податкового чи іншого законодавства у Товариства виникли труднощі, а тому роз’яснення йому надається виходячи із загальних вимог законодавства.         

Щодо питання 1, 4

Закон України від 06 липня 1995 року № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» (далі – Закон № 265) та Положення про форму та зміст розрахункових документів / електронних розрахункових документів, затвердженому наказом Міністерства фінансів України від 21.01.2016 № 13, зареєстрованому в Міністерстві юстиції України 11 лютого 2016 року за
№ 220/28350 (далі – Положення № 13) не містять таких термінів чи понять як «не з’єднаний» чи «не поєднаний».

Пункт 4 розділу II Положення № 13  містить єдину умову, а саме необхідність заповнення рядків 12 – 17 фіскального чека у разі застосування під час проведення розрахунків з використанням електронного платіжного засобу (платіжної картки) платіжного терміналу, з’єднаного або поєднаного з РРО/ПРРО та не встановлює будь-яких додаткових вимог.

Відповідно до абзаців другого та третього пункту 3 розділу I Положення  № 13 у разі відсутності в документі хоча б одного з обов’язкових реквізитів, а також недотримання сфери його призначення, такий документ не прийматиметься як розрахунковий.

Відповідальність за порушення вимог Закону № 265 та не дотримання вимог Положення № 13 визначена статтею 17 Закону № 265 та Кодексом України про адміністративні правопорушення.

Щодо питання 2, 3

Форми та зміст розрахункових документів встановлені Положенням № 13, у вигляді уніфікованих таблиць, що містять окремі визначені поля, а зміст розрахункового документа передає інформацію, що повинна зазначатись платниками податків у встановленому формою вигляді, у встановленому формою полі – та є реквізитами розрахункових документів.

У відповідності до визначень, наведених у Положенні № 13:

платіжний термінал, з’єднаний з РРО/ПРРО, – це сукупність платіжного терміналу та з’єднаного з ним РРО/ПРРО за допомогою будь-яких проводових або безпроводових засобів зв’язку, які у процесі обробки інформації фактично взаємодіють шляхом обміну командами, повідомленнями, пакетами даних;

платіжний термінал, поєднаний з РРО/ПРРО, – це сукупність платіжного терміналу та поєднаного з ним в одному корпусі або в одному застосунку РРО/ПРРО, які у процесі обробки інформації фактично взаємодіють шляхом обміну командами, повідомленнями, пакетами даних.

Обов’язкові реквізити, що має містити фіскальний касовий чек на товари (послуги) за формою № ФКЧ-1, визначені пунктом 2 розділу II Положення № 13.

Законодавством не встановлено обов’язку з’єднувати або поєднувати платіжний термінал (POS-термінал) з РРО/ПРРО під час його застосування, при проведені розрахунків з використанням електронних платіжних засобів (платіжних карток), а визначається лише обов’язковість надання торгівцями можливості споживачу здійснення безготівкових розрахунків (у тому числі з використанням електронних платіжних засобів, платіжних застосунків або платіжних пристроїв) за продані ними товари (надані послуги), включаючи товари (послуги), реалізація (надання) яких здійснюється дистанційно.

При цьому, якщо розрахунковий документ не буде містити інформацію про використання електронного платіжного засобу, а така інформація буде міститись у надрукованому сліпі (квитанції) безпосередньо друкованим пристроєм POS-терміналу, не буде призводити до порушення вимог щодо форми та змісту розрахункового документу.

У відповідності до пункту 52.2 статті 52 Кодексу індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.

 

 

 

 

 

 

________________________________________________________________________________________________________________________

Ця індивідуальна податкова консультація діє до зміни/втрати чинності норм законодавства, щодо яких надано індивідуальну податкову консультацію.