X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ГУ ДПС У М.КИЄВІ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 04.04.2025 р. № 1808/ІПК/26-15-04-01-06

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ

 

Головне управління ДПС у м. Києві за результатами розгляду звернення щодо оподаткування ПДВ операцій з постачання на митній території України лікарських засобів і медичних виробів та, керуючись статтею 52 глави 3 розділу ІІ Податкового кодексу України (далі – Кодекс), в межах компетенції повідомляє.

Як зазначено у зверненні, Товариство є резидентом України, здійснює операції з імпорту та поставки на митній території України медичного обладнання, в тому числі за категоріями включеними до Переліку лікарських засобів та медичних виробів, що ввозяться та постачаються на митну територію України під час воєнного стану, затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2022 року № 1447 (далі - Постанова № 1447) (операційні столи, апарати штучної вентиляції легень, ендоскопічні стійки, лапароскопічні стійки та інше), відносно яких на підставі підпункту 2 пункту 32 підрозділу 2 розділу XX Кодексу встановлено звільнення від ПДВ.

Покупцями Товариства виступають різні юридичні особи - резиденти України, а саме:

- заклади охорони здоров‘я (лікарні та діагностичні центри) із фінансуванням з державного бюджету;

- заклади охорони здоров‘я (лікарні та діагностичні центри)  комунальної власності із фінансуванням за рахунок власних коштів;  

- заклади охорони здоров‘я (лікарні та діагностичні центри) приватної власності;

- благодійні фонди, які закуповують ліки та обладнання для подальшої передачі на заклади охорони здоров‘я;

- інші юридичні особи приватні та державні, які закуповують ліки та обладнання для подальшої передачі на заклади охорони здоров'я.

З огляду на викладене, Товариство просить надати індивідуальну податкову консультацію з таких питань:

1) як правильно трактувати підпункт 2 пункту 32 підрозділу 2 розділу XX Кодексу;

2) чи залежить застосування режиму звільнення від оподаткування ПДВ до операцій з ввезення на митну територію України та/або постачання на митній території України лікарських засобів та медичних виробів, включених до переліку Постанови № 1447, від статусу їх покупця та джерел фінансування;

3) чи повинно Товариство як продавець застосовувати пільгу з ПДВ та здійснювати поставку зазначеного обладнання без ПДВ, у разі якщо покупець є закладом охорони здоров'я та фінансується за рахунок державних коштів в описаній у зверненні ситуації;

4) Якими документами необхідно підтвердити правильність віднесення товару до медичного виробу у разі коли торгівельна марка медичного виробу не дослівно повторює назву медичного виробу згідно з переліком Постанови            № 1447?  

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, регулюються нормами Кодексу (пункт 1.1 статті 1 розділу I Кодексу).

Правові основи оподаткування ПДВ встановлено розділом V та підрозділом 2 розділу XX Кодексу.

Згідно з підпунктами «а» і «б» пункту 185.1 статті 185 розділу V Кодексу об'єктом оподаткування ПДВ є операції платників податку з постачання товарів/послуг, місце постачання яких відповідно до статті 186 розділу V Кодексу розташоване на митній території України, у тому числі операції з безоплатної передачі.

Підпунктом «в» пункту 193.1 статті 193 розділу V Кодексу визначено, що за ставкою ПДВ у розмірі 7 відс. оподатковуються ПДВ операції з:

постачання на митній території України та ввезення на митну територію України лікарських засобів, дозволених для виробництва і застосування в Україні та внесених до Державного реєстру лікарських засобів, а також медичних виробів, які внесені до Державного реєстру медичної техніки та виробів медичного призначення або відповідають вимогам відповідних технічних регламентів, що підтверджується документом про відповідність, та дозволені для надання на ринку та/або введення в експлуатацію і застосування в Україні;

постачання на митній території України та ввезення на митну територію України лікарських засобів, медичних виробів та/або медичного обладнання, дозволених для застосування у межах клінічних випробувань, дозвіл на проведення яких надано центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері охорони здоров'я.

Підпунктом 2 пункту 32 підрозділу 2 розділу XX Кодексу визначено, що тимчасово, на період проведення антитерористичної операції та/або здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії російської федерації та/або запровадження воєнного стану відповідно до законодавства, звільняються від оподаткування ПДВ операції з ввезення на митну територію України та постачання на митній території України лікарських засобів та медичних виробів відповідно до підпункту «в» пункту 193.1 статті 193 розділу V Кодексу, що призначені для використання закладами охорони здоров'я, учасниками антитерористичної операції, особами, що беруть участь у здійсненні заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії російської федерації, для надання медичної допомоги фізичним особам, які у період проведення антитерористичної операції та/або здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії російської федерації та/або запровадження воєнного стану відповідно до законодавства зазнали поранення, контузії чи іншого ушкодження здоров'я, за переліком, встановленим Кабінетом Міністрів України.

Враховуючи викладене, та виходячи із аналізу норм Кодексу та інших нормативно-правових актів зазначених вище, опису питань і фактичних обставин, наявних у зверненні, Головне управління ДПС у м. Києві повідомляє.

Щодо питань 1 та 2

        Режим звільнення від оподаткування ПДВ, встановлений підпунктом 2 пункту 32 підрозділу 2 розділу XX Кодексу, до операцій з постачання медичних виробів на митній території України, застосовується за умови, що такі медичні вироби:

       призначені для використання у відповідних заходах (для надання медичної допомоги фізичним особам, які зазнали поранення, контузії чи іншого ушкодження здоров'я) перерахованими у підпункті 2 пункту 32 підрозділу 2 розділу XX Кодексу суб'єктами (у тому числі закладами охорони здоров'я). Інформація щодо цілей використання медичних виробів може бути зазначена у договорі на постачання таких медичних виробів, укладеному між постачальником та покупцем;

        включені до переліку Постанови № 1447.

При дотриманні таких умов операції Товариства з постачання медичних виробів на митній території України підлягають звільненню від оподаткування ПДВ.

У разі недотримання хоча б однієї із вказаних вище умов, така операція підлягає оподаткуванню ПДВ у загальновстановленому порядку.

Також слід зазначити, що нормами підпункту 2 пункту 32 підрозділу 2 розділу XX Кодексу не визначено переліку підтверджуючих документів для цілей застосування режиму звільнення від оподаткування ПДВ.

Щодо питань 3 та 4

У разі, якщо покупець, який є закладом охорони здоров'я та фінансується за рахунок державних коштів, в момент укладання договору на придбання обладнання, яке включено до переліку Постанови № 1447, не надав Товариству інформацію, що таке медичне обладнання призначене для використання у відповідних заходах перерахованими у підпункті 2 пункту 32 підрозділу 2 розділу XX Кодексу, то на операцію Товариства з постачання на митній території України медичного обладнання такому суб'єкту господарювання режим звільнення від оподаткування ПДВ не поширюватиметься і, відповідно, така операція підлягатиме оподаткуванню ПДВ у загальновстановленому порядку.

Слід зазначити, що правомірність застосування режиму звільнення від оподаткування ПДВ встановленого підпунктом 2 пункту 32 підрозділу 2 розділу XX Кодексу, може бути встановлена виключно за результатами проведення відповідних перевірок, передбачених Кодексом.

Водночас, щодо можливості одночасного використання медичних виробів, зазначених у підпункті 2 пункті 32 підрозділу 2 розділу XX Кодексу, операції з постачання яких звільняються від оподаткування податком на додану вартість, іншими особами ніж ті, які визначені у вказаному підпункті та питання віднесення товару до медичних виробів, зазначених в Переліку № 1447 у разі коли торгівельна марка медичного виробу не дослівно повторює назву медичного виробу, Головне управління ДПС у м. Києві пропонує звернутися до Міністерства охорони здоров'я України.

Згідно з нормами чинного законодавства платники податку зобов’язані самостійно декларувати свої податкові зобов’язання та визначати сутність і відповідність здійснюваних ними операцій тим, які визначені Кодексом.

Відповідно до пункту 52.2 статті 52 глави 3 розділу ІІ Кодексу індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.