X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 04.04.2025 р. № 1825/ІПК/99-00-24-03-03 ІПК

Індивідуальна податкова консультація

 

Державна податкова служба України, керуючись ст. 52 Податкового кодексу України (далі – Кодекс), розглянула звернення щодо практичного застосування норм чинного законодавства та в межах компетенції повідомляє.

Платник податків у своєму зверненні повідомив, що є фізичною особою – підприємцем – платником єдиного податку другої групи, здійснює відправку товарів користуючись ТОВ «Нова Пошта» на умовах післяплати, без приймання попереднього авансу у покупця. З ТОВ «Нова Пошта» і
ТОВ «НоваПей»
платник податків має укладені договори. Перед відправкою кожного товару покупцю через доставку ТОВ «Нова Пошта» платник податків формує і фіскалізує фіскальний чек через програмний реєстратор розрахункових операцій (далі – ПРРО) та обов’язково надсилає покупцю.

21.02.2025 був створений фіскальний чек на суму 1 399,50 грн та відправлений покупцю.

21.02.2025 було відправлення товару через ТОВ «Нова Пошта» та посилка прямувала до покупця, експрес накладна № (…).

Покупець відмовився від посилки і не прийшов її забирати, тому 23.02.2025 була створена накладна на повернення і посилка прямувала до платника податків, експрес накладна № (…).

25.02.2025 посилка прийшла на відділення до платника податків, отримано друковану експрес накладну № (…) з датою оформлення 23.02.2025.

Платник податків просить надати індивідуальну податкову консультацію
з наступних питань:

1. Якою датою потрібно повернути виписаний чек?

2. Чи потрібно робити акт на повернення?

3. Які документи та в якому вигляді потрібно зберігати як підставу для повернення фіскального чеку?

4. Чи потрібно писати коментар при поверненні чеку через ПРРО? Якщо потрібно тоді який?

Щодо питань першого-четвертого

Відповідно до п. 5 розділу ІІІ Порядку реєстрації та застосування реєстраторів розрахункових операцій, що застосовуються для реєстрації розрахункових операцій за товари (послуги), затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 14 червня 2016 року № 547, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 05 липня 2016 року за № 918/29048, реєстрація продажу (повернення) товарів, надання послуг, отримання (повернення) коштів через реєстраторів розрахункових операцій (далі – РРО) проводиться одночасно з розрахунковою операцією.

Розрахунковий документ на повну суму проведеної операції, створений у паперовій та/або електронній формі, надається особі, яка отримує або повертає товар, отримує послугу або відмовляється від неї. Розрахункова операція вважається проведеною через РРО, якщо дані про її обсяги введені в режимі реєстрації.

Наголошуємо, що обов’язком саме продавця товарів є організація надання інформації щодо підтвердження повернення товарів без їх продажу чи відмови від їх отримання від служби доставки.

Таким чином, у випадку не отримання або відмови від товару покупцем, при відправці їх за допомогою служб доставки достатньо в режимі реєстрації провести операцію повернення товарів на підставі квитанції (інших підтвердних документів) від служби доставки про повернення відправлення та чеку РРО /ПРРО, в яких такі товари ідентифіковані.

У описаній Вами ситуації, при формуванні чеку повернення коментарів писати не потрібно.

Жодних актів на повернення коштів складати не потрібно, так як
такі акти складаються лише у випадках повернення коштів покупцю і сума повернення при цьому перевищує 100 гривень.

Відповідно до п. 52.2 ст. 52 Кодексу індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.

________________________________________________________________________________________________________________________

Дана індивідуальна податкова консультація діє до зміни/втрати чинності норм законодавства, щодо яких надано індивідуальну податкову консультацію.