X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 09.04.2025 р. № 1901/ІПК/99-00-04-03-03 ІПК

Індивідуальна податкова консультація

 

Державна податкова служба України за результатами розгляду звернення                       Підприємства щодо окремих питань з визначення доходу платником єдиного податку, та керуючись ст. 52 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI зі змінами та доповненнями (далі - Кодекс), у межах компетенції повідомляє.

Підприємство повідомило, що в період з 01.04.2022 по 31.07.2023 було платником єдиного податку третьої групи за ставкою 2 %. Протягом 2022-2023 отримувало бюджетні кошти на рахунок, спеціально відкритий в органах Державного казначейства України, відповідно до рішення виконавчого  комітету Запорізької міської ради «Про бюджет Запорізької міської ради «Про бюджет Запорізької міської територіальної громади на 2022 рік» від 28.12.2021 № 61 та рішення виконавчого комітету Запорізької міської ради «Про бюджет Запорізької міської територіальної громади на 2023 рік» від 07.12.2022 № 129.

Бюджетні кошти  Підприємство отримує за кодом бюджетної класифікації 2610 «Субсидії та поточні трансферти підприємствам (установам, організаціям)» на виконання Програми функціонування галузі ритуального обслуговування                          на 2023-2025 роки та Програми розвитку інфраструктури та комплексного благоустрою міста Запоріжжя на 2022-2022 роки.

Товариство, посилаючись на норми Кодексу,  просить надати індивідуальну податкову консультацію з наступного питання:

Чи виникають податкові зобов’язання з єдиного податку при надходженні  бюджетних коштів від розпорядників бюджетних коштів, отриманих за кодом  бюджетної класифікації 2610 «Субсидії та поточні трансферти підприємствам (установам, організаціям)», спрямованих на проведення певних заходів у межах виконання бюджетних програм на утримання міських кладовищ та поточний ремонт їх елементів, забезпечення благоустрою кладовищ?

 

  Щодо зазначеного питання

Відносини, що виникають у процесі складання, розгляду, затвердження, виконання бюджетів, звітування про їх виконання та контролю за дотриманням бюджетного законодавства, і питання відповідальності за порушення бюджетного законодавства, а також визначаються правові засади утворення та погашення державного і місцевого боргу регулюються Бюджетним кодексом України  (далі – БКУ).

Відповідно до пункту 11 частини першої статті 2 БКУ бюджетні кошти (кошти бюджету) – належні відповідно до законодавства надходження бюджету та витрати бюджету.

Витрати бюджету - видатки бюджету, надання кредитів з бюджету, погашення боргу та розміщення бюджетних коштів на депозитах, придбання цінних паперів (пункт 14 частини першої статті 2 БКУ).

Видатки бюджету - кошти, спрямовані на виконання бюджетних програм, передбачених відповідним бюджетом. До видатків бюджету не належать: погашення боргу; надання кредитів з бюджету; розміщення бюджетних коштів на депозитах; придбання цінних паперів; повернення надміру сплачених до бюджету сум податків і зборів та інших доходів бюджету, проведення їх бюджетного відшкодування (пункт 13 частини першої статті 2 БКУ).

 Одержувач бюджетних коштів - суб'єкт господарювання, громадська чи інша організація, яка не має статусу бюджетної установи, уповноважена розпорядником бюджетних коштів на здійснення заходів, передбачених бюджетною програмою, та отримує на їх виконання кошти бюджету (пункт 38 частини першої статті 2 БКУ).

Правові засади застосування спрощеної системи оподаткування, обліку та звітності, а також справляння єдиного податку встановлено главою 1
розділу XIV Кодексу.

Законом України від 15 березня 2022 року № 2120-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо дії норм на  період  дії  воєнного  стану»  внесено  зміни  до  Кодексу,  зокрема  підрозділ 8 розділу ХХ «Перехідні положення» Кодексу доповнено пунктом 9, який визначає особливості справляння єдиного податку під час воєнного, надзвичайного стану на території України.

Відсоткова ставка єдиного податку третьої групи, які використовують особливості оподаткування, встановлюється у розмірі 2 відсотки доходу, визначеного відповідно до статті 292 Кодексу (підпункт 9.4 пункту 9 підрозділу 8 розділу ХХ «Перехідні положення» Кодексу).

Відповідно до підпункту 2 пункту 292.1 статті 292 Кодексу доходом платника єдиного податку для юридичної особи є будь-який дохід, включаючи дохід представництв, філій, відділень такої юридичної особи, отриманий протягом податкового (звітного) періоду в грошовій формі (готівковій та/або безготівковій); матеріальній або нематеріальній формі, визначеній пунктом 292.3 статті 292 Кодексу.

Юридичні особи – платники єдиного податку третьої групи використовують дані спрощеного бухгалтерського обліку щодо доходів та витрат з урахуванням положень підпунктів 44.2, 44.3 статті 44 Кодексу (абзац п’ятий пункту 296.1 статті 296 Кодексу).

Порядок визначення доходів та їх склад, зокрема, для платників єдиного податку третьої групи визначено статтею 292 Кодексу.

Доходом платника єдиного податку для юридичної особи є будь-який дохід, включаючи дохід представництв, філій, відділень такої юридичної особи, отриманий протягом податкового (звітного) періоду в грошовій формі (готівковій та/або безготівковій); матеріальній або нематеріальній формі, визначеній пунктом 292.3 статті 292 Кодексу.

Вичерпний перелік надходжень, які з метою оподаткування не включаються до складу доходу, встановлено пунктом 292.11 статті 292 Кодексу.

До складу доходу, визначеного статтею 292 Кодексу, не включаються, зокрема, суми коштів цільового призначення, що надійшли від Пенсійного фонду та інших фондів загальнообов’язкового державного соціального страхування, з бюджетів або державних цільових фондів, у тому числі в межах державних або місцевих програм (підпункт 4 пункт 292.11 статті 292 Кодексу).

  Тому, з урахуванням норм БКУ у разі наявності відповідної бюджетної програми, рішення міської ради, якими передбачено видатки на проведення відповідних заходів на утримання міських кладовищ, поточний ремонт їх елементів, забезпечення благоустрою кладовища та укладених відповідних  договорів, суми бюджетних коштів отримані платником єдиного податку третьої групи за  ставкою 2 %  з місцевого бюджету від розпорядників не включаються до  складу доходу платників єдиного податку третьої групи.

Проте, у разі недотримання Підприємством  вимог підпункту 4 пункт 292.11 статті 292 Кодексу з урахуванням норм БКУ суми коштів отримані платником єдиного податку третьої групи за  ставкою 2 %  включаються до складу доходу платника єдиного податку третьої групи.

Слід зазначити, що кожен конкретний випадок має розглядатися з урахуванням всіх суттєвих обставин та первинних документів.

Індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію (п. 52.2 ст. 52 Кодексу).