X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 10.04.2025 р. № 1948/ІПК/99-00-04-01-04 ІПК

Індивідуальна податкова консультація

 

Державна податкова служба України розглянула звернення Товариства з обмеженою відповідальністю (далі – Товариство), яке надійшло через Електронний кабінет, щодо отримання індивідуальної податкової консультації з орендної плати за землю та, керуючись ст. 52 Податкового кодексу України (далі – Кодекс), в межах компетенції повідомляє.

Товариство поінформувало, що у грудні 2024 року передало до статутного капіталу ТОВ ……. нерухоме майно, а саме будівлю …….. (далі – Майно). Майно розташоване на земельній ділянці (кадастровий номер …..), яка перебуває у користуванні на умовах оренди відповідно до укладеного між Товариством та ….. сільською радою……  району …… області (далі – Рада) договору оренди від 20.05.2015 (далі – Ділянка, Договір).

У лютому 2025 року в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно (далі – Державний реєстр речових прав) зареєстровано право власності на Майно та право користування Ділянкою на умовах Договору за новим власником Майна – ТОВ …… (далі – Орендар). При цьому, Договір, укладений між Радою та Товариством, не був розірваний.

У витягу з Державного реєстру речових прав від 03.02.2025 (копію витягу не надано) в розділі «Відомості про суб’єкта іншого речового права» міститься інформація, що орендодавцем є Рада, а орендарем є новий власник Майна – ТОВ …….

Копії Договору, витягів з Державного реєстру речових прав до звернення не надані.

Товариство просить надати роз’яснення, чи зобов’язане нараховувати та сплачувати орендну плату за Ділянку, якщо Договір, укладений між Радою та Товариством, не розірваний, а право оренди передано новому власнику Майна.

Відповідно до п. 288.1 ст. 288 Кодексу підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки.

Органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування, які укладають договори оренди землі, повинні до 1 лютого подавати контролюючому органу за місцезнаходженням земельної ділянки переліки орендарів, з якими укладено договори оренди землі на поточний рік, та інформувати відповідний контролюючий орган про укладення нових, внесення змін до існуючих договорів оренди землі та їх розірвання до 1 числа місяця, що настає за місяцем, у якому відбулися зазначені зміни (абзац другий п. 288.1 ст. 288 Кодексу).

Право власності, право постійного користування та право оренди земельної

ділянки виникають з моменту державної реєстрації цих прав, які оформлюються відповідно до Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» (ст. ст. 125, 126 Земельного кодексу України (далі – Земельний кодекс).

Пунктом 287.1 ст. 287 Кодексу передбачено, що власники землі та землекористувачі сплачують плату за землю з дня виникнення права власності або права користування земельною ділянкою.

Статтею 120 Земельного кодексу передбачений механізм переходу права на земельну ділянку у разі набуття прав власності на об’єкт нерухомого майна, що розміщеній на ній.

У разі набуття права власності на об’єкт нерухомого майна (жилий будинок (крім багатоквартирного), іншу будівлю або споруду), об’єкт незавершеного будівництва, розміщений на земельній ділянці, що перебуває у користуванні, зокрема на праві оренди, у відчужувача (попереднього власника), до набувача одночасно переходить відповідно право оренди, земельної ділянки, на якій розміщений такий об’єкт, в обсязі та на умовах, встановлених для відчужувача (попереднього власника) такого об’єкта, крім випадків, визначених частиною шостою ст. 120 Земельного кодексу. Волевиявлення орендодавця (власника) земельної ділянки, відчужувача (попереднього власника), набувача такого об’єкта та внесення змін до договору оренди землі із зазначенням нового орендаря (користувача) земельної ділянки не вимагається (частина четверта ст. 120 Земельного кодексу, абзац третій ст. 7 Закону України «Про оренду землі»).

Разом з цим, документи, що підтверджують набуття права власності на об’єкт нерухомого майна (жилий будинок (крім багатоквартирного), іншу будівлю або споруду, об’єкт незавершеного будівництва чи частку у праві власності на такий об’єкт), є підставою для державної реєстрації переходу до набувача права власності або права користування земельною ділянкою, на якій розміщений такий об’єкт (частина сьома ст. 120 Земельного кодексу).

Отже, з дати державної реєстрації права власності на Майно до його нового власника – Орендаря переходить право користування Ділянкою на умовах оренди, яке має бути зареєстроване в Державному реєстрі речових прав.

Поряд з цим, зважаючи на вимоги п. 288.1 ст. 288 Кодексу, Товариству доцільно звернутися до Ради щодо припинення дії Договору або внесення змін до цього Договору в частині зміни орендаря Ділянки.

У Товариства зберігається податковий обов’язок з обчислення, декларування та сплати орендної плати за Ділянку до дати державної реєстрації припинення права оренди Товариства, у порядку і строки, встановлені Кодексом.

Висновки з питань практичного застосування норм податкового законодавства надаються Державною податковою службою України, виходячи із суті порушеного питання та наявної інформації, наданої Товариством.

Індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію (п. 52.2 ст. 52 Кодексу).

 

 

 

 

 

Дана  індивідуальна  податкова  консультація  діє  до  зміни/втрати  чинності  норм  законодавства,  щодо  яких  надано  індивідуальну  податкову  консультацію.