X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 16.04.2025 р. № 2085/ІПК/99-00-07-05-01 ІПК

Індивідуальна податкова консультація

 

Державна податкова служба України за результатами розгляду звернення щодо роз’яснення положень підпункту 69.37 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ Податкового кодексу України   (далі – Кодекс) та керуючись підпунктом «в» підпункту 69.41.3 підпункту 69.41 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ, статтею 52 Кодексу в межах компетенції повідомляє.

Як зазначено у зверненні, контролюючий орган провів документальну планову виїзну перевірку Товариства правильності нарахування, обчислення та сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування за період з ….2011 по …..2024. За результатами перевірки, проведеної контролюючим органом, складено акт та прийнято податкове − повідомлення рішення від ….. (далі – ППР 1) (отримано …..) на загальну суму …… грн, в тому числі штрафних  санкцій …… гривень.

Товариством …… подано скаргу на рішення контролюючого орган, за результатами розгляду скарги ППР 1 було частково скасовано. Контролюючий органом за результатом розгляду скарги прийняв податкове повідомлення − рішення від …….. (далі – ППР 2) на загальну суму ……… грн,   в тому числі штрафних  санкцій ……. грн, по якому Товариство ……. сплатило податкові зобов’язання в повному обсязі.

Враховуючи вищевикладене, платник податків просить надати індивідуальну податкову консультацію з таких питань:

1. Чи підлягають застосуванню до ППР 2 положення підпункту 69.37  пункту 69 підрозділу 10 розділу ⅩⅩ Кодексу щодо скасування штрафних санкцій у розмірі …….. гривень?

2. Які заходи повинен вчинити контролюючий орган щодо застосування положень підпункту 69.37 пункту 69 підрозділу 10 розділу ⅩⅩ Кодексу з метою скасування штрафних санкцій по ППР 2?

3. Які заходи повинен вчинити платник податків щодо застосування положень підпункту 69.37 пункту 69 підрозділу 10 розділу ⅩⅩ Кодексу стосовно  штрафних санкцій по ППР 2, у разі повної сплати  податкового зобов’язання за ППР 2?

4. Яким чином платник податків повинен повідомити контролюючий орган щодо застосування положень підпункту 69.37 пункту 69 підрозділу 10 розділу ⅩⅩ Кодексу?

5. Який механізм реалізації застосування положень підпункту 69.37     пункту 69 підрозділу 10 розділу ⅩⅩ Кодексу до платника податків?

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, регулюються нормами Кодексу (пункт 1.1 статті 1 Кодексу).

Тимчасово, на період до припинення або скасування воєнного стану на території України, введеного Указом Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24 лютого 2022 року № 64/2022, затвердженим Законом України «Про затвердження Указу Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24 лютого 2022 року № 2102-IX, справляння податків і зборів здійснюється з урахуванням особливостей, визначених пунктом 69 підрозділу 10 розділу XX Кодексу.

У підпункті 69.37 пункту 69 підрозділу 10 розділу XX Кодексу  встановлено, що тимчасово, на період з 01.08.2023 до припинення або скасування воєнного стану на території України, введеного Указом Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24 лютого 2022 року № 64/2022, затвердженим Законом України «Про затвердження Указу Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24 лютого 2022 року № 2102-IX, у разі сплати платником податків протягом 30 календарних днів із дня, наступного за днем отримання податкового повідомлення-рішення, суми податкового зобов’язання, нарахованого за результатами документальних перевірок, які були відновлені або розпочаті з 01.08.2023 та завершені до дня припинення або скасування воєнного стану на території України, введеного Указом Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24 лютого 2022 року № 64/2022, затвердженим Законом України «Про затвердження Указу Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24 лютого   2022 року № 2102-IX, штрафні (фінансові) санкції (штрафи), нараховані на суму такого податкового зобовязання, вважаються скасованими, а пеня не нараховується.

Сума грошового зобов’язання, визначеного у податковому повідомленні-рішенні, вважається неузгодженою до моменту повної сплати податкового зобов’язання, визначеного в такому податковому повідомленні-рішенні, але не пізніше ніж протягом 30 календарних днів із дня, наступного за днем отримання платником податків такого податкового повідомлення-рішення.

Сума податкового зобов’язання, сплаченого у порядку, передбаченому у підпункті 69.37 пункту 69 підрозділу 10 розділу ⅩⅩ Кодексу, не підлягає оскарженню.

Норми статей 56 та 57 Кодексу застосовуються з урахуванням строків, визначених у підпункті 69.37 пункту 69 підрозділу 10 розділу ⅩⅩ Кодексу.

Щодо питань 1 – 5

Отже, для реалізації платником податків приписів, визначених у підпункті 69.37 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ Кодексу, передбачена умова сплати платником суми податкового зобов’язання, нарахованого за результатами документальних перевірок – протягом 30 календарних днів із дня, наступного за днем отримання податкового повідомлення-рішення. Водночас сума грошового зобов’язання, визначеного у податковому повідомленні-рішенні, вважається неузгодженою до моменту повної сплати податкового зобов’язання, визначеного в такому податковому повідомленні-рішенні, але не пізніше ніж протягом 30 календарних днів із дня, наступного за днем отримання платником податків такого податкового повідомлення-рішення.

Підпадати під дію підпункту 69.37 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ Кодексу можуть виключно суми податкового зобов’язання, штрафні (фінансові) санкції (штрафи), нараховані на суму такого податкового зобов’язання, визначені у податкових повідомленнях-рішеннях.

При цьому сума податкового зобов’язання, сплаченого у порядку, передбаченому у підпункті 69.37 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ Кодексу, не підлягає оскарженню.

Слід зазначити, що чинним податковим законодавством не передбачено порядку застосування платником податків норми, встановленої у підпункті 69.37 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ Кодексу, форми та строків, у які платник податків повинен заявити контролюючому органу про своє бажання застосувати приписи, передбачені у підпункті 69.37 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ Кодексу, форми та строків погодження та/або відмови контролюючого органу у застосуванні вищезазначених приписів, форми та строків скасування контролюючим органом нарахованих за відповідним повідомленням-рішенням штрафних (фінансових) санкцій (штрафів), можливості платника податків реалізувати своє право на розстрочення / відстрочення сплати відповідного податкового зобов’язання більше ніж на 30 календарних днів.

Враховуючи вищевикладене, у разі дотримання платником податків всіх вимог, визначених підпунктом 69.37 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ Кодексу штрафні (фінансові) санкції (штрафи), нараховані на суму такого податкового зобов’язання скасовуються, а пеня не нараховується.

Згідно з пунктом 52.2 статті 52 Кодексу індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватись виключно платником податків, якому надано таку консультацію.