Індивідуальна податкова консультація
Головне управління ДПС у Черкаській області розглянуло звернення Товариства щодо отримання індивідуальної податкової консультації стосовно звільнення від сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки (далі – Податок), та, керуючись статтею 52 Податкового кодексу України (далі – Кодекс), у межах компетенції повідомляє.
Товариство поінформувало, що є власником механоскладального цеху Б-1, Б-2, тамбуру б, тамбуру б1, підвалу пд4 площею 62 174,3 кв. м, ґанку № 2, ґанку № 3, овочесховища 1Б площею 52 кв. м, складу 2Б-1 площею 590,5 кв. м, башні Рожновського № 4, підпірною стінки № 7, огорожі № 30, козлового крану № 32, вимощення І, яке знаходиться за адресою: ….
В червні 2023 року на територію вказаних вище об’єктів нерухомого майна влучив ворожий снаряд Російської Федерації, внаслідок чого частина вказаного нерухомого майна зазнала пошкоджень і є непридатною за цільовим використанням. При цьому, інша частина цього нерухомого майна не зазнала пошкоджень.
Викладені вище обставини підтверджуються актом комісійного обстеження об’єкта, пошкодженого внаслідок агресії Російської Федерації.
Відповідну інформацію про пошкодження об’єктів нерухомого майна не внесено до Державного реєстру майна, пошкодженого та знищеного внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених військовою агресією Російської Федерації (далі – Реєстр майна).
Товариство просить надати індивідуальну податкову консультацію з наступних питань:
1) чи звільняється Товариство як власник нерухомого майна від сплати Податку, якщо тільки частина такого майна є непридатною для використання за цільовим призначенням внаслідок збройної агресії Російської Федерації в разі включення цих відомостей до Реєстру майна, а інша частина залишається придатною для використання?;
2) яким чином буде визначатися розмір Податку, від сплати якого буде звільнено Товариство як власника нерухомого майна, у разі якщо тільки частина такого майна є непридатною для використання за цільовим призначенням внаслідок збройної агресії Російської Федерації в разі включення цих відомостей до Реєстру майна, а інша частина залишається придатною для використання?;
3) чи буде вказаний у пункті два розмір Податку визначатися пропорційно до площі пошкодженого вказаного вище нерухомого майна Товариства?
Щодо питання 1, 2 та 3
Особливості справляння Податку у період дії воєнного стану в Україні врегульовано нормами розділу ХІІ та підпунктом 69.22 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» Кодексу.
Підпунктом 3 підпункту 69.22 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» Кодексу визначено, що за об’єкти житлової та/або нежитлової нерухомості, у тому числі їх частки, які перебувають у власності фізичних та/або юридичних осіб, пошкоджені (як такі, що потребують капітального ремонту, реконструкції чи реставрації) у податкових (звітних) періодах починаючи з 1 січня 2023 року внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених збройною агресією Російської Федерації проти України, Податок не нараховується та не сплачується за період з першого числа місяця, в якому було зафіксовано факт пошкодження житлової та/або нежитлової нерухомості за даними Реєстру майна, до першого числа місяця, наступного за місяцем, в якому за даними Реєстру майна об’єкти житлової та/або нежитлової нерухомості капітально відремонтовані, реконструйовані, реставровані та визнані придатними для проживання/для використання за цільовим призначенням.
У частині об’єктів житлової/нежитлової нерухомості, у тому числі їх часток, які внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених збройною агресією Російської Федерації проти України, зазнали незначних пошкоджень, придатні для проживання/використання за цільовим призначенням (відповідно) та підлягають відновленню шляхом поточного ремонту, сільські, селищні, міські ради, військові адміністрації або військово-цивільні адміністрації мають право:
1) встановлювати ставки Податку, в розмірі, меншому за розмір Податку, встановлений рішенням відповідного органу місцевого самоврядування для певного типу об’єктів нерухомого майна, що сплачується на відповідній території;
2) звільняти від сплати Податку.
До таких рішень сільських, селищних, міських рад, військових адміністрацій або військово-цивільних адміністрацій та/або рішень про внесення змін до таких рішень не застосовуються вимоги підпункту 4.1.9 пункту 4.1 та пункту 4.5 статті 4, підпунктів 12.3.3, 12.3.4 і 12.3.7 пункту 12.3, підпункту 12.4.3 пункту 12.4 та пункту 12.5 статті 12 цього Кодексу та Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності», частини четвертої статті 15 Закону України «Про доступ до публічної інформації», Закону України «Про державну допомогу суб’єктам господарювання».
З огляду на вищевикладене, Товариству необхідно внести відомості до Реєстру майна для реєстрації об’єкту пошкодженого нерухомого майна.
Стосовно пошкоджених об’єктів (як такі, що потребують капітального ремонту, реконструкції чи реставрації), у Товариства виникне право скористатися нормою підпунктом 3 підпункту 69.22 пункту 69 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» Кодексу в частині звільнення від нарахування та сплати Податку, починаючи з 1 січня 2023 року внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених збройною агресією Російської Федерації проти України, за період з першого числа місяця, в якому було зафіксовано факт пошкодження нежитлової нерухомості за даними Реєстру майна, до першого числа місяця, наступного за місяцем, в якому за даними Реєстру майна об’єкти нежитлової нерухомості капітально відремонтовані, реконструйовані, реставровані та визнані придатними для використання за цільовим призначенням.
У частині об’єктів нежитлової нерухомості, у тому числі їх часток, які зазнали незначних пошкоджень, придатні для використання за цільовим призначенням та підлягають відновленню шляхом поточного ремонту, Товариству доцільно звернутися до органів місцевого самоврядування або військових/військово-цивільних адміністрацій для прийняття відповідного рішення.
Керуючись статтею 50 Кодексу, з урахуванням строків давності, встановлених статтею 102 Кодексу платник податків має право самостійного уточнення своїх узгоджених податкових зобов’язань шляхом подання уточнюючих розрахунків.
Відповідно до пункту 52.2 статті 52 Кодексу індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.
____________________________________________________________________
Дана індивідуальна податкова консультація діє до зміни / втрати чинності норм законодавства, щодо яких надано індивідуальну податкову консультацію.
© газета "Все про бухгалтерський облік", 2018-2025 Всі права на матеріали, розміщені на сайті газети "Все про бухгалтерський облік" охороняються відповідно до законодавства України. Використання, відтворення таких матеріалів допускаються тільки в межах, установлених законодавством України. При цьому посилання на сайт газети "Все про бухгалтерський облік" є обов'язковим. |
Передплатіть газету "Все про бухгалтерський облік" |
Приєднуйтесь до нас у соцмережах: |