Індивідуальна податкова консультація
Головне управління ДПС в Івано-Франківській області розглянуло звернення фізичної особи-підприємця від про надання індивідуальної податкової консультації з питань проведення розрахунків електронними платіжними засобами через реєстратори розрахункових операцій які не з’єднані або поєднані між собою з платіжним терміналом, подання заяви форми 1-РРО з позначкою «Перереєстрація», якщо версія програмного забезпечення РРО не змінилася, іншого законодавства, та керуючись статтею 52 Податкового кодексу України (далі Кодекс) повідомляє наступне.
Як зазначено у зверненні, Підприємець перебуває на спрощеній системі оподаткування (платник єдиного податку ІІ група), здійснює діяльність у сфері торгівлі.
Підприємець звернувся до контролюючого органу із наступними питаннями (в контексті звернення):
1. Чи зобов’язаний Підприємець - платник єдиного податку 2 групи, який здійснює діяльність у сфері торгівлі при проведенні розрахунків з використанням електронних платіжних засобів (платіжних карток) використовувати РРО/ПРРО, який не є з’єднаний або поєднаний між собою з платіжним терміналом (POS-терміналом)?
2. У разі, якщо розрахунок проводиться РРО/ПРРО, який не з’єднаний або поєднаний між собою з платіжним терміналом, чи призведе до порушення вимог щодо форми та змісту розрахункового документа та відповідальності, якщо розрахунковий документ РРО/ПРРО не буде містити рядки 12-17 фіскального чека, інформацію про використання електронного платіжного засобу, а така інформація буде міститися у надрукованому сліпі (квитанції) безпосередньо друкованим пристроєм POS-терміналу.
3. Чи необхідно подавати заяву 1-РРО з позначкою «Перереєстрація», якщо версія програмного забезпечення РРО після оновлення чеків не змінилася.
Щодо питання 1-2.
Оскільки, сформульовані Підприємцем у зверненні питання 1 та 2
є взаємопов’язаними і регулюються одними і тими ж нормами законодавства,
тому відповідь надається щодо них одночасно.
Правові засади застосування реєстраторів розрахункових операцій та/або програмних реєстраторів розрахункових операцій (далі – РРО / ПРРО) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг встановлені в Законі України
від 06 липня 1995 року № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» (далі – Закон № 265) та нормативно-правових актах, прийнятих на його виконання.
Дія Закону № 265 поширюється на усіх суб’єктів господарювання
(далі – СГ), їх господарські одиниці та представників (уповноважених осіб) СГ, які здійснюють розрахунки у готівковій та/або безготівковій формі у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а порядок проведення таких розрахунків встановлено в розділі ІІ цього Закону.
Зокрема, у статті 3 Закону № 265 встановлено обов’язок СГ проводити розрахунки як у готівковій, так і в безготівковій формі (із застосуванням електронних платіжних засобів, платіжних чеків, жетонів тощо), на повну суму покупки (надання послуги) через зареєстровані, опломбовані у встановленому порядку та переведені у фіскальний режим роботи РРО / ПРРО з роздрукуванням відповідних розрахункових документів.
Форми та зміст розрахункових документів визначені у Положенні про форму та зміст розрахункових документів / електронних розрахункових документів, затвердженому наказом Міністерства фінансів України
від 21.01.2016 № 13 (далі – Положення № 13), у вигляді уніфікованих таблиць, що містять окремі визначені поля, а зміст розрахункового документа передає інформацію, що повинна зазначатись платниками податків у встановлених формою вигляді і полі – які є окремими реквізитами розрахункового документа.
У відповідності до визначень, наведених у Положенні № 13:
платіжний термінал, з’єднаний з РРО/ПРРО, – це сукупність платіжного терміналу та з’єднаного з ним РРО/ПРРО за допомогою будь-яких проводових або безпроводових засобів зв’язку, які у процесі обробки інформації фактично взаємодіють шляхом обміну командами, повідомленнями, пакетами даних;
платіжний термінал, поєднаний з РРО/ПРРО, – це сукупність платіжного терміналу та поєднаного з ним в одному корпусі або в одному застосунку РРО/ПРРО, які у процесі обробки інформації фактично взаємодіють шляхом обміну командами, повідомленнями, пакетами даних;
Обов’язкові реквізити, що має містити фіскальний касовий чек на товари (послуги) за формою № ФКЧ-1, визначені пунктом 2 розділу II
Положення № 13. Відповідно до пункту 4 розділу II Положення № 13 рядки
12 – 17 фіскального чека заповнюються у разі застосування під час проведення розрахунків з використанням електронного платіжного засобу (платіжної картки) платіжного терміналу, з’єднаного або поєднаного з РРО/ПРРО.
Законодавством не встановлено обов’язку з’єднувати або поєднувати платіжний термінал (POS-термінал) з РРО/ПРРО під час його застосування, при проведені розрахунків з використанням електронних платіжних засобів (платіжних карток), а визначається лише обов’язковість надання торгівцями можливості споживачу здійснення безготівкових розрахунків (у тому числі з використанням електронних платіжних засобів, платіжних застосунків або платіжних пристроїв) за продані ними товари (надані послуги), включаючи товари (послуги), реалізація (надання) яких здійснюється дистанційно.
Звертаємо увагу, що Підприємець зобов’язаний забезпечити споживача можливостю здійснення безготівкових розрахунків за продані ним товари (надані послуги), незалежно від чисельності населення у населеному пункту, де проводиться його господарська діяльність.
Таким чином, якщо платіжний термінал не з’єднаний або не поєднаний з РРО/ПРРО, заповнення рядків 12 – 17 фіскального чека не є обов’язковим.
У описаній вище ситуації, якщо розрахунковий документ не буде містити інформацію про рядки 12 – 17, а така інформація буде міститись у надрукованому сліпі (квитанції) безпосередньо друкованим пристроєм
POS-терміналу, не буде призводити до порушення вимог щодо форми та змісту розрахункового документу.
Щодо питання 3
Відповідно до пункту 2 глави 3 розділу II Порядку реєстрації та застосування реєстраторів розрахункових операцій, що застосовуються для реєстрації розрахункових операцій за товари (послуги), затвердженого Наказом Міністерства фінансів України від 14.06.2016 № 547, у разі зміни даних щодо СГ, які зазначаються в реєстраційному посвідченні, у тому числі і версії внутрішнього програмного забезпечення РРО, СГ протягом п’яти робочих днів, що настають за днем, коли виникли зміни або інші підстави для заміни реєстраційного посвідчення, подає до контролюючого органу за місцем реєстрації РРО заяву про реєстрацію реєстраторів розрахункових операцій за формою № 1-РРО з позначкою «Перереєстрація» із зазначенням причини перереєстрації.
Враховуючи викладене, та як відповідь на питання 3 повідомляємо, що в описаних у зверненні обставинах реєстраційну заяву за формою № 1-РРО з позначкою «Перереєстрація» подавати до контролюючого органу не потрібно.
У відповідності до пункту 52.2 статті 52 Кодексу податкова консультація має індивідуальний характер, діє в межах законодавства, яке було чинним на момент надання такої консультації і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.
© газета "Все про бухгалтерський облік", 2018-2025 Всі права на матеріали, розміщені на сайті газети "Все про бухгалтерський облік" охороняються відповідно до законодавства України. Використання, відтворення таких матеріалів допускаються тільки в межах, установлених законодавством України. При цьому посилання на сайт газети "Все про бухгалтерський облік" є обов'язковим. |
Передплатіть газету "Все про бухгалтерський облік" |
Приєднуйтесь до нас у соцмережах: |