Індивідуальна податкова консультація
Державна податкова служба України розглянула звернення щодо віднесення Департаменту, органів і установ до суб’єктів, визначених підпунктом 1 пункту 32 підрозділу 2 розділу ХХ Податкового кодексу України (далі – ПКУ), та, керуючись статтею 52 глави 3 розділу ІІ ПКУ, повідомляє.
У своєму зверненні Департамент повідомив, що планує здійснити придбання бронежилетів та шоломів.
Департамент просить надати індивідуальну податкову консультацію з питання, чи відноситься Департамент, органи і установи до суб’єктів, визначених підпунктом 1 пункту 32 підрозділу 2 розділу ХХ ПКУ, яким операції з постачання бронежилетів та шоломів повинні здійснюватися із звільненням від оподаткування податком на додану вартість?
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, регулюються нормами ПКУ (пункт 1.1 статті 1 розділу I ПКУ).
Статтею 5 розділу І ПКУ визначено, що поняття, правила та положення, установлені ПКУ та законами з питань митної справи, застосовуються виключно для регулювання відносин, передбачених статтею 1 розділу І ПКУ. У разі якщо поняття, терміни, правила та положення інших актів суперечать поняттям, термінам, правилам та положенням ПКУ, для регулювання відносин оподаткування застосовуються поняття, терміни, правила та положення ПКУ. Інші терміни, що застосовуються у ПКУ і не визначаються ним, використовуються у значенні, встановленому іншими законами.
Відповідно до Закону України 02 липня 2015 року № 580-VIII «Про Національну поліцію» (далі – Закон № 580) та постанови Кабінету Міністрів України від 13 жовтня 2015 року № 834 «Питання функціонування органів поліції охорони як територіальних органів Національної поліції та ліквідації деяких територіальних органів Міністерства внутрішніх справ», було створено Департамент поліції охорони, а також управління і відділи поліції охорони в областях, як територіальні органи Національної поліції.
Статтею 2 Закону № 580 визначено завдання поліції, якими є надання поліцейських послуг у сферах:
1) забезпечення публічної безпеки і порядку;
2) охорони прав і свобод людини, а також інтересів суспільства і держави;
4) надання в межах, визначених законом, послуг з допомоги особам, які з особистих, економічних, соціальних причин або внаслідок надзвичайних ситуацій потребують такої допомоги.
У складі поліції функціонує, зокрема, поліція охорони (частина третя статті 13 Закону № 580).
У своїй діяльності управління і відділи поліції охорони та підпорядкованих їм підрозділи керуються Конституцією України, законами України, указами Президента України та постановами Верховної Ради України, прийнятими відповідно до Конституції та законів України, актами Кабінету Міністрів України, а також виданими відповідно до них актами МВС, іншими актами законодавства та Інструкцією про організацію службової діяльності органів поліції охорони під час виконання заходів з фізичної охорони об’єктів, яка затверджена Наказом Міністерства внутрішніх справ України від 07.07.2017 № 577, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 14.08.2017 за № 989/30857.
Правові основи оподаткування ПДВ встановлено розділом V та підрозділом 2 розділу XX ПКУ.
Згідно з підпунктами «а» і «б» пункту 185.1 статті 185 розділу V ПКУ об’єктом оподаткування ПДВ є операції платників податку з постачання товарів/послуг, місце постачання яких відповідно до статті 186 розділу V ПКУ розташоване на митній території України, у тому числі операції з безоплатної передачі.
Підпунктом 1 пункту 32 підрозділу 2 розділу XX ПКУ визначено, що тимчасово, на період проведення антитерористичної операції та/або здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії російської федерації, та/або запровадження воєнного стану відповідно до законодавства, звільняються від оподаткування податком на додану вартість операції з ввезення на митну територію України та постачання на митній території України:
– спеціальних засобів індивідуального захисту (каски, виготовлені відповідно до військових стандартів або технічних умов, чи їх еквіваленти, що класифікуються у товарній підкатегорії 6506 10 80 00 згідно з УКТ ЗЕД та спеціально призначені для них компоненти (тобто підшоломи, амортизатори, утримуючі системи тощо), що класифікуються у товарній підкатегорії 6507 00 00 00 згідно з УКТ ЗЕД;
– бронежилетів (у тому числі плитоносок), що класифікуються у товарній підкатегорії 6211 43 90 00 згідно з УКТ ЗЕД), виготовлених відповідно до військових стандартів або військових умов для потреб правоохоронних органів, Збройних Сил України та інших військових формувань, добровольчих формувань територіальних громад, утворених відповідно до законів України, інших суб’єктів, що здійснюють боротьбу з тероризмом відповідно до закону та/або беруть участь у здійсненні заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії російської федерації;
– ниток та тканин (матеріалів), що класифікуються у товарних підкатегоріях 3920 10 89 90, 3920 61 00 00, 3921 90 60 00, 5402 11 00 00, 5407 10 00 00, 5603 14 10 00 та 6914 90 00 00 згідно з УКТ ЗЕД, для виготовлення бронежилетів та шоломів.
Враховуючи викладене та виходячи із аналізу норм ПКУ, опису питання і фактичних обставин, наявних у зверненні, ДПС інформує.
Режим звільнення від оподаткування ПДВ застосовується до операцій з постачання на митній території України та ввезення на митну територію України спеціальних засобів індивідуального захисту, за умови, що спеціальні засоби індивідуального захисту:
1) класифікуються за групами, товарними позиціями та підкатегоріями УКТ ЗЕД наведеними у пункті 32 підрозділу 2 розділу XX ПКУ;
2) виготовлені відповідно до військових стандартів або технічних умов / військових умов для потреб правоохоронних органів, Збройних Сил України та інших військових формувань, добровольчих формувань територіальних громад, утворених відповідно до законів України, інших суб’єктів, що здійснюють боротьбу з тероризмом відповідно до закону та/або беруть участь у здійсненні заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії російської федерації (в залежності від виду спеціальних засобів індивідуального захисту).
При цьому обмеження: «виготовлені для потреб правоохоронних органів, Збройних Сил України та інших військових формувань добровольчих формувань територіальних громад, утворених відповідно до законів України, інших суб’єктів, що здійснюють боротьбу з тероризмом відповідно до закону та/або беруть участь у здійсненні заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії російської федерації» не стосується спеціальних засобів індивідуального захисту (каски, виготовлені відповідно до військових стандартів або технічних умов, чи їх еквіваленти, що класифікуються у товарній підкатегорії 6506 10 80 00 згідно з УКТ ЗЕД та спеціально призначені для них компоненти (тобто підшоломи, амортизатори, утримуючі системи тощо), що класифікуються у товарній підкатегорії 6507 00 00 00 згідно з УКТ ЗЕД.
У разі недотримання вказаних вище умов, такі операції підлягають оподаткуванню ПДВ у загальновстановленому порядку.
Отже, враховуючи викладене операції з постачання спеціальних засобів індивідуального захисту (каски, що класифікуються у товарній підкатегорії 6506 10 80 00 згідно з УКТ ЗЕД та спеціально призначені для них компоненти, що класифікуються у товарній підкатегорії 6507 00 00 00 згідно з УКТ ЗЕД) підлягатимуть звільненню від оподаткування податком на додану вартість, незалежно від джерела фінансування.
Норми підпункту 1 пункту 32 підрозділу 2 розділу XX ПКУ, в частині постачання бронежилетів (у тому числі плитоносок), що класифікуються у товарній підкатегорії 6211 43 90 00 згідно з УКТ ЗЕД), мають обмеження щодо суб’єктів, яким здійснюється таке постачання. Зокрема, постачання бронежилетів має здійснюватися для потреб правоохоронних органів, Збройних Сил України та інших військових формувань, добровольчих формувань територіальних громад, утворених відповідно до законів України, інших суб’єктів, що здійснюють боротьбу з тероризмом відповідно до закону та/або беруть участь у здійсненні заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії російської федерації.
Питання, чи відноситься Департамент, органи і установи до правоохоронних органів, Збройних Сил України та інших військових формувань, добровольчих формувань територіальних громад, утворених відповідно до законів України, інших суб’єктів, що здійснюють боротьбу з тероризмом відповідно до закону та/або беруть участь у здійсненні заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії російської федерації знаходиться поза межами компетенції ДПС.
Індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватись виключно платником податків, якому надано таку консультацію (пункт 52.2 статті 52 глави 3 розділу II ПКУ).
© газета "Все про бухгалтерський облік", 2018-2025 Всі права на матеріали, розміщені на сайті газети "Все про бухгалтерський облік" охороняються відповідно до законодавства України. Використання, відтворення таких матеріалів допускаються тільки в межах, установлених законодавством України. При цьому посилання на сайт газети "Все про бухгалтерський облік" є обов'язковим. |
Передплатіть газету "Все про бухгалтерський облік" |
Приєднуйтесь до нас у соцмережах: |