X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 16.05.2025 р. № 2687/ІПК/99-00-09-04-03 ІПК

Індивідуальна податкова консультація

 

Державна податкова служба України за результатами розгляду звернення на отримання індивідуальної податкової консультації Товариства щодо окремих норм законодавства з виробництва та обігу алкогольних напоїв, керуючись статтею 52 Податкового кодексу України (далі – Кодекс), в межах  компетенції повідомляє.

У своїх зверненнях платник податків повідомив, що здійснює реалізацію алкогольних напоїв, у тому числі імпортованих з різних країн світу.

Враховуючи викладене вище та з урахуванням положень Закону України від 18 червня 2024 року № 3817-ІХ «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, спиртових дистилятів, біоетанолу, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, тютюнової сировини, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального» із змінами (далі – Закон № 3817), платник  податків запитує:

1. Чи можна здійснювати розлив у тару (посуд) місткістю від 20 літрів до 600 літрів, вироблену з матеріалів, дозволених до контакту з алкогольними напоями, у т.ч. ПЕТ- кеги ігристих вин (відповідно до ДСТУ 4807:2007 «Вина ігристі. Технічні умови» (далі – ДСТУ) з вмістом спирту 10,0 - 13,5 відсотка об’ємних одиниць)?

2. Чи вірно, що виноробна продукція з вмістом спирту не більше 20 % об., що розливається у тару (посуд) місткістю від 20 літрів до 600 літрів, вироблену з матеріалів, дозволених до контакту з алкогольними напоями (включаючи металеві бочки з харчового алюмінію та бочки із нержавіючої сталі (кеги) не підлягає маркуванню відповідно до вимог, передбачених статтею 62              Закону № 3817, у т.ч. щодо нанесення штрихового коду товару (продукції), графічного елементу електронної марки акцизного податку (марок акцизного податку до 01.01.2026)  на етикетку або контретикетку, або корок, або пляшку (інший посуд) алкогольного напою?

Щодо питання 1

Відповідно до абзацу першого частини дев’ятнадцятої статті 3                  Закону № 3817 розлив виноробної продукції (крім продукції, визначеної частинами двадцятою та двадцять першою цієї статті) здійснюється у вироблену з матеріалів, дозволених до контакту з алкогольними напоями, скляну тару, а також у металеві банки з харчового алюмінію, у сувенірні пляшки та художньо оформлений посуд із скла, глазурованої кераміки або дерева, в упаковку типу «Tetra-Pak» і «Bag in box» та ПЕТ-кеги.

Розлив вин сухих з додаванням спирту (виноматеріалів оброблених) виноградних ординарних і марочних, іншої виноробної продукції з вмістом спирту не більше 20 % об. здійснюється також у тару (посуд) місткістю                  від 20 літрів до 600 літрів, вироблену з матеріалів, дозволених до контакту з алкогольними напоями (включаючи металеві бочки з харчового алюмінію та бочки із нержавіючої сталі (кеги). У такому разі передбачені цим Законом вимоги щодо маркування виноробної продукції (крім сидру і перрі (без додавання спирту), зброджених напоїв, одержаних виключно в результаті природного (натурального) бродіння фруктових, ягідних та фруктово-ягідних соків, з вмістом спирту не більше 8,5 % об. (без додавання спирту) не застосовуються (абзац другий частини дев’ятнадцятої статті 3 Закону № 3817).

Закон України від 16 червня 2005 року № 2662-IV «Про виноград та виноградне вино» (далі – Закон № 2662) регулює правові відносини у сфері виноградарства та виноробства України, пов’язані з веденням виноградників та виробництвом винограду, вина та інших продуктів виноробства, визначає регламентацію і контроль в цих галузях виробництва, права і обов'язки виробників, повноваження органів виконавчої влади і спрямований на посилення боротьби з фальсифікацією виноробної продукції в Україні. Дія цього Закону поширюється на юридичних та фізичних осіб, господарська діяльність яких включає виробництво, реалізацію, експорт та імпорт товарної продукції в галузі виноградарства і виноробства.

Пунктом 18 статті 1 Закону № 2662 визначено, що вино ігристе - вино, піняста властивість якого набута внаслідок його насичення діоксидом вуглецю ендогенного походження, що утворюється під час бродіння сусла або вторинного бродіння виноматеріалів у герметично закритих посудинах.

Відповідно до підпункту 9.1 пункту 9 ДСТУ вина ігристі розливають за рівнем у нові пляшки. Допускається розлив вина у пляшки інші, що витримують тиск, згідно з чинними нормативними документами чи з дозволу центрального органу виконавчої влади у сфері охорони здоров’я України.

Відповідно до пункту 1 Положення про Міністерство охорони здоров’я України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25 березня 2015 року № 267 зі змінами Міністерство охорони здоров’я України (МОЗ) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України. МОЗ є головним органом у системі центральних органів виконавчої влади, що, зокрема, забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері охорони здоров’я.

Таким чином, розлив вин ігристих може здійснюватися у нові пляшки та у пляшки інші, що витримують тиск, згідно з чинними нормативними документами чи з дозволу МОЗ.

Щодо питання 2

Частиною першою статті 62 Закону № 3817 визначено, що маркування алкогольних напоїв (крім товарів (продукції), зазначених у статті 63 цього Закону), які реалізуються в Україні, здійснюється відповідно до Закону України «Про інформацію для споживачів щодо харчових продуктів» з урахуванням особливостей, встановлених цим Законом, та визначено перелік інформації щодо алкогольного напою, яка має міститися на етикетці або контретикетці, або пляшці (іншому посуді).

Штриховий код повинен бути нанесений на етикетку або контретикетку, або пляшку (інший посуд) (частина друга статті 62 Закону № 3817).

Згідно із частиною третьою статті 62 Закону № 3817 штриховий код товару (продукції), графічний елемент електронної марки акцизного податку наносяться на етикетку або контретикетку, або корок, або пляшку (інший посуд) алкогольного напою. Економічний оператор має право самостійно визначити місце нанесення графічного елемента електронної марки акцизного податку, враховуючи особливості обладнання та виробничі можливості.

Відповідно до частини шістнадцятої статті 62 Закону № 3817 алкогольні напої, що виробляються в Україні, та алкогольні напої, що ввозяться на митну територію України, позначаються марками акцизного податку в порядку, визначеному законом.

Марка акцизного податку - спеціальний знак для маркування алкогольних напоїв, тютюнових виробів та рідин, що використовуються в електронних сигаретах, віднесений до документів суворого обліку, який підтверджує сплату акцизного податку, легальність ввезення та реалізації на території України цих виробів (підпункт 14.1.107 пункту 14.1 статті 14 Кодексу).

Відповідно до пункту 226.2 статті 226 Кодексу наявність наклеєної в установленому порядку марки акцизного податку встановленого зразка на пляшці (упаковці) алкогольного напою, пачці (упаковці) тютюнового виробу чи ємності (упаковці) з рідиною, що використовується в електронних сигаретах, є однією з умов для ввезення на митну територію України і продажу таких товарів споживачам, а також підтвердженням сплати податку та легальності ввезення товарів.

Маркуванню підлягають усі (крім зазначених у пункті 226.10 цієї статті) алкогольні напої з вмістом спирту етилового понад 8,5 відсотка об'ємних одиниць. Маркування вироблених в Україні алкогольних напоїв із вмістом спирту етилового до 8,5 відсотка об'ємних одиниць не здійснюється (пункт 226.6 ст. 226 Кодексу).

Згідно з пунктом 226.11 статті 226 Кодексу ввезення на митну територію України, зберігання, транспортування, прийняття на комісію з метою продажу та продаж на митній території України не маркованих в установленому порядку алкогольних напоїв, тютюнових виробів та рідин, що використовуються в електронних сигаретах, забороняються.

Згідно із частиною сімнадцятою статті 62 Закону № 3817 (яка набирає чинності та вводиться в дію з 1 січня 2026 року) алкогольні напої, що виробляються в Україні, та алкогольні напої, що ввозяться на митну територію України, позначаються графічними елементами електронних марок акцизного податку в порядку, визначеному законом.

Отже, у разі розливу вин сухих з додаванням спирту (виноматеріалів оброблених) виноградних ординарних і марочних, іншої виноробної продукції з вмістом спирту не більше 20 % об. у тару (посуд) місткістю від 20 літрів до         600 літрів, вироблену з матеріалів, дозволених до контакту з алкогольними напоями (включаючи металеві бочки з харчового алюмінію та бочки із нержавіючої сталі (кеги) вимоги:

щодо маркування марками акцизного податку, яке здійснюється відповідно до Кодексу (позначення марками акцизного податку (до 01.01.2026), позначення графічними елементами електронних марок акцизного податку (з 01.01.2026)) – застосовуються.

щодо маркування виноробної продукції (нанесення інформації про таку продукцію), передбачені статтею 62 Закону № 3817, у тому числі щодо нанесення на етикетку або контретикетку, або корок, або пляшку (інший посуд) алкогольного напою штрихового коду товару (продукції) не застосовуються.

Індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватись виключно платником податків, якому надано таку консультацію (пункт 52.2 статті 52 Кодексу).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

____________________________________________________________________________________

Дана індивідуальна податкова консультація діє до зміни/втрати чинності норм законодавства, щодо яких надано індивідуальну податкову консультацію.