X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 19.02.2025 р. № 2718/ІПК/99-00-04-01-04 ІПК

Індивідуальна податкова консультація

 

Державна податкова служба України на звернення Товариства щодо сплати земельного податку (далі – Податок), керуючись статтею 52 Податкового кодексу України (далі – Кодекс), у межах компетенції повідомляє.

Товариство поінформувало, що є платником єдиного податку третьої групи та володіє на праві постійного користування земельною ділянкою площею 104,1715 гектарів (кадастровий номер 3221055501:01:001:0426), цільове призначення якої «10.07. Для рибогосподарських потреб» (далі – Ділянка).

Товариство, посилаючись на лист Немішаївської селищної ради Бучанського району Київської області від 20.11.2024 № 01-14-1954 (лист до звернення не додано), повідомило, що на засіданні робочої групи «Прозорість та підзвітність» Київської обласної державної адміністрації розглянуто питання законності користування Товариством Ділянкою та сплати податків.

Товариство запитує чи виникає у нього як платника єдиного податку третьої групи обовязок обчислення податкових зобов’язань з Податку.

Відповідно до підпункту 4 пункту 297.1 статті 297 Кодексу платники єдиного податку звільняються від обов’язку нарахування, сплати та подання податкової звітності з податку на майно в частині земельного податку за земельні ділянки, що використовуються платниками єдиного податку першої – третьої груп для провадження господарської діяльності (крім діяльності з надання земельних ділянок та/або нерухомого майна, що знаходиться на таких земельних ділянках, в оренду (найм), позичку, на іншому праві користування).

Отже, самостійно обрана спрощена система оподаткування звільняє Товариство від сплати Податку.

Пунктом «а» частини другої статті 92 Земельного кодексу України (далі – Земельний кодекс) визначено, що право постійного користування земельною ділянкою державної та комунальної власності набувають органи державної влади, органи місцевого самоврядування, підприємства, установи та організації, що належать до державної та комунальної власності.

Систематична несплата Податку або орендної плати є підставою припинення права користування земельною ділянкою (пункт «д» частини першої статті 141 Земельного кодексу).

Відповідно до частини четвертої статті 59 Земельного кодексу громадянам та юридичним особам органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування із земель водного фонду можуть передаватися на умовах оренди земельні ділянки прибережних захисних смуг, смуг відведення і берегових смуг водних шляхів, озера, водосховища, інші водойми, болота та острови для сінокосіння, рибогосподарських потреб (у тому числі рибництва (аквакультури), культурно-оздоровчих, рекреаційних, спортивних і туристичних цілей, проведення науково-дослідних робіт, догляду, розміщення та обслуговування об’єктів портової інфраструктури і гідротехнічних споруд тощо, а також штучно створені земельні ділянки для будівництва та експлуатації обєктів портової інфраструктури та інших обєктів водного транспорту.

У нормах Кодексу не передбачено звільнення платників єдиного податку третьої групи від сплати орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, що використовуються за умовами укладених з органом місцевого самоврядування договорами оренди землі.

Водночас у нормах Кодексу та Земельного кодексу не визначається достатність або недостатність підстав для припинення права постійного користування земельною ділянкою за систематичну несплату Податку, зокрема у звязку з обранням Товариством спрощеної системи оподаткування.

Індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію (пункт 52.2 статті 52 Кодексу).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ця індивідуальна податкова консультація діє до зміни/втрати чинності норм законодавства, щодо яких надано індивідуальну податкову консультацію