Індивідуальна податкова консультація
Державна податкова служба України за результатами розгляду звернення фізичної особи – підприємця … (далі – Підприємець) від … (вх. ДПС № … від …) щодо надання індивідуальної податкової консультації, керуючись статтею 52 Податкового кодексу України (далі – Кодекс), повідомляє таке.
У зв’язку із складністю розуміння законодавства у сфері здійснення розрахунків за товари (послуги) Підприємець звернувся до контролюючого органу із такими питаннями:
1. Чи зобов’язаний Підприємець, який здійснює діяльність із роздрібного продажу автозапчастин у звичайному, фізичному, магазині, з’єднувати або поєднувати платіжний термінал (POS-термінал) з ПРРО під час його застосування, при проведені розрахунків за продані товари із використанням електронних платіжних засобів (платіжних карток)?
2. Чи вважаються ПРРО і платіжний термінал (POS-термінал) за обставин
описаних у цьому зверненні, з’єднаними або поєднаними між собою?
3. Чи зобов’язаний ФОП, за обставин описаних у цьому зверненні, забезпечувати друк у фіскальному чеку реквізитів із електронного платіжного засобу та інших реквізитів перелічених в рядках 12 – 17 обов’язкових реквізитів фіскального чеку?
Перед наданням відповіді на поставлені запитання слід зауважити, що індивідуальна податкова консультація за своєю правовою природою є фактично відповіддю контролюючого органу платнику податків на його питання, яка повинна містити конкретні роз’яснення такому платнику практичної форми та/або моделі його поведінки у визначеному колі податкових правовідносин.
Метою податкової консультації є викладення (роз’яснення) платнику податків офіційного розуміння контролюючим органом змісту правової норми з питань оподаткування для забезпечення правильного її застосування.
Виходячи із суті визначення індивідуальної податкової консультації, вимог до її оформлення та обсягу повноважень покладених на податкові органи, вбачається, що саме платники податків, при оформленні звернень на отримання індивідуальної податкової консультації повинні зазначати, в чому полягає практична необхідність отримання податкової консультації та наводити фактичні обставини.
З урахуванням того, що звернення Підприємця щодо отримання індивідуальної податкової консультації формально відповідає вимогам статті 52 Кодексу, водночас із його тексту не можливо встановити із застосування якої саме норми податкового чи іншого законодавства у Підприємця виникли труднощі, а тому роз’яснення йому надається, виходячи із загальних вимог законодавства.
Щодо питання 1
Правові засади застосування реєстраторів розрахункових операцій та/або програмних реєстраторів розрахункових операцій (далі – РРО / ПРРО) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг встановлені Законом України
від 06 липня 1995 року № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» із змінами та доповненнями (далі – Закон № 265) та нормативно-правовими актами, прийнятими на його виконання.
Порядок проведення розрахунків у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг встановлено статтею 3 Закону № 265.
На даний час законодавством не встановлено обов’язку з’єднувати або поєднувати платіжний термінал (POS-термінал) з РРО / ПРРО під час його застосування, при проведені розрахунків з використанням електронних платіжних засобів (платіжних карток).
Щодо питання 2
Форму та зміст розрахункового документа визначено Положенням про форму та зміст розрахункових документів / електронних розрахункових документів, затвердженим наказом Міністерства фінансів України
від 21.01.2016 № 13 (в редакції наказу Міністерства фінансів України
від 22.11.2024 № 601, далі – Положення № 13).
Відповідно до абзаців дев’ятого – десятого пункту 2 розділу 1 Положення № 13:
платіжний термінал, з’єднаний з РРО / ПРРО, – сукупність платіжного терміналу та з’єднаного з ним РРО / ПРРО за допомогою будь-яких проводових або безпроводових засобів зв’язку, які у процесі обробки інформації фактично взаємодіють шляхом обміну командами, повідомленнями, пакетами даних;
платіжний термінал, поєднаний з РРО / ПРРО, – сукупність платіжного терміналу та поєднаного з ним в одному корпусі або в одному застосунку РРО / ПРРО, які у процесі обробки інформації фактично взаємодіють шляхом обміну командами, повідомленнями, пакетами даних.
Таким чином, якщо РРО / ПРРО та POS-термінал з’єднані спільним інтерфейсом, засобами проводового або безпроводового зв’язку, але не мають відповідного програмного забезпечення для взаємодії шляхом обміну командами, повідомленнями, пакетами даних, то такі пристрої не можна вважати з’єднаними.
Водночас наявність або відсутність з’єднання РРО / ПРРО та POS-терміналу може бути уточнена, зокрема у центру сервісного обслуговування / служби підтримки РРО / ПРРО, а факт поєднання підтверджується перебуванням програмного забезпечення для фіскалізації розрахунків та торгівельного еквайрингу в межах одного корпусу технічного виробу.
Щодо питання 3
Пунктом 2 розділу ІІ Положення № 13 встановлено обов’язкові реквізити, які має містити фіскальний касовий чек на товари (послуги) (далі – фіскальний чек). При цьому, Положення № 13 однаково розповсюджує свою дію як на розрахункові документи, що створюються РРО, так і ПРРО.
Рядки 12 – 17 фіскального чека заповнюються у разі застосування під час проведення розрахунків з використанням електронного платіжного засобу (платіжної картки) платіжного терміналу, з’єднаного або поєднаного з РРО / ПРРО (пункт 4 розділу ІІ Положення № 13).
Таким чином, зазначаємо, що пункт 4 розділу ІІ Положення № 13 містить єдину умову, а саме необхідність заповнення рядків 12 – 17 фіскального чека лише у разі застосування під час проведення розрахунків із використанням електронного платіжного засобу (платіжної картки) платіжного терміналу, з’єднаного або поєднаного з РРО / ПРРО та не встановлює будь-яких додаткових вимог.
У відповідності до пункту 52.2 статті 52 Кодексу індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.
________________________________________________________________________________________________________________________
Ця індивідуальна податкова консультація діє до зміни/втрати чинності норм законодавства, щодо яких надано індивідуальну податкову консультацію.
© газета "Все про бухгалтерський облік", 2018-2025 Всі права на матеріали, розміщені на сайті газети "Все про бухгалтерський облік" охороняються відповідно до законодавства України. Використання, відтворення таких матеріалів допускаються тільки в межах, установлених законодавством України. При цьому посилання на сайт газети "Все про бухгалтерський облік" є обов'язковим. |
Передплатіть газету "Все про бухгалтерський облік" |
Приєднуйтесь до нас у соцмережах: |