X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 20.05.2025 р. № 2776/ІПК/99-00-09-04-03 ІПК

Індивідуальна податкова консультація

 

Державна податкова служба України розглянула звернення Акціонерного товариства (далі – Товариство) щодо отримання індивідуальної податкової консультації з питань практичного застосування норм законодавства стосовно реєстрації акцизного складу та, керуючись статтею 52 Податкового кодексу України (далі – Кодекс), в межах компетенції повідомляє.

Як зазначено у зверненні, Товариство зареєстроване платником акцизного податку з реалізації пального, є розпорядником акцизних складів, має ліцензії на право зберігання пального виключно для потреб власного споживання та/або промислової переробки, що були отримані відповідно до положень Закону України від 19 грудня 1995 року № 481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального» (далі – Закон № 481, втратив чинність     01 січня 2025 року).

Товариство у зверненні зазначає, що відповідно до положень Кодексу та Закону № 481, Товариством зареєстровано акцизні склади та отримано ліцензії на право зберігання пального виключно для потреб власного споживання та/або промислової переробки на місця зберігання пального, які використовуються для зберігання пального у споживчій тарі, тарі споживача та поворотній тарі (газові балони) кожна об’ємом до 60 літрів включно.

         Товариством планується провадження виробничої діяльності на територіях (земельних ділянках), яка передбачає здійснення приймання, навантаження, розвантаження, розміщення та/або видавання пального виключно у поворотній тарі (газові балони), споживчій тарі, тарі споживача кожна об’ємом до 60 літрів включно.

  Товариство у зверненні зазначає, що зберігання пального виключно для потреб власного споживання та/або промислової переробки у споживчій тарі кожна обємом до 60 літрів включно не потребує отримання ліцензії на право зберігання пального, на право зберігання пального виключно для потреб власного споживання та/або промислової переробки, а відповідно до п.п. 14.1.6 п. 14.1 ст. 14 Кодексу передбачено реєстрацію акцизного складу платником податку, який є розпорядником хоча б одного акцизного складу.

Пункутом 7 Порядку електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 24 квітня 2019 року № 408 «Деякі питання електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового» (далі – Порядок № 408) із змінами і доповненнями передбачено, що особі, яка подала заяву на реєстрацію платником акцизного податку, контролюючим органом надсилається повідомлення про необхідність подання нової заяви про реєстрацію платника акцизного податку з реалізації пального або спирту етилового та/або акцизних складів у випадку, якщо щодо особи, що реєструється як платник акцизного податку відсутні дані у контролюючому органі стосовно особи, яка подала заяву про реєстрацію як платник акцизного податку, дані про видані такій особі діючі ліцензії на право виробництва пального або оптової чи роздрібної торгівлі пальним або зберігання пального.

Товариство запитує:

1.-Чи має право платник податку зареєструвати акцизний склад на території (земельна ділянка), на якій передбачається здійснення приймання, навантаження, розвантаження, розміщення та/або видавання пального виключно у поворотній тарі (газові балони), споживчій тарі, тарі споживача та поворотній тарі (газові балони) кожна об’ємом до 60 літрів включно, при відсутності обов’язку отримання Товариством ліцензії на право зберігання пального, на право зберігання пального виключно для потреб власного споживання та/або промислової переробки?

2.-Які дії необхідно здійснити Товариству для реєстрації акцизного складу на території (земельна ділянка), на якій передбачається здійснення приймання, навантаження, розвантаження, розміщення та/або видавання пального виключно у поворотній тарі (газові балони), споживчій тарі, тарі споживача та поворотній тарі (газові балони) кожна об’ємом до 60 літрів включно, при відсутності обов’язку отримання Товариством ліцензії на право зберігання пального, на право зберігання пального виключно для потреб власного споживання та/або промислової переробки?

3.-Чи наявні методологічні та технічні (програмні) обмеження щодо реєстрації акцизного складу на території (земельна ділянка), на якій передбачається здійснення приймання, навантаження, розвантаження, розміщення та/або видавання пального виключно у поворотній тарі (газові балони), споживчій тарі, тарі споживача та поворотній тарі (газові балони) кожна об’ємом до 60 літрів включно, при відсутності обов’язку отримання Товариством ліцензії на право зберігання пального, на право зберігання пального виключно для потреб власного споживання та/або промислової переробки? У разі їх наявності просимо повідомити Товариство про такі обмеження.

Щодо зазначених питань

Відповідно до частини першої ст. 28 Закону України від 18 червня         2024 року № 3817-IX «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, спиртових дистилятів, біоетанолу, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, тютюнової сировини, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального» (далі – Закон № 3817) зберігання пального здійснюється субєктами господарювання за наявності ліцензії на право зберігання пального або на право зберігання пального виключно для потреб власного споживання та/або промислової переробки.

Відповідно до частини п’ятої ст. 28 Закону № 3817 субєкти господарювання здійснюють зберігання пального виключно для потреб власного споживання та/або промислової переробки у споживчій тарі кожна обємом до 60 літрів включно без отримання ліцензії на право зберігання пального, на право зберігання пального виключно для потреб власного споживання та/або промислової переробки.

Отже, зберігання пального виключно для потреб власного споживання та/або промислової переробки у споживчій тарі, тарі споживача та поворотній тарі (газові балони) кожна об’ємом до 60 літрів включно не потребує отримання ліцензії на право зберігання пального, на право зберігання пального виключно для потреб власного споживання та/або промислової переробки.

Згідно із п. б п.п. 14.1.6 п. 14.1 ст.14 Кодексу акцизний склад – це приміщення або територія на митній території України, де розпорядник акцизного складу провадить свою господарську діяльність шляхом вироблення, оброблення (перероблення), змішування, розливу, навантаження-розвантаження, зберігання, реалізації пального.

Відповідно до п.п. б п.п. 230.1.2 п. 230.1 ст. 230 Кодексу платники податку - розпорядники акцизних складів зобов’язані зареєструвати усі акцизні склади - в системі електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового.

Отже, Кодексом встановлено обов’язок Товариства, як платника акцизного податку з реалізації пального, зареєструвати в системі електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового усі акцизні склади, в тому числі акцизні склади для зберігання пального виключно для потреб власного споживання та/або промислової переробки у споживчій тарі, тарі споживача та поворотній тарі (газові балони) кожна об’ємом до 60 літрів включно.

Для виконання встановленого п.п. б п.п. 230.1.2 п. 230.1 ст. 230 Кодексу обов’язку щодо реєстрації акцизного складу Товариству необхідно вжити заходи, передбачені Порядком № 408, яким, зокрема, встановлено порядок реєстрації платників акцизного податку – розпорядників акцизних складів / акцизних складів пересувних, акцизних складів / акцизних складів пересувних у системі електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового (далі – СЕА РПСЕ).

Відповідно до п. 5 Порядку № 408 без реєстрації акцизного складу забороняється здійснення реалізації пального або отримання і реалізація спирту етилового на такому складі.

Кожен акцизний склад має власний уніфікований номер у СЕА РПСЕ, який автоматично присвоюється СЕА РПСЕ.

Згідно із п. 6 Порядку № 408 реєстрація платника акцизного податку здійснюється на підставі подання особою не пізніше ніж за три робочих дні до початку ввезення на митну територію України або до початку здійснення реалізації пального або спирту етилового заяви про реєстрацію платника акцизного податку з реалізації пального або спирту етилового та/або акцизних складів (далі - заява), форма якої затверджується Мінфіном.

На підставі заяви, що подається для реєстрації особи як платника акцизного податку, здійснюється одночасно реєстрація акцизних складів такого платника.

У разі введення в експлуатацію нових акцизних складів після реєстрації особи як платника акцизного податку платник акцизного податку - розпорядник акцизного складу подає заяву з відміткою про реєстрацію акцизного складу.

Заява складається та подається до контролюючого органу за основним місцем обліку особи як платника податків з використанням засобів електронного звязку в електронній формі з дотриманням вимог законів у сфері електронного документообігу та електронних довірчих послуг.

У заяві зазначається інформація про всі наявні у розпорядника акцизного складу та введені в експлуатацію акцизні склади із зазначенням кодів адміністративно-територіальних одиниць згідно з Кодифікатором адміністративно-територіальних одиниць та територій територіальних громад. Щодо кожного акцизного складу в заяві зазначається ідентифікатор обєкта оподаткування, про який надіслано повідомлення відповідно до вимог п. 63.3 ст. 63 Кодексу.

У разі реєстрації нового акцизного складу такому акцизному складу засобами СЕА РПСЕ автоматично присвоюється уніфікований номер, який є єдиним у СЕА РПСЕ і зберігається за акцизним складом до моменту анулювання його реєстрації.

Отже, пунктом 6 Порядку № 408 передбачено подання платником акцизного податку – розпорядником акцизного складу заяви для реєстрації нового акцизного складу. Методологічні обмеження щодо реєстрації в СЕА РПСЕ акцизних складів, в тому числі акцизних складів для зберігання пального виключно для потреб власного споживання та/або промислової переробки у споживчій тарі, тарі споживача та поворотній тарі (газові балони) кожна об’ємом до 60 літрів включно, відсутні.

На сьогодні для забезпечення можливості реєстрації акцизних складів, на які не отримана ліцензія на право зберігання пального виключно для потреб власного споживання та/або промислової переробки та на яких здійснюється зберігання такого пального для вказаних потреб у споживчій тарі, тарі споживача та поворотній тарі (газові балони) кожна об’ємом до 60 літрів включно (тобто діяльність, яка відповідно до Закону № 3817 не потребує отримання ліцензії) вживаються заходи для внесення змін до відповідного програмного забезпечення.

Згідно з п. 52.2 ст. 52 Кодексу індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.