Державна фіскальна служба України, керуючись ст. 52 Податкового кодексу України (далі - Кодекс), на запит Товариства щодо оподаткування податком на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки (далі - Податок), повідомляє.
Товариство поінформувало, що провадить господарську діяльність з виробництва тари з пластмас (КВЕД 22.22) та отримало експертний висновок Державного підприємства «Державний науково-дослідний інститут автоматизованих систем в будівництві» (дійсний до моменту зміни цільового призначення об’єкта нерухомого майна) про те, що приналежні йому на праві власності об’єкти нерухомості за Державним класифікатором будівель та споруд ДК018-2000 (далі- Класифікатор) класифікуються як «Будівлі підприємств хімічної та нафтохімічної промисловості» (1251.3 Класифікатора) та «Будівлі інших промислових виробництв, включаючи поліграфічне» (1251.9 Класифікатора).
Товариство запитує: «Чи є Товариство платником податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки та чи виникає об’єкт оподаткування на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки?»
Платниками Податку «є фізичні та юридичні особи, в тому числі нерезиденти, які є власниками об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості» (п.п. 266.1.1 п. 266.1 ст. 266 Кодексу).
Об’єктом оподаткування Податком «є об’єкт житлової та нежитлової нерухомості, в тому числі його частка» (п.п. 266.2.1 п. 266.2 ст. 266 Кодексу).
Не є об’єктом оподаткування Податком, зокрема, «будівлі промисловості, зокрема виробничі корпуси, цехи, складські приміщення промислових підприємств» («є» п.п. 266.2.2 п. 266.2 ст. 266 Кодексу). Наприклад, не є об’єктом оподаткування Податком об’єкти нерухомості «Будівлі промислові» (клас 1251 Класифікатора).
«Чи передбачені обмеження щодо використання або невикористання таких об’єктів нерухомості Податковим кодексом України ?»
Кодекс регулює відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час адміністрування податків, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.
Кодексом визначаються функції та правові основи діяльності контролюючих органів та центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику (п. 1.1 ст. 1 Кодексу).
Таким чином, Кодекс не регулює використання або невикористання об’єктів нерухомості.
Разом з тим, Товариству слід мати на увазі, що на об’єкти нерухомості, розташовані на землях промисловості та транспорту, рішенням Броварської міської ради Київської області від 07.06.2016 №225-15-07 надано податкову пільгу у формі звільнення від оподаткування Податком.
Таким чином, зазначена податкова пільга має бути відображена у Податковій декларації з Податку, форма якої затверджена наказом Міністерства фінансів України від 10.04.2015 №408, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 29.04.2015 за №479/26924, із зазначенням у графах 5 та 6 вказаної декларації відповідно коду пільги та суми пільги зі сплати Податку для відповідних об’єктів нерухомості.
У відповідності до п. 52.2 ст. 52 Кодексу індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.
© газета "Все про бухгалтерський облік", 2018-2024 Всі права на матеріали, розміщені на сайті газети "Все про бухгалтерський облік" охороняються відповідно до законодавства України. Використання, відтворення таких матеріалів допускаються тільки в межах, установлених законодавством України. При цьому посилання на сайт газети "Все про бухгалтерський облік" є обов'язковим. |
Передплатіть газету "Все про бухгалтерський облік" |
Приєднуйтесь до нас у соцмережах: |