X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 30.05.2025 р. № 2983/ІПК/99-00-07-03-01 ІПК

Індивідуальна податкова консультація

 

Державна податкова служба України за результатами розгляду звернення приватного акціонерного товариства  (далі – Товариство)
щодо надання індивідуальної податкової консультації, керуючись статтею 52 Податкового кодексу України (далі – Кодекс), повідомляє таке.

Відповідно до звернення Товариство здійснює діяльність з продажу товарів через мережу Інтернет. У зв’язку із складністю розуміння законодавства у сфері здійснення розрахунків за товари (послуги) Товариство звернулось до податкового органу із запитанням:

Чи повинно Товариство після отримання на свій поточний рахунок коштів за товар від покупців, що переказали їх шляхом унесення готівки, або за допомогою платіжної картки через небанківського надавача платіжних послуг, потім ще раз застосовувати ресторатор розрахункових операцій або програмний ресторатор розрахункових операцій (далі – РРО/ПРРО) та формувати ще один додатковий фіскальний касовий чек на товари (послуги) (далі – фіскальний чек) з формою оплати – БЕЗГОТІВКОВА, засобом оплати – Безготівкові платіжні системи (постоплата)?

З метою надання відповіді на запитання повідомляємо, що відповідно до пункту 2 статті 3 Закону № 265 суб’єкти господарювання зобов’язані надавати особі, яка отримує або повертає товар, отримує послугу або відмовляється від неї, включаючи ті, замовлення або оплата яких здійснюється з використанням мережі Інтернет, при отриманні товарів (послуг) в обов’язковому порядку розрахунковий документ встановленої форми та змісту на повну суму проведеної операції, створений в паперовій та/або електронній формі (у тому числі, але не виключно, з відтворюванням на дисплеї реєстратора розрахункових операцій чи дисплеї пристрою, на якому встановлений програмний реєстратор розрахункових операцій QR-коду, який дозволяє особі здійснювати його зчитування та ідентифікацію із розрахунковим документом за структурою даних, що в ньому міститься, та/або надсиланням електронного розрахункового документа на наданий такою особою абонентський номер або адресу електронної пошти).

Своєю чергою організаційно-правові засади діяльності у сфері електронної комерції в Україні, порядок вчинення електронних правочинів із застосуванням інформаційно-комунікаційних систем та права і обов’язки учасників відносин у сфері електронної комерції визначено Законом України від 03.09.2015 № 675-VIII «Про електронну комерцію» (далі – Закон № 675).

Відповідно до частини одинадцятої статті 11 Закону № 675 покупець (замовник, споживач) повинен отримати підтвердження вчинення електронного правочину у формі електронного документа, квитанції, товарного чи касового чека, квитка, талона або іншого документа у момент вчинення правочину або у момент виконання продавцем обов’язку передати покупцеві товар.

Також, відповідно до частини третьої статті 13 Закону № 675 продавець (виконавець, постачальник), надавач платіжних послуг, оператор платіжної системи або інша особа, яка отримала плату за товар, роботу, послугу відповідно до умов електронного договору, повинні надати покупцеві (замовнику, споживачу) електронний документ, квитанцію, товарний чи касовий чек, квиток, талон або інший документ, що підтверджує факт отримання коштів, із зазначенням дати здійснення розрахунку.

При цьому звертаємо увагу небанківські надавачі платіжних послуг не є учасниками операцій з купівлі-продажу товарів / робіт / послуг або іншого правочину укладеного між покупцями та Товариством та не несуть відповідальності за якість товарів / робіт / послуг, які є предметом правочинів між Товариством та покупцями.

Як відповідь на запитання повідомляємо, що у описаній у зверненні ситуації Товариство має сформувати ще один фіскальний касовий чек, оскільки за операціями у межах яких спочатку відбувається відпуск товару без оплати,
а потім погашення заборгованості, то у такому випадку у першому фіскальному чеку слід вказати номенклатуру, кількість та загальну вартість товару, а у всіх наступних фіскальних чеках – інформацію про суть операції, що здійснюється: «часткова оплата», «повна оплата» тощо (свідчить про необмежену кількість варіантів зазначення суті операції), та мати посилання на товар, у межах продажу якого формуються такі чеки або артикул (код), та/або реквізити першого чеку, де у спосіб, дозволений законодавством, зазначена назва товару, що реалізується.

Наведені вище правила формування фіскальних чеків, окрім повної відповідності вимогам чинного законодавства України, забезпечать поєднання виданих розрахункових документів у ланцюг, який надасть можливість продавцю здійснювати відстеження отриманої оплати за товари, що реалізуються, а покупцю мати підтвердження щодо внесення такої оплати.

У відповідності до пункту 52.2 статті 52 Кодексу податкова консультація має індивідуальний характер, діє в межах законодавства, яке було чинним на момент надання такої консультації і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

________________________________________________________________________________

Ця індивідуальна податкова консультація діє до зміни/втрати чинності норм законодавства, щодо яких надано індивідуальну податкову консультацію.