X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 30.05.2025 р. № 2997/ІПК/99-00-09-04-03 ІПК

Індивідуальна податкова консультація

 

Державна податкова служба України за результатами розгляду звернення товариства з обмеженою відповідальністю (далі – Товариство) щодо отримання індивідуальної податкової консультації з питань практичного застосування норм законодавства стосовно порядку обчислення гарантованого податкового зобов’язання з акцизного податку, керуючись статтею 52 Податкового кодексу України (далі – Кодекс), в межах компетенції повідомляє.

Товариство у своєму зверненні запитує:

1.-Як обрахувати кількість днів у календарному місяці податкового (звітного) періоду (показник «К» у формулі), в тому числі у разі необхідності зупинки виробництва спирту на строк менший за 24 години (на кілька годин у день) внаслідок аварійної ситуації або необхідності проведення невідкладних ремонтних робіт?

2.-Які дії має вчинити платник податку для підтвердження зупинки виробництва, в тому числі на нетривалий строк, окрім того, що повідомити в письмовій формі постійного представника контролюючого органу на акцизному складі та в електронній формі центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику?

3.-Які дії має вчинити платник податку для пропуску підприємства після закінчення невідкладних ремонтних робіт?

4.-Чи буде здійснюватися опломбування/розпломбування місць можливого доступу до спирту етилового у разі необхідності зупинки виробництва, в тому числі на нетривалий час (на кілька годин)?

5.-Які дії та протягом якого часу мають вчинити представники контролюючого органу, у разі необхідності зупинки виробництва спирту, в тому числі на нетривалий час (на кілька годин) та пропуску підриємства після закінчення невідкладних ремонтних робіт?

Щодо питань 1 - 3

Відповідно до п.п. 49.1. п. 49 підрозділу 5 розділу ХХ «Перехідні положення» Кодексу виробники спирту етилового, біоетанолу при обчисленні за податковий (звітний) період акцизного податку з виробленого на митній території України спирту етилового, біоетанолу враховують значення гарантованого податкового зобов’язання з акцизного податку за такий період.

Під гарантованим податковим зобов’язанням з акцизного податку розуміється величина податкового зобов’язання з акцизного податку, розрахована виходячи з максимальної продуктивності обладнання для виробництва спирту етилового, біоетанолу.

Під максимальною продуктивністю обладнання для виробництва спирту етилового, біоетанолу розуміється максимальний обсяг спирту етилового, біоетанолу в літрах 100-відсоткового спирту етилового, який може бути вироблений за добу на обладнанні, що забезпечує повний технологічний цикл виробництва спирту етилового, біоетанолу.

Відповідно до п.п. 49.2 п. 49 підрозділу 5 розділу ХХ «Перехідні положення» Кодексу гарантоване податкове зобов’язання з акцизного податку за податковий (звітний) період (ГПЗ) обчислюється за формулою:

ГПЗ = Об × К × Ст, де:

Об - обсяг спирту етилового, біоетанолу в літрах 100-відсоткового спирту етилового, визначений як максимальна продуктивність обладнання для виробництва спирту етилового, біоетанолу за добу;

К - кількість днів у календарному місяці податкового (звітного) періоду;

Ст - ставка акцизного податку, визначена п. 215.3 ст. 215 Кодексу, діюча на перше число податкового (звітного) періоду.

При цьому:

значення показника «Об × К» збільшується на обсяг залишку спирту етилового, біоетанолу на початок податкового (звітного) періоду та зменшується на обсяг реалізованого у податковому (звітному) періоді спирту етилового, біоетанолу, в тому числі у разі його передачі в межах одного підприємства, та на обсяг залишку спирту етилового, біоетанолу на кінець податкового (звітного) періоду. Обсяги залишків спирту етилового, біоетанолу, на початок та на кінець податкового (звітного) періоду, мають бути підтверджені результатами інвентаризації, що проводиться на перше число кожного місяця відповідно до п. 230.14 ст. 230 Кодексу,

значення показника «К» зменшується на кількість днів, протягом яких виробництво спирту етилового, біоетанолу не здійснювалося через зупинку виробництва або внаслідок технічних чи регламентних робіт, за умови повідомлення про такі обставини в день їх настання в письмовій формі постійного представника контролюючого органу на акцизному складі та в електронній формі, у порядку, визначеному ст. 42 Кодексу, центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, з метою опломбування місць можливого доступу до спирту етилового, біоетанолу, їх розпломбування після закінчення дії обставин, визначених цим пунктом, у порядку, визначеному Законом України від 18 червня 2024 року № 3817-ІХ «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, спиртових дистилятів, біоетанолу, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, тютюнової сировини, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального» (далі – Закон № 3817).

Отже, при розрахунку ГПЗ значення показника «К» може бути зменшене лише на ту кількість днів, протягом яких виробництво спирту етилового, біоетанолу не здійснювалося взагалі (з початку і до кінця доби), за умови повідомлення про зупинку виробництва або проведення технічних чи регламентних робіт, в день настання таких обставин, в письмовій формі постійного представника контролюючого органу на акцизному складі та в електронній формі, у порядку, визначеному ст. 42 Кодексу, ДПС з метою опломбування місць можливого доступу до спирту етилового, біоетанолу, їх розпломбування після закінчення дії таких обставин у порядку, визначеному Законом № 3817.

Інших дій, які має вчинити платник податку для підтвердження зупинки виробництва, крім повідомлення в письмовій формі представника контролюючого органу на акцизному складі та в електронній формі центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, про настання та закінчення дії обставин, через які виробництво спирту етилового, біоетанолу не здійснювалось, п. 49 підрозділу 5 розділу ХХ «Перехідні положення» Кодексу не передбачено.

Щодо питань 4 - 5

Вимоги до пломбування місць можливого доступу до спирту етилового та біоетанолу визначено ст. 5 Закону № 3817.

Відповідно до частини першої ст. 5 Закону № 3817  пломбування/розпломбування місць можливого доступу до спирту етилового та біоетанолу на акцизних складах, зокрема, на території яких виробляється спирт етиловий, біоетанол, здійснюють представники центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, в порядку, визначеному центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Згідно з частиною другою ст. 5 Закону № 3817 строк проведення пломбування/розпломбування не може перевищувати п’ять робочих днів з дня отримання центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, відповідного звернення суб’єкта господарювання.

Відповідно до п. 230.2 ст. 230 Кодексу на акцизних складах постійно діють представники контролюючого органу за місцем розташування акцизного складу (крім пального).

Згідно із п.п. 14.1.194 п. 14.1. ст. 14 Кодексу постійний представник (представники) контролюючого органу на акцизному складі - призначена наказом контролюючого органу за місцем розташування акцизного складу посадова особа, яка здійснює постійний безпосередній контроль за дотриманням установленого порядку виробництва, оброблення (перероблення), змішування, розливу, пакування, фасування, зберігання, одержання чи видачі підакцизних товарів (продукції) у порядку, затвердженому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Представник (представники) контролюючого органу здійснює (здійснюють) постійний безпосередній контроль за наявністю витратомірів-лічильників спирту етилового, масових витратомірів та інших вимірювальних приладів; дотриманням установленого порядку відпуску спирту етилового, у тому числі біоетанолу, горілки та лікеро-горілчаних виробів та сплати податку з них (п. 230.5 ст. 230 Кодексу).

Основним завданням представника контролюючого органу на акцизних складах є здійснення постійного безпосереднього контролю за дотриманням установленого порядку виробництва, зберігання, відпуску спирту етилового, у тому числі біоетанолу, горілки та лікеро-горілчаних виробів і сплати податку, вжиття заходів для недопущення порушення законодавства України (п. 230.11 ст. 230 Кодексу).

Згідно із п. 230.12 ст. 230 Кодексу представник контролюючого органу на акцизному складі відповідно до покладених на нього завдань здійснює, зокрема:

а) контроль за виробництвом, зберіганням, відпуском, за наявності витратоміра-лічильника спирту етилового, масового витратоміра та інших вимірювальних приладів, та обліком спирту етилового, у тому числі біоетанолу, горілки та лікеро-горілчаних виробів за даними бухгалтерського обліку акцизного складу;

в) контроль за обліком надходження, витрачання сировини, яка використовується для виробництва спирту етилового, у тому числі біоетанолу, горілки та лікеро-горілчаних виробів, і кількістю виробленої продукції;

г) контроль за додержанням установленого порядку обчислення та сплати податку;

є) присутній у разі опломбування місць можливого доступу до спирту (в тому числі витратомірів-лічильників спирту етилового та масових витратомірів), спиртосховища, цеху розливу та складу готової продукції після закінчення робочого дня.

Отже, представники контролюючого органу здійснюють свою діяльність відповідно до вимог Кодексу та Закону № 3817.

Відповідно до п. 52.2 ст. 52 Кодексу індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.