Індивідуальна податкова консультація
Головне управління ДПС у Донецькій області за результатами розгляду звернення про надання індивідуальної податкової консультації щодо надання роз’яснень з питань застосування норм податкового законодавства, зокрема, при оформленні товарно – транспортної накладної, видаткової накладної як первинного документа, необхідності формування інших первинних документів, та керуючись статтею 52 глави 3 розділу ІІ Податкового кодексу України (далі – Кодекс), в межах компетенції повідомляє.
У своєму зверненні платник податків повідомив, що здійснює закупівлю товару задля подальшого продажу у виробника на умовах франко – завод. Згідно з договірними домовленостями право власності на товар переходить від постачальника (виробника) до платника податків у день підписання видаткових накладних. У свою чергу платник податку після прийняття товару на складі виробника та підписання видаткових накладних здійснює постачання товару власному покупцю за окремим договором поставки на умовах DDP згідно з ІНКОТЕРМС-2010, з умовою про перехід права власності товару від платника до покупця у день підписання видаткових накладних. Відвантаження товару платником до покупця відбувається того ж дня, що й прийняття товару від виробника та підписання видаткових накладних (день у день). Логістичні зобов’язання з доставки товару покладені на платника, як за договором з виробником, так і покупцем.
Платник податків просить надати індивідуальну податкову консультацію з питань:
1. Чи може платник податків вказувати себе у товарно – транспортній накладній як вантажовідправника за описаних обставин відвантаження товару з складу виробника третій особі у день переходу права власності на товар (підписання видаткових накладних)?
2. Чи достатньо у такому випадку наявності лише видаткової накладної на товар? Чи потребує у даній ситуації відображення господарської операції у первинних документах, відмінних від видаткової накладної?
3. Чи спричинятиме відсутність товарно – транспортної накладної визнання господарської операції закупівлі товару платником податків у виробника внаслідок того, що товар не переміщується на об’єкти оподаткування (форма № 20-ОПП) платника, а в той же день відвантажується власному покупцю такої особи за окремим договором поставки?
4. Чи повинен платник податків подавати додаткові повідомлення до податкової служби, у зв’язку з таким типом господарської операції?
Частиною другою статті 19 Конституції України визначено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов’язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Органи Державної податкової служби України (далі – органи ДПС) здійснюють свою діяльність в порядку та у межах компетенції, визначених Податковим кодексом України (далі – Кодекс), іншими нормативно – правовими актами з питань діяльності органів ДПС.
Відповідно до пункту 52.1 статті 51 Кодексу за зверненням платників податків контролюючі органи надають їм безоплатно індивідуальні податкові консультації з питань практичного застосування окремих норм податкового та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на такі контролюючі органи.
Статтею 1 Кодексу визначеного сферу дії цього Кодексу. Відповідно до статті 1 Кодексу регулюються відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час адміністрування податків та зборів, а також відповідальність за порушення податкового законодавства. Цим Кодексом визначаються функції та правові основи діяльності контролюючих органів, визначених пунктом 41.1 статті 41 цього Кодексу.
Функції контролюючих органів визначені статтею 19 Кодексу.
Зокрема, відповідно до підпункту 191.1.28 пункту 191.1 статті 191 Кодексу передбачено, що контролюючі органи, визначені підпунктом 41.1.1 пункту 41.1 статті 41 цього Кодексу, надають індивідуальні податкові консультації, інформаційно-довідкові послуги з питань податкового та іншого законодавства, контроль за додержанням якого покладено на контролюючі органи.
Згідно зі статтею 42 Господарського кодексу України підприємництво – це самостійна, ініціативна, систематична на власний рахунок ризик господарська діяльність, що здійснюється суб’єктами господарювання (підприємцями) з метою досягнення економічних і соціальних результатів та одержання прибутку.
Частиною 6 статті 128 Господарського кодексу України передбачено, що громадянин – підприємець зобов’язаний, зокрема, вести облік результатів своєї підприємницької діяльності відповідно до вимог законодавства.
Згідно з пунктом 44.1 статті 44 Кодексу для цілей оподаткування платники податків зобов'язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов'язаних з визначенням об'єктів оподаткування та/або податкових зобов'язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов'язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством.
Вимоги щодо складання первинних документів, які містять відомості про господарську операцію, визначені статтею 9 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» від 16 липня 1999 року № 996-ХІV, із змінами та доповненнями.
Правила перевезень вантажів автомобільним транспортом в Україні, поняття товарно – транспортної накладної, правила укладення договорів про перевезення вантажів автомобільним транспортом, правила оформлення документів на перевезення, т.ч. товарно – транспортної накладної, визначені у Правилах перевезень вантажів автомобільним транспортом в Україні, затверджених наказом Міністерства транспорту України від 14 жовтня 1997 року № 363, зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 20 лютого 1998 року за N 128/2568.
Виходячи з вищевикладеного, розгляд першого, другого, третього питань не належить до компетенції податкового органу.
Що стосується надання додаткових повідомлень до податкової служби, ГУ ДПС повідомляє таке.
Згідно з інформаційними базами ДПС України у платника податків об'єкти оподаткування платника податків відсутні.
Відповідно до пункту 63.3 статті 63 Кодексу платник податків зобов'язаний стати на облік у відповідних контролюючих органах за основним та неосновним місцем обліку, повідомляти про всі об'єкти оподаткування і об'єкти, пов'язані з оподаткуванням, контролюючі органи за основним місцем обліку згідно з порядком обліку платників податків.
Об'єктами оподаткування і об'єктами, пов'язаними з оподаткуванням, є майно та дії, у зв'язку з якими у платника податків виникають обов'язки щодо сплати податків та зборів. Такі об'єкти за кожним видом податку та збору визначаються згідно з відповідним розділом цього Кодексу.
Відповідно до пункту 8.1 розділу VIII Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 09.12.2011 №1588, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 29 грудня 2011 року за №1562/20300, зі змінами та доповненнями (далі – Порядок № 1588) платник податків зобов'язаний повідомляти про всі об'єкти оподаткування і об'єкти, пов'язані з оподаткуванням, контролюючий орган за основним місцем обліку у порядку, встановленому цим розділом.
Згідно з пунктом 8.4 розділу VIII Порядку № 1588 повідомлення про об'єкти оподаткування або об'єкти, пов'язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність, за формою № 20-ОПП подається протягом 10 робочих днів після їх реєстрації, створення чи відкриття до контролюючого органу за основним місцем обліку платника податків. У повідомленні за формою № 20-ОПП надається інформація про всі об'єкти оподаткування, що є власними, орендованими або переданими в оренду.
Виходячи з вищевикладеного, якщо при здійсненні господарської діяльності платник податків використовує об'єкти оподаткування, що є власними, орендованими або переданими в оренду, то такий платник зобов'язаний подати до контролюючого органу повідомлення за формою № 20-ОПП.
Згідно з пунктом 52.2 статті 52 Кодексу індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.
________________________________________________________________________________
Ця індивідуальна податкова консультація діє до зміни/втрати чинності норм законодавства, щодо яких надано індивідуальну податкову консультацію.
© газета "Все про бухгалтерський облік", 2018-2025 Всі права на матеріали, розміщені на сайті газети "Все про бухгалтерський облік" охороняються відповідно до законодавства України. Використання, відтворення таких матеріалів допускаються тільки в межах, установлених законодавством України. При цьому посилання на сайт газети "Все про бухгалтерський облік" є обов'язковим. |
Передплатіть газету "Все про бухгалтерський облік" |
Приєднуйтесь до нас у соцмережах: |