X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ГУ ДПС У М.КИЄВІ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 02.06.2025 р. № 3016/ІПК/26-15-04-15-06

Індивідуальна податкова консультація

 

Головне управління ДПС у м. Києві на звернення Товариства щодо отримання індивідуальної податкової консультації з питання сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки (далі – Податок), та, керуючись статтею 52 Податкового кодексу України  (далі – Кодекс), в межах компетенції повідомляє.

Товариство без надання будь-яких документів, зокрема, що підтверджують право власності на нерухоме майно, запитує, як скористатись правом на звільнення від сплати Податку за нерухоме майно, яке істотно постраждало від ракетного обстрілу в місті Києві у квітні 2025 року та потребує реконструкції, які документи потрібно подати.

Оскільки Товариством не надано відомостей про об’єкти нерухомого майна, Головне управління ДПС у м. Києві надає роз’яснення загальних норм податкового законодавства щодо викладеного питання.

Особливості справляння Податку у період дії воєнного стану в Україні врегульовано нормами розділу ХІІ та підпунктом 69.22 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» Кодексу (далі – підпункт 69.22 Кодексу).

Абзацом вісімнадцятим підпункту 69.22 Кодексу визначено, що за об’єкти житлової та/або нежитлової нерухомості, у тому числі їх частки, які перебувають у власності фізичних та/або юридичних осіб, пошкоджені (як такі, що потребують капітального ремонту, реконструкції чи реставрації) у податкових (звітних) періодах починаючи з 1 січня 2023 року внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених збройною агресією Російської Федерації проти України (далі – Бойових дій), Податок не нараховується та не сплачується за період з першого числа місяця, в якому було зафіксовано факт пошкодження житлової та/або нежитлової нерухомості за даними Державного реєстру майна, пошкодженого та знищеного внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених збройною агресією Російської Федерації проти України  (далі – Реєстр майна), до першого числа місяця, наступного за місяцем, в якому за даними Реєстру майна об’єкти житлової та/або нежитлової нерухомості капітально відремонтовані, реконструйовані, реставровані та визнані придатними для проживання/для використання за цільовим призначенням.

З огляду на вищевикладене, Товариству необхідно внести відомості до Реєстру майна для реєстрації об’єкту пошкодженого нерухомого майна.

Абзацом дев’ятнадцятим – двадцять першим підпункту 69.22 Кодексу передбачено, що у частині об’єктів житлової/нежитлової нерухомості, у тому числі їх часток, які внаслідок Бойових дій зазнали незначних пошкоджень, придатні для проживання/використання за цільовим призначенням (відповідно) та підлягають відновленню шляхом поточного ремонту, сільські, селищні, міські ради, військові адміністрації або військово-цивільні адміністрації мають право:

1) встановлювати ставки Податку, в розмірі, меншому за розмір Податку, встановлений рішенням відповідного органу місцевого самоврядування для певного типу об’єктів нерухомого майна, що сплачується на відповідній території;

2) звільняти від сплати Податку.

До таких рішень сільських, селищних, міських рад, військових адміністрацій або військово-цивільних адміністрацій (далі – органи місцевого самоврядування) та/або рішень про внесення змін до таких рішень не застосовуються вимоги підпункту 4.1.9 пункту 4.1 та пункту 4.5 статті 4, підпунктів 12.3.3, 12.3.4 і 12.3.7 пункту 12.3, підпункту 12.4.3 пункту 12.4 та пункту 12.5 статті 12 Кодексу та Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності», частини четвертої статті 15 Закону України «Про доступ до публічної інформації», Закону України «Про державну допомогу суб’єктам господарювання».

Отже, стосовно питання звільнення від оподаткування або зменшення ставки Податку Товариству доцільно звернутися із заявою до органу місцевого самоврядування для прийняття рішення відповідно до повноважень, наданих абзацом дев’ятнадцятим підпунктом 69.22 Кодексу.

При цьому зазначаємо, що оскільки норми абзацу вісімнадцятого підпункту 69.22 Кодексу є нормою прямої дії  та мають імперативний характер, тобто підлягають обов’язковому застосуванню, то за пошкоджені об’єкти житлової  / нежитлової  нерухомості, дані про пошкодження яких внесені до Реєстру майна, як такі, що потребують капітального ремонту, реконструкції чи реставрації внаслідок Бойових дій у Товариства не виникає  необхідності звертатися до будь-яких суб’єктів уповноважених на прийняття рішень (органів виконавчої  влади або органів місцевого самоврядування) для отримання відповідних рішень щодо застосування зазначеної норми.

Керуючись статтею 50 Кодексу, з урахуванням строків давності, встановлених статтею 102 Кодексу платник податків має право самостійного уточнення своїх узгоджених податкових зобов’язань шляхом подання уточнюючих розрахунків.

Відповідно до пункту 52.2 статті 52 Кодексу індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.

 

 

 

 

 

Ця індивідуальна податкова консультація діє до зміни/втрати чинності норм законодавства, щодо яких надано індивідуальну податкову консультацію.