X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 06.06.2025 р. № 3128/ІПК/99-00-07-03-01 ІПК

Індивідуальна податкова консультація

 

Державна податкова служба України за результатами розгляду звернення ТОВ «» (далі – Товариство) від  (вх. ДПС №  від) про надання індивідуальної податкової консультації, керуючись статтею 52 Податкового кодексу України
(далі – Кодекс) повідомляє таке.

Відповідно до тексту звернення, Товариство здійснює роздрібну торгівлю алкогольними напоями.

Враховуючи викладене вище, Товариство просить надати індивідуальну податкову консультацію з такого питання (в контексті звернення):

1. Як повинно бути відображено в розрахунковому документі (фіскальному чеку) реквізити марки акцизного податку, якщо для приготування одного коктейлю відкорковуються одночасно три пляшки з алкогольними напоями за умови, що вони в однаковій кількості використовуються для його приготування?

2. Як повинно бути відображено в розрахунковому документі (фіскальному чеку) продаж алкогольного коктейлю «настоянка на горілці» для приготування якого за десять днів до продажу було відкорковані десять пляшок з горілкою?

3. Чи повинно бути відображено на кожному розрахунковому документі (фіскальному чеку) під час продажу алкогольного напою, реквізити марки акцизного податку, чи таке відображення здійснюється лише під час розкорковування пляшки, а під час наступного продажу алкогольного напою з цієї ж пляшки, реквізити марки акцизного податку не вносяться до моменту відкриття нової пляшки.

Оскільки сформульовані Товариством у зверненні питання 1 та 3 є взаємопов’язаними і регулюються одними і тими ж нормами законодавства,
відповідь надається щодо них одночасно.

Правові засади застосування реєстраторів розрахункових операцій (далі – РРО) та/або програмних реєстраторів розрахункових операцій (далі – ПРРО) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг встановлені в Законі № 265 та нормативно-правових актах, прийнятих на його виконання.

Дія Закону № 265 поширюється на усіх суб’єктів господарювання
(далі – СГ), їх господарські одиниці та представників (уповноважених осіб) СГ, які здійснюють розрахунки у готівковій та/або безготівковій формі у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а порядок проведення таких розрахунків встановлено в розділі ІІ Закону № 265.

Зокрема, у статті 3 Закону № 265 встановлено обов’язок СГ проводити розрахунки як у готівковій, так і в безготівковій формі (із застосуванням електронних платіжних засобів, платіжних чеків, жетонів тощо), на повну суму покупки (надання послуги) через зареєстровані, опломбовані у встановленому порядку та переведені у фіскальний режим роботи РРО / ПРРО з роздрукуванням відповідних розрахункових документів.

Форми та зміст розрахункових документів визначені у Положенні про форму та зміст розрахункових документів / електронних розрахункових документів, затвердженому наказом Міністерства фінансів України
від 21.01.2016 № 13 (далі – Положення № 13) у вигляді уніфікованих таблиць, що містять окремі визначені поля, а зміст розрахункового документа передає інформацію, що повинна зазначатись платниками податків у встановлених формою вигляді і полі – які є окремими реквізитами розрахункового документа.

Пунктом 11 статті 3 Закону № 265 встановлено обов’язок СГ проводити розрахунки через РРО / ПРРО для підакцизних товарів з використанням режиму програмування із зазначенням коду товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД, найменування товарів, цін товарів та обліку їх кількості, а також із зазначенням цифрового значення штрихового коду марки акцизного податку (серія та номер) при роздрібній торгівлі алкогольними напоями.

Отже, для підакцизної групи товарів встановлено особливий режим програмування, який не передбачає можливості використовувати назву однорідної групи (горілка, вино, сигарети, тощо), а вимагає зазначати в чеках РРО / ПРРО, які супроводжують продаж таких товарів, окрім обов’язкового зазначення групи (горілка, сигарети та/або тип пального) ще й найменування конкретної одиниці підакцизного товару, з обов’язковим відображенням в таких чеках, окрім найменування, їх УКТ ЗЕД, ціну та кількість, а у випадку реалізації алкогольних напоїв ще й реквізити марок акцизного податку.

Враховуючи викладене вище, та як відповідь на питання 1 та 3, повідомляємо, що при реалізації алкогольних напоїв на розлив, або у складі коктейлів, необхідно забезпечити введення даних/сканування цифрового значення штрихового коду марки акцизного податку (серія та номер) для відображення її реквізитів у розрахунковому документі при відкупорюванні такої продукції, в межах першого відкриття (отримання першої порції при продажі на розлив або приготуванні коктейлю).

При цьому продаж таких товарів має здійснюватися з обов’язковим урахуванням вимог розділу ІІ Закону України від 06 липня 1995 року
№ 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг».

Щодо питання 2

Слід зазначити, що приготування алкогольного коктейлю «настоянка на горілці» у спосіб, описаний у звернені, не може здійснюватися на підставі ліцензії на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями, так як є діяльністю з виробництва алкогольних напоїв у розумінні Кодексу та Закону України
від 18 червня 2024 року № 3817-ІХ «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, спиртових дистилятів, біоетанолу, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, тютюнової сировини, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального». Здійснення такої діяльності вимагає, зокрема, забезпечення повного технологічного циклу виробництва алкогольних напоїв та отримання ліцензії на право виробництва алкогольних напоїв.

Отже, здійснення Товариством господарської діяльності у спосіб, описаний у звернені, буде суперечити чинному законодавству України.

Такий підхід Товариства до оформлення звернення унеможливлює надання індивідуальної податкової консультації, як допомоги з практичного використання окремих норм податкового та іншого законодавства, щодо порушеного ним питання 2, при цьому, відповідь на таке питання, не може супроводжуватись практичним застосуванням окремих норм податкового та іншого законодавства для автора звернення.

У відповідності до пункту 52.2 статті 52 Кодексу податкова консультація має індивідуальний характер, діє в межах законодавства, яке було чинним на момент надання такої консультації і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.