X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 06.06.2025 р. № 3140/ІПК/99-00-24-03-03 ІПК

Індивідуальна податкова консультація

 

Державна податкова служба України, керуючись ст. 52 Податкового кодексу України (далі – Кодекс), розглянула звернення щодо практичного застосування норм податкового законодавства та в межах компетенції повідомляє.

Платник податків у зверненні повідомляє, що Товариством подавалась до органів Державної податкової служби звітність за І— IV квартали 2023 року у формі Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків — фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску (далі – Розрахунок»). Контролюючим органом звітність була прийнята та оброблена.

При цьому протягом 2023 року у розрахунку у графі 102 — «працівників, яким відповідно до чинного законодавства встановлено інвалідність» були допущені технічні (розрахункові) помилки.

Такі помилки у рядку 102 Розрахунку мали наслідком зазначення такої, що не відповідає дійсності, середньооблікової кількості працівників Товариства, яким відповідно до чинного законодавства встановлено інвалідність.

Інформація, що містилась у зазначеній звітності, передана в порядку міжвідомчого обміну від Державної податкової служби України до Пенсійного фонду України.

Розрахунок адміністративно – господарських санкцій здійснюється Фондом соціального захисту осіб з інвалідністю в автоматизованому режимі з використанням даних державних реєстрів на підставі даних рядку 102 Розрахунку.

Фондом соціального захисту осіб з інвалідністю нараховано Товариству адміністративно – господарські санкції за невиконання нормативу працевлаштування осіб з інвалідністю за 2023 рік, який фактично є виконаним.

Виконання нормативу підтверджується також інформацією про зайнятість працівників з інвалідністю у Додатку 1 до Розрахунку за 2023 рік, що оброблена та адміністрована Пенсійним фондом України.

Допущені технічні (розрахункові) помилки у рядках 102 Розрахунків за звітні періоди 2023 року при фактичному виконанні Товариством нормативу щодо працевлаштування осіб з інвалідністю, має наслідком безпідставне нарахування Товариству фінансових санкцій.

Таким чином платник податків просить надати індивідуальну податкову консультацію з наступного питання:

1. Яким способом Товариство може здійснити коригування/виправлення допущених технічних (розрахункових) помилок рядку 102 Розрахунку за звітні періоди 2023 року?

2. На підставі яких додаткових даних, крім поданого Товариством (з технічними (розрахунковими) помилками у рядку 102 Розрахунку за звітні періоди 2023 року, орган Державної податкової служби може внести до електронних баз ОДПС вірні дані рядку 102 Розрахунку за вказані періоди?

3. Якщо Товариство не матиме з незалежних від нього причин технічної можливості самостійно скоригувати/виправити зазначені технічні/розрахункові помилки – просимо зазначити можливі шляхи/способи внесення вірних даних до електронних баз ОДПС з урахуванням фактичного підтвердження вірних даних рядку 102 Розрахунку, зокрема адміністрованої Пенсійним фондом інформації у Додатках 1 до Розрахунку за 2023 рік щодо працевлаштованих працівників Товариства, яким відповідно до чинного законодавства встановлена інвалідність?

4. У разі неможливості внесення вірних даних рядку 102 Розрахунку до електронних баз ОДПС просимо зазначити причини відсутності можливості коригування цих даних, як-то: відсутність у органу Державно податкової служби повноважень з нормативним обґрунтуванням такої відсутності, або технічна неможливість тощо?

5. За неможливості як самостійного коригування Товариством, так і органом ДПС зазначених даних, просимо надати пояснення про те, які конкретні дії повинне здійснити Товариство, для коригування/виправлення допущених технічних (розрахункових) помилок у рядку 102 Розрахунку, поданого Товариством за звітні періоди 2023 року?

Щодо першого – п’ятого питань

Правові та організаційні засади забезпечення збору та обліку єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування (далі – єдиний внесок), умови та порядок нарахування і сплати, повноваження органу, що здійснює його збір та ведення обліку, визначає Закон України від 08 липня 2010 року № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» (далі – Закон № 2464).

Відповідно до частини другої ст. 6 Закону № 2464 платник єдиного внеску зобов’язаний подавати звітність, у тому числі про основне місце роботи працівника, про нарахування єдиного внеску в розмірах, визначених відповідно до Закону № 2464, у складі звітності з податку на доходи фізичних осіб (єдиного податку) до податкового органу за основним місцем обліку платника єдиного внеску у строки та порядку, встановлені Кодексом. Форма, за якою подається звітність про нарахування єдиного внеску у складі звітності з податку на доходи фізичних осіб (єдиного податку), встановлюється центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, за погодженням з Пенсійним фондом України та фондами загальнообов’язкового державного соціального страхування.

Наказом Міністерства фінансів України від 13.01.2015 № 4 затверджені форма Розрахунку та Порядок заповнення та подання податковими агентами Розрахунку (далі – Порядок № 4), у редакції, яка діяла до 24.01.2025 відповідно до п. 1 розділу III якого у рядках заголовної частини Розрахунку зазначалося, зокрема:

рядок 10 – у розрізі місяців звітного кварталу зазначається штатна чисельність працівників;

рядок 101 – середньооблікова кількість штатних працівників за звітний період;

рядок 102 – працівників, яким відповідно до чинного законодавства встановлено інвалідність.

Разом з цим, наказом Міністерства фінансів України від 24.01.2025 № 39 «Про внесення змін до наказу Міністерства фінансів України від 13 січня 2015 року № 4» внесено зміни до Розрахунку, відповідно до якого форму Розрахунку та порядок його заповнення викладено в новій редакції.

Так, у рядках заголовної частини Розрахунку зазначається, зокрема:

рядок 10 – зазначається чисельність працівників за звітний період;

рядок 101 – середньооблікова кількість штатних працівників за звітний період, у тому числі:

рядок 101.1 – працівників, яким відповідно до чинного закону встановлено інвалідність, осіб;

рядок 101.2 – працівників, що мають додаткові гарантії в сприянні працевлаштуванню.

Порядок проведення коригувань Розрахунку визначений розділом V Порядку № 4.

При цьому порядок проведення коригувань Розрахунку визначений розділом V Порядку № 4, яким не передбачено коригування рядків 07 – 108 Розрахунку.

Індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію (п. 52.2 ст. 52 Кодексу).

 

 

 

____________________________________________________________________________________________________________________

Дана індивідуальна податкова консультація діє до зміни/втрати чинності норм законодавства, щодо яких надано індивідуальну податкову консультацію.