Індивідуальна податкова консультація
Державна податкова служба України за результатами розгляду звернення товариства з обмеженою відповідальністю (далі – Товариство) щодо надання індивідуальної податкової консультації з питань практичного застосування окремих норм законодавства стосовно реєстрації платником акцизного податку, ліцензування оптової, роздрібної торгівлі пальним та ліцензування зберігання пального, та, керуючись статтею 52 Податкового кодексу України (далі – Кодекс), в межах компетенції повідомляє.
У своєму зверненні Товариство зазначає, що здійснює операції із ввезення на митну територію України підакцизного товару з метою його реалізації суб’єктам господарювання – розріджувач для фарб Thinner 21-06 в каністрах по 5 літрів (далі – Товар).
Згідно рішення Державної митної служби України Товару визначено код згідно з УКТ ЗЕД – 2707 30 00 90 «Масла та інші продукти високотемпературної перегонки кам'яновугільних смол; аналогічні продукти, в яких ароматичні складові переважають за масою неароматичні, ксилол, для інших цілей».
Крім даного Товару, Товариство не ввозить на митну територію України, не зберігає і не реалізовує інших підакцизних товарів.
Товариство просить надати індивідуальну податкову консультацію з наступних питань:
Щодо питання 1
Згідно з п. п. 14.1.1411 п. 14.1 ст. 14 Кодексу пальне – нафтопродукти, скраплений газ, паливо моторне альтернативне, паливо моторне сумішеве, речовини, що використовуються як компоненти моторних палив, інші товари, зазначені у п. п. 215.3.4 п. 215.3 ст. 215 Кодексу.
Перелік підакцизних товарів, що відповідають певним кодам товару (продукції) та їх описам згідно з УКТ ЗЕД, які є пальним, зазначено в п. п. 215.3.4 п. 215.3 ст. 215 Кодексу.
Зазначений у зверненні товар за кодом згідно з УКТ ЗЕД 2707 30 00 90 згідно з п. п. 215.3.4 п. 215.3 ст. 215 Кодексу належить до підакцизного пального.
Згідно з п. п. 14.1.212 п. 14.1 ст. 14 Кодексу реалізація пального для цілей розділу VI Кодексу – будь-які операції з фізичної передачі (відпуску, відвантаження) пального з переходом права власності на таке пальне чи без такого переходу, за плату (компенсацію) чи без такої плати на митній території України з акцизного складу/акцизного складу пересувного:
до акцизного складу;
до акцизного складу пересувного;
для власного споживання чи промислової переробки;
будь-яким іншим особам.
Відповідно до п. п. 14.1.212 п.14.1 ст. 14 Кодексу не вважаються реалізацією пального операції з фізичної передачі (відпуску, відвантаження) пального на митній території України у споживчій тарі ємністю до 5 літрів (включно), крім операцій з реалізації такого пального його виробниками.
Платниками акцизного податку є, зокрема:
особа – суб'єкт господарювання, постійне представництво, які ввозять підакцизні товари (продукцію) на митну територію України (п. п. 212.1.2 п. 212.1 ст.212 Кодексу);
особа (у тому числі юридична особа, що веде облік результатів діяльності за договором про спільну діяльність без створення юридичної особи), постійне представництво, які реалізують пальне або спирт етиловий (п. п 212.1.15 п. 212.1 ст. 212 Кодексу).
Відповідно до п. п. 212.3.4 п. 212.3 ст. 212 Кодексу особи, які здійснюватимуть реалізацію пального або спирту етилового, підлягають обов’язковій реєстрації як платники податку контролюючими органами за місцезнаходженням юридичних осіб, постійних представництв, місцем проживання фізичних осіб - підприємців до початку здійснення реалізації пального або спирту етилового.
Отже, у разі якщо Товариство здійснює ввезення на митну територію України пального за кодом згідно з УКТ ЗЕД 2707 30 00 90 виключно в тарі ємністю до 5 літрів та його реалізацію і не здійснює операції, які є операціями з реалізації пального в розумінні п. п. 14.1.212 п. 14.1 ст. 14 Кодексу, відповідно таке Товариство не є платником акцизного податку з реалізації пального і у нього відсутній обов’язок щодо реєстрації платником акцизного податку з реалізації пального.
Щодо питань 2, 3
Основні засади державної політики щодо регулювання виробництва, ввезення на митну територію України, вивезення за межі митної території України, оптової і роздрібної торгівлі, зокрема, пальним, а також посилення боротьби з його незаконним виробництвом та обігом на території України визначає Закон України від 18 червня 2024 року № 3817-IX «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, спиртових дистилятів, біоетанолу, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, тютюнової сировини, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального» (далі – Закон № 3817).
Відповідно до частини другої статті 1 Закону № 3817 термін «пальне» у цьому законі вживається у значенні, наведеному у Кодексі.
Зберігання пального здійснюється суб’єктами господарювання за наявності ліцензії на право зберігання пального або на право зберігання пального виключно для потреб власного споживання та/або промислової переробки (частина перша ст. 28 Закону № 3817).
Частиною п’ятою ст. 28 Закону № 3817 передбачено, що суб’єкти господарювання здійснюють зберігання пального виключно для потреб власного споживання та/або промислової переробки у споживчій тарі кожна об’ємом до 60 літрів включно без отримання ліцензії на право зберігання пального, на право зберігання пального виключно для потреб власного споживання та/або промислової переробки.
Згідно з частиною третьою ст. 29 Закону № 3817 суб’єкти господарювання здійснюють оптову або роздрібну торгівлю пальним виключно у споживчій тарі об’ємом до 5 літрів включно без отримання ліцензії на право оптової торгівлі пальним, на право роздрібної торгівлі пальним, на право зберігання пального.
Отже, здійснення на митній території України діяльності з оптової, роздрібної торгівлі та зберігання пального виключно у споживчій тарі об’ємом до 5 літрів включно не потребує отримання ліцензії на право оптової торгівлі пальним, на право роздрібної торгівлі пальним, на право зберігання пального.
Зазначене стосується лише здійснення діяльності з пальним у споживчій тарі до 5 літрів включно на митній території України, а не операцій з ввезення пального на митну територію України, вимоги до яких встановлено ст. 30 Закону № 3817
Індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію (п. 52.2 ст. 52 глави 3 розділу ІІ Кодексу).
© газета "Все про бухгалтерський облік", 2018-2025 Всі права на матеріали, розміщені на сайті газети "Все про бухгалтерський облік" охороняються відповідно до законодавства України. Використання, відтворення таких матеріалів допускаються тільки в межах, установлених законодавством України. При цьому посилання на сайт газети "Все про бухгалтерський облік" є обов'язковим. |
Передплатіть газету "Все про бухгалтерський облік" |
Приєднуйтесь до нас у соцмережах: |