X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

Коментар до цієї ІПК читайте у газеті "Все про бухгалтерський облік" № 36 за 2018 р. на стор. 21.

ДЕРЖАВНА ФІСКАЛЬНА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 27.02.2018 р. № 792/6/99-99-15-02-02-15/ІПК

Державна фіскальна служба України розглянула лист щодо категорії осіб, які не є платниками податку на прибуток з ціллю визначення різниць відповідно до п.п. 140.5.10 п. 140.5 ст. 140 Податкового кодексу України (далі -Кодекс) та, керуючись ст. 52 Кодексу, повідомляє.

Платники податку на прибуток, що формують різниці при визначенні об’єкта оподаткування податком на прибуток, відповідно до п.п. 140.5.10 п. 140.5 ст. 140 Кодексу збільшують фінансовий результат податкового (звітного) періоду на суму перерахованої безповоротної фінансової допомоги (безоплатно наданих товарів, робіт, послуг) особам, що не є платниками податку (крім фізичних осіб), та платникам податку, які оподатковуються за ставкою 0 відсотків відповідно до п. 44 підрозділу 4 розділу XX «Перехідні положення» Кодексу, крім безповоротної фінансової допомоги (безоплатно наданих товарів, робіт, послуг), перерахованої неприбутковим організаціям, внесеним до Реєстру неприбуткових установ та організацій на дату такого перерахування коштів, передачі товарів, робіт, послуг, для яких застосовується положення п.п. 140.5.9 цього пункту.

Платниками податку на прибуток на загальних умовах виступають нерезиденти за умови, що такі нерезиденти провадять свою діяльність на території України через постійне представництво. При цьому таке постійне представництво прирівнюється з метою оподаткування до платника податку, який провадить свою діяльність незалежно від такого нерезидента.

Особливості здійснення економічної діяльності на тимчасово окупованій території України визначено Законом України «Про створення вільної економічної зони «Крим» та про особливості здійснення економічної діяльності на тимчасово окупованій території України» від 12.08.2014 №1636-VII (далі -Закон), згідно із п. 5.3 ст. 5 якого фізична особа, яка має податкову адресу (місце проживання), та юридична особа (відокремлений підрозділ), яка має податкову адресу (місцезнаходження) на території ВЕЗ «Крим», прирівнюються з метою оподаткування до нерезидента.

Особливості оподаткування та адміністрування податків на період проведення антитерористичної операції викладені у Законі України від 23.03.2017 №1989-VІІІ «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо уточнення деяких положень та усунення суперечностей, що виникли при прийнятті Закону України «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо покращення інвестиційного клімату в Україні» (далі - Закон №1989).

Закон №1989 не передбачає звільнення від сплати податку на прибуток підприємств, а тому платники податку, які здійснюють свою діяльність на період проведення антитерористичної операції на тимчасово окупованій території, що визнана такою відповідно до Постанови Верховної Ради України "Про визнання окремих районів, міст, селищ і сіл Донецької та Луганської областей тимчасово окупованими територіями", або в населених пунктах на лінії зіткнення, відповідно до ст. 36 Кодексу зобов’язані самостійно декларувати свої податкові зобов’язання з податку на прибуток та визначати відповідність проведення ними операцій.

Отже, на період проведення антитерористичної операції, підприємства, розташовані на тимчасово окупованій території, що визнана такою відповідно до Постанови Верховної Ради України "Про визнання окремих районів, міст, селищ і сіл Донецької та Луганської областей тимчасово окупованими територіями", або в населених пунктах на лінії зіткнення, не виключено з кола платників податку на прибуток, які повинні сплачувати цей податок на загальних підставах.

Враховуючи наведене, платники податку на прибуток збільшують фінансовий результат до оподаткування на суму перерахованої безповоротної фінансової допомоги (безоплатно наданих товарів, робіт, послуг) нерезидентам, у тому числі особам, які мають податкову адресу (місцезнаходження) на території ВЕЗ «Крим», та не збільшують фінансовий результат до оподаткування, якщо така допомога надається платникам податку на прибуток, які здійснюють свою діяльність на період проведення антитерористичної операції на тимчасово окупованій території, що визнана такою відповідно до Постанови Верховної Ради України "Про визнання окремих районів, міст, селищ і сіл Донецької та Луганської областей тимчасово окупованими територіями", або в населених пунктах на лінії зіткнення, за умови, що такі платники сплачують податок на загальних умовах.

Водночас зазначаємо, що надання чи збір будь-яких активів з усвідомленням того, що їх буде використано повністю або частково:

Згідно з п. 52.2 ст. 52 Кодексу індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.