Державна фіскальна служба України відповідно до ст. 52 Податкового кодексу України (далі - Кодекс) розглянула звернення Товариства стосовно обов’язку складання і реєстрації Товариством акцизних накладних в Єдиному реєстрі акцизних накладних (далі - ЄРАН) на обсяги придбаного на спеціалізованих аукціонах скрапленого газу, який реалізується для потреб населення та повідомляє.
У зверненні Товариство зазначає, що зареєстровано платником акцизного податку з реалізації пального та здійснює операції з продажу придбаного на спеціалізованих аукціонах скрапленого газу для потреб населення.
Кодексом передбачено, що особа, яка реалізує пальне, є платником акцизного податку та підлягає обов’язковій реєстрації як платник податку (п.п. 212.1.15 п. 212.1, п.п. 212.3.4 п. 212.3 ст. 212 Кодексу).
Платник акцизного податку при реалізації пального зобов’язаний скласти в електронній формі акцизну накладну за кожним кодом товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД реалізованого пального та зареєструвати в ЄРАН з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи (п. 231.1 ст. 231 Кодексу).
При цьому чинний порядок реєстрації акцизних накладних потребує попередньої сплати акцизного податку через оформлення заявки на поповнення обсягів залишку пального та реєстрації її в системі електронного адміністрування реалізації пального (ст.ст. 231, 232 Кодексу).
Положеннями п.п. 213.3.11 п. 213.3 ст. 213 Кодексу визначено, що звільняються від оподаткування операції з реалізації скрапленого газу на спеціалізованих аукціонах для потреб населення у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
Оскільки Товариство при здійсненні операцій з реалізації придбаного скрапленого газу для потреб населення не сплачує акцизний податок, то за зазначеними операціями у нього немає підстав для складання акцизної накладної.
Якщо Товариство не порушує вимог цільового використання придбаного на спеціалізованому аукціоні скрапленого газу для потреб населення та відповідно реалізує таке пальне виключно населенню, то за зазначеними операціями воно не є платником акцизного податку в розумінні п.п. 212.1.8 п. 212.1 ст. 212 Кодексу, обов’язку складати та реєструвати акцизні накладні при цьому у Товариства не виникатиме.
Разом з цим повідомляємо, що під індивідуальною податковою консультацією розуміється роз’яснення контролюючого органу, надане платнику податків щодо практичного використання окремих норм податкового та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючий орган, та зареєстроване в єдиному реєстрі індивідуальних податкових консультацій (п.п. 14.1.172-1 п. 14.1 ст. 14 Кодексу).
При цьому п. 52.2 ст. 52 Кодексу визначено, що індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.
Отже, будь-який платник податків має право самостійно звернутися до контролюючого органу для отримання податкової консультації з питань практичного застосування норм Кодексу.
© газета "Все про бухгалтерський облік", 2018-2024 Всі права на матеріали, розміщені на сайті газети "Все про бухгалтерський облік" охороняються відповідно до законодавства України. Використання, відтворення таких матеріалів допускаються тільки в межах, установлених законодавством України. При цьому посилання на сайт газети "Все про бухгалтерський облік" є обов'язковим. |
Передплатіть газету "Все про бухгалтерський облік" |
Приєднуйтесь до нас у соцмережах: |