X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ДЕРЖАВНА ФІСКАЛЬНА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 03.03.2018 р. № 871/6/99-99-15-02-02-15/ІПК

Державна фіскальна служба України розглянула лист щодо підстав для застосування пільг з податку на прибуток в рамках проекту «назва», що фінансується за рахунок МТД, та, керуючись ст. 52 Податкового кодексу України (далі - Кодекс), повідомляє.

Як зазначено у запиті реципієнт отримує майно та інші послуги від підрядника, що фінансується за рахунок гранту. При цьому грантові кошти до реципієнта безпосередньо не надходять.

Відповідно до п. 30.1 ст. 30 Кодексу податкова пільга - це передбачене податковим та митним законодавством звільнення платника податків від обов’язку щодо нарахування та сплати податку та збору, сплата ним податку та збору в меншому розмірі за наявності підстав, визначених п. 30.2 ст. 30 Кодексу.

Статтею 3 Кодексу визначено, що однією із складових податкового законодавства України є чинні міжнародні договори, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України і якими регулюються питання оподаткування. При цьому, якщо міжнародним договором, згода на обов’язковість якого надана Верховною Радою України, встановлено інші правила, ніж ті, що передбачені Кодексом, застосовуються правила міжнародного договору.

Згідно з інформацією, наведеною у листі, реалізація проекту міжнародної технічної допомоги «назва» (далі - МТД) здійснюється у рамках договору між Урядом України та Європейським Банком Реконструкції та Розвитку про співробітництво та діяльність Постійного Представництва ЄБРР в Україні (далі - Договір з ЄБРР), який ратифіковано Законом України від 04.06.2008 №319.

Проект зареєстровано в Міністерстві економічного розвитку і торгівлі України, реєстраційна картка № ХХХХ від ДД.ММ.РРРР.
Як визначено у реєстраційній картці, донором проекту є Європейський Банк Реконструкції та Розвитку, виконавцем і реципієнтом є підприємство.

Розділом 8.01 Договору з ЄБРР визначено, що усі імпортовані та вироблені в Україні обладнання, матеріали, роботи та послуги, включаючи консультаційні послуги, які використовуються для надання технічної допомоги або грантового співфінансування і фінансуються за рахунок грантових коштів, звільняються від будь-яких податків і зборів або обов’язкових платежів, що стягуються Україною або на території України.

Крім того, вартість послуг, що надаються в рамках Технічної допомоги, та вартість усіх Грантових коштів звільняються від податку на прибуток підприємств, що стягується Україною або на території України, та не становитимуть, чи вважатимуться такими, що становлять, оподатковувану вигоду або оподатковуваний дохід організації, яка може одержати прямі або непрямі вигоди від такої Технічної допомоги або Грантових коштів. (розділ 8.03 Договору з ЄБРР).

Таким чином, якщо реципієнт отримує майно та інші послуги, профінансовані за рахунок грантових коштів без отримання таких грантових коштів, підстав для пільги з податку на прибуток у реципієнта не виникає.

Щодо порядку обліку отриманих в рамках проекту транспортних засобів доцільно звернутись до центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері бухгалтерського обліку, затверджує національні положення (стандарти) бухгалтерського обліку, національні положення (стандарти) бухгалтерського обліку в державному секторі, інші нормативно-правові акти щодо ведення бухгалтерського обліку та складання фінансової звітності (п. 2 ст. 6 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні»).

Відповідно до п. 52.2 ст. 52 Кодексу індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.