X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ДЕРЖАВНА ФІСКАЛЬНА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 12.03.2018 р. № 980/6/99-99-14-03-03-15/ІПК

Державна фіскальна служба України, керуючись ст. 52 Податкового кодексу України (далі - Кодекс), розглянула звернення підприємства про надання індивідуальної податкової консультації стосовно документів, на підставі яких має бути проведена документальна перевірка на етапі ліквідаційної процедури підприємства, періодів і термінів її проведення, а також дотримання вимог іншого законодавства під час розпочатої процедури ліквідації підприємства та в межах компетенції повідомляє.

Порядок проведення документальних перевірок регламентовано главою 8 розділу II Кодексу.

Пунктом 78.1. статті 78 Кодексу визначені підстави, за яких можуть бути призначені документальні позапланові перевірки суб’єктів господарювання, зокрема у разі, якщо розпочато процедуру реорганізації юридичної особи (крім перетворення), припинення юридичної особи або підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця, закриття постійного представництва чи відокремленого підрозділу юридичної особи, в тому числі іноземної компанії, організації, порушено провадження у справі про визнання банкрутом платника податків або подано заяву про зняття з обліку платника податків.

Рішення про проведення документальної позапланової перевірки з підстав, визначених, зокрема, підпунктом 78.1.7 пункту 78.1 статті 78 Кодексу, приймається керівником контролюючого органу (його заступником або уповноваженою особою) та оформлюється наказом (пункт 78.4 статті 78 Кодексу).

При цьому слід зазначити, що норми Кодексу не обмежують строки для прийняття рішення про проведення такої перевірки та не ставлять прийняття зазначеного рішення в залежність від стану розрахунків з акціонерами.

Разом з тим, рішення про проведення такої перевірки приймається керівником (його заступником або уповноваженою особою) за результатами ґрунтовного аналізу всієї наявної в органах ДФС податкової інформації стосовно платника податків та у разі виявлення ризиків в його діяльності, вірогідності несплати ним податкових зобов’язань, приховування об’єктів оподаткування, не дотримання вимог іншого законодавства, контроль за яким покладено на органи ДФС.

Строки проведення документальної позапланової перевірки встановлені статтею 82 Кодексу. Зокрема, згідно із пунктом 82.2 статті 82 Кодексу тривалість перевірок, визначених у статті 78 цього Кодексу, не повинна перевищувати 15 робочих днів для великих платників податків, щодо суб'єктів малого підприємництва - 5 робочих днів, для фізичних осіб - підприємців, які не мають найманих працівників, за наявності умов, визначених в абзацах третьому - восьмому цього пункту, - 3 робочі дні, інших платників податків - 10 робочих днів.

Документальна перевірка проводиться на підставі податкових декларацій (розрахунків), фінансової, статистичної та іншої звітності, регістрів податкового та бухгалтерського обліку, ведення яких передбачено законом, первинних документів, які використовуються в бухгалтерському та податковому обліку і пов'язані з нарахуванням і сплатою податків та зборів, виконанням вимог іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також отриманих в установленому законодавством порядку контролюючим органом документів та податкової інформації, у тому числі за результатами перевірок інших платників податків (підпункт 75.1.2 пункт 75.1 статті 75 Кодексу).

Згідно з пунктом 44.3 статті 44 Кодексу платники податків зобов’язані забезпечити зберігання документів, визначених пунктом 44.1 статті 44 Кодексу, а також документів, пов’язаних із виконанням вимог законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, протягом не менш як 1095 днів (2555 днів - для документів та інформації, необхідної для здійснення податкового контролю за трансфертним ціноутворенням відповідно до статті 39 Кодексу) з дня подання податкової звітності, для складення якої використовуються зазначені документи, а в разі її неподання - з передбаченого Кодексом граничного терміну подання такої звітності.

Разом з тим, Порядком обліку платників податків і зборів, затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 09 грудня 2011 року № 1588, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 29 грудня 2011 року за № 1562/20300 зі змінами, передбачено, зокрема підтвердження відповідною довідкою відсутності у платника податків заборгованості з платежів до бюджету, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи.

Поряд з цим слід зазначити, що питання практичного використання окремих норм іншого законодавства в частині здійснення виплат акціонерам товариства, зокрема Закону України «Про акціонерні товариства», Цивільного кодексу України не відноситься до компетенції ДФС.