X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ГУ ДФС У ДНIПРОПЕТРОВСЬКIЙ ОБЛАСТI

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 13.03.2018 р. № 990/ІПК/04-36-12-23-21

Про плату за землю

Головне управління ДФС у Дніпропетровській області на звернення Товариства щодо плати за землю повідомляє.

Товариство на підставі договору оренди землі (далі - Договір), укладеного з Дніпропетровською міською радою (далі — Рада), користується земельною ділянкою комунальної власності, наданої для влаштування проїзду до адміністративного будинку (далі - Ділянка). Строк дії Договору сплив 07.08.2017.

Рада за зверненням Товариства поінформувала, що право оренди на Ділянку може бути оформлено шляхом проведення земельних торгів (аукціону).

Товариство просить надати роз’яснення щодо наявності у нього обов’язку зі сплати земельного податку або орендної плати за земельну ділянку комунальної власності.

Відносини, пов’язані з орендою землі, регулюються Земельним та Цивільним кодексами України, Законом України «Про оренду землі» (далі - Закон), іншими законами України та нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до них, а також Договором (ст. 2 Закону).

Розділом V Закону визначено порядок зміни, припинення та поновлення Договору.

Зокрема, у разі якщо орендар продовжує користуватися земельною ділянкою після закінчення строку договору оренди і за відсутності протягом одного місяця після закінчення строку договору листа-повідомлення орендодавця про заперечення у поновленні договору оренди землі такий договір вважається поновленим на той самий строк і на тих самих умовах, які були передбачені договором (ст. 33 Закону).

Додаткова угода до договору оренди землі про його поновлення має бути укладена сторонами у місячний строк в обов’язковому порядку.

Відмова, а також наявне зволікання в укладенні додаткової угоди до договору оренди землі може бути оскаржено в суді.

З огляду на те, що здійснення контролю за дотриманням земельного законодавства та справляння плати за землю належить до повноважень виконавчих органів сільських, селищних, міських рад (ст. 33 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні»), пропонуємо для з’ясування питання виникнення та припинення у Товариства прав користування вказаною ділянкою звернутись до органу місцевого самоврядування за місцезнаходженням земельної ділянки.

Звертаємо увагу на наявну судову практику стягнення на користь органів місцевого самоврядування плати за використання земельних ділянок у належному розмірі у випадках використання безпідставно набутої земельної ділянки. Зокрема суб’єктів, які, порушуючи ст.ст. 125, 126 Земельного кодексу, використовують безпідставно набуті земельні ділянки, постановами Судової палати у господарських справах Верховного Суду України від 28.01.2015, а також від 30.11.2016 зобов’язано компенсувати завдану власнику земельної ділянки майнову шкоду (ст. ст. 1166, 1167 Цивільного кодексу України) у формі неотриманої орендної плати за земельні ділянки державної або комунальної власності.

Податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію (п. 52.2 ст. 52 Кодексу).