Державна фіскальна служба України на запит Закладу щодо земельного податку (далі - Податок), керуючись ст. 52 Податкового кодексу України (далі - Кодекс), повідомляє.
Заклад поінформував, що є балансоутримувачем нерухомого майна, частину приміщень якого надає в оренду іншому суб’єкту господарювання.
Заклад, посилаючись на рішення апеляційного суду у справі № 826/10434/16, яким п. 5.4 рішення Київської міської ради від 23.06.2011 №242/5629 «Про встановлення місцевих податків і зборів у м. Києві» щодо «Плати за користування земельними ділянками, які використовуються юридичними і фізичними особами, в тому числі у разі переходу права власності на будівлі, споруди (їх частини), але право власності на які або право оренди яких в установленому законодавством порядку не оформлено (крім комунальної власності), встановлюється у розмірі З відс. від нормативної грошової оцінки земельних ділянок,» визнано незаконним та таким, що не відповідає правовому акту вищої юридичної сили, запитує про розмір ставки у 2017-2018 роках для обчислення податкових зобов’язань з Податку за земельну ділянку під приміщеннями, що надані в оренду (далі - Ділянка).
За відомостями Довідки № Ю-31386/2017 про розмір нормативної грошової оцінки (далі - Довідка), виданої Департаментом земельних ресурсів Київської міської державної адміністрації 11.07.2017, Ділянка не ідентифікована за категорією землі та цільовим призначенням, а також Закладом не надано інформацію про вжиття ним заходів щодо формування Ділянки під таким майном як об’єкту цивільних прав у порядку, визначеному ст. 79-1 Земельного кодексу України (далі - Земельний кодекс).
В результаті виконання процедур ст. 79-1 Земельного кодексу для конкретної земельної ділянки ідентифікуються такі встановлені ст. 7 Кодексу елементи податку ж платник — власник або користувач; об’єкт оподаткування - межі та площа; база оподаткування - нормативна грошова оцінка; ставки, тобто всі елементи, що є необхідними для обчислення податкових зобов’язань з Податку.
Використання земельних ділянок без набуття належних прав є порушенням права власника, наприклад, громади, на отримання економічної вигоди від володіння таким об’єктом майна.
Звертаємо увагу на наявну судову практику стягнення на користь органів місцевого самоврядування плати за використання земельних ділянок у належному розмірі у випадках використання безпідставно набутої земельної ділянки. Зокрема суб’єктів, які, порушуючи ст.ст. 125, 126 Земельного кодексу, використовують безпідставно набуті земельні ділянки, постановами Судової палати у господарських справах Верховного Суду України від 28.01.2015, а також від 30.11.2016 зобов’язано компенсувати завдану власнику земельної ділянки майнову шкоду (ст. ст. 1166, 1167 Цивільного кодексу України) у формі неотриманої орендної плати за земельні ділянки державної або комунальної власності.
Податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, жому надано таку консультацію (п. 52.2 ст. 52 Кодексу).
© газета "Все про бухгалтерський облік", 2018-2024 Всі права на матеріали, розміщені на сайті газети "Все про бухгалтерський облік" охороняються відповідно до законодавства України. Використання, відтворення таких матеріалів допускаються тільки в межах, установлених законодавством України. При цьому посилання на сайт газети "Все про бухгалтерський облік" є обов'язковим. |
Передплатіть газету "Все про бухгалтерський облік" |
Приєднуйтесь до нас у соцмережах: |