X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ГУ ДФС У ДНIПРОПЕТРОВСЬКIЙ ОБЛАСТI

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 22.03.2018 р. № 1177/ІПК/04-36-12-01-16

Про оподаткування ПДВ враховуючи умови проведення платежів згідно Контракту

Головне управління ДФС у Дніпропетровській області розглянуло Представництва щодо оподаткування ПДВ враховуючи умови проведення платежів згідно Контракту, та керуючись ст.52 Податкового кодексу України, зі змінами та доповненнями (далі - ПКУ), повідомляє.

Відповідно до п.п. «а» і «б» п. 185.1 ст.185 ПКУ об’єктом оподаткування є операції платників податків, зокрема, з постачання товарів / послуг, місце постачання яких розташовано на митній території України.

Згідно із п. 187.1 ст.187 ПКУ датою виникнення податкових зобов'язань з постачання товарів/послуг вважається, зокрема, дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:
а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню,
б) дата відвантаження товарів, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.

Пунктом 187.7 ст.187 ПКУ визначено, що датою виникнення податкових зобов'язань у разі постачання товарів/послуг з оплатою за рахунок бюджетних коштів є дата зарахування таких коштів на банківський рахунок платника податку або дата отримання відповідної компенсації у будь-якій іншій формі, включаючи зменшення заборгованості такого платника податку за його зобов'язаннями перед бюджетом.

Відповідно до п. 188.1 ст.188 ПКУ база оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної вартості з урахуванням загальнодержавних податків та зборів (крім акцизного податку на реалізацію суб'єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів, збору на обов'язкове державне пенсійне страхування, що справляється з вартості послуг стільникового рухомого зв'язку, податку на додану вартість та акцизного податку на спирт етиловий, що використовується виробниками - суб'єктами господарювання для виробництва лікарських засобів, у тому числі компонентів крові і вироблених з них препаратів (крім лікарських засобів у вигляді бальзамів та еліксирів).

При цьому база оподаткування операцій з постачання товарів/послуг не може бути нижче ціни придбання таких товарів/послуг, база оподаткування операцій з постачання самостійно виготовлених товарів/послуг не може бути нижче звичайних цін, а база оподаткування операцій з постачання необоротних активів не може бути нижче балансової (залишкової) вартості за даними бухгалтерського обліку, що склалася станом на початок звітного (податкового) періоду, протягом якого здійснюються такі операції (у разі відсутності обліку необоротних активів - виходячи із звичайної ціни), за винятком:
товарів (послуг), ціни на які підлягають державному регулюванню;
газу, який постачається для потреб населення.

До складу договірної (контрактної) вартості включаються будь-які суми коштів, вартість матеріальних і нематеріальних активів, що передаються платнику податків безпосередньо покупцем або через будь-яку третю особу у зв'язку з компенсацією вартості товарів/послуг.

До складу договірної (контрактної) вартості не включаються суми неустойки (штрафів та/або пені), три проценти річних та інфляційні, що отримані платником податку внаслідок невиконання або неналежного виконання договірних зобов'язань.

Згідно інформації наведеної в запиті Представництва, Нерезидент проводить господарську діяльність в Україні через Представництво, яке зареєстровано в якості платника ПДВ.

Предметом Контракту, укладеного Нерезидентом з Комунальним підприємством (Замовник), є виконання робіт по завершенню будівництва метрополітену у м. Дніпропетровську за рахунок субвенції з державного бюджету України.

Відповідно до Порядку та умов надання субвенції з державного бюджету міському бюджету м. Дніпропетровська на завершення будівництва метрополітену у м. Дніпропетровську, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 30.10.2013 №798 (далі - Порядок №798), джерелом надходження даної субвенції є:
- кредит Європейського банку реконструкції та розвитку (далі - ЄБРР), залучений Україною відповідно до Кредитної угоди від 27.07.2012, ратифікованої Законом України «Про ратифікацію Кредитної угоди між Україною та Європейським банком реконструкції та розвитку» від 05.06.2013 №322-ІУ;
- кредит Європейського інвестиційного банку (далі - ЄІБ), залучений Україною відповідно до Фінансової угоди від 25.10.2013, ратифікованої Законом України «Про ратифікацію Фінансової угоди між Україною та Європейським інвестиційним банком» від 02.09.2014 №1665-VІІ.

Згідно п.З Порядку №798 субвенція спрямовується на закупівлю робіт, товарів та послуг, необхідних для реалізації Проекту «Завершення будівництва метрополітену у м. Дніпропетровськ», і сплату ЄБРР разової комісії за Кредитною угодою та не використовується для сплати податків, зборів та митних платежів.

Відповідно до п. 7 Порядку №798 кредитні кошти, вибрані Україною відповідно до положень Кредитної угоди, вважаються коштами субвенції, що передані з державного бюджету до міського бюджету м. Дніпропетровська, з міського бюджету - відповідальному виконавцю, від відповідального виконавця - одержувачу субвенції, а від одержувача субвенції -постачальнику товарів (виконавцю робіт або послуг) у день їх вибірки Україною від ЄБРР у сумі гривневого еквіваленту вибраних коштів, розрахованого за офіційним курсом Національного банку на день їх вибірки, або у разі здійснення ЄБРР платежу в гривні - у сумі такого платежу.

Пунктом 7-1 Порядку №798 визначено, що за рахунок кредиту ЄІБ субвенція надається шляхом перерахування ЄІБ кредитних коштів за заявками на їх вибірку, оформленими відповідно до положень Фінансової угоди та договорів, укладених у рамках проекту, на рахунок Мінфіну у ПАТ «Державний експортно-імпортний банк України», відкритий для цілей проекту, та із зазначеного рахунка - постачальникам товарів (виконавцям робіт або послуг) за договорами, укладеними одержувачем субвенції у рамках проекту, на виконання грошових зобов'язань одержувача за такими договорами.

Кредитні кошти, вибрані Україною відповідно до положень Фінансової угоди, вважаються коштами субвенції, що передані з державного бюджету до міського бюджету м. Дніпропетровська у сумі гривневого еквіваленту вибраних коштів, розрахованого за офіційним курсом Національного банку на день їх вибірки (п. 7-2 Порядку №798).

Одночасно умовами Контракту визначено, що оплата ПДВ здійснюється в українській гривні на банківський рахунок Представництва, протягом 10 днів з дати отримання Підрядником - Нерезидентом на його рахунок, вказаний в Контракті для платежів в євро, суми відповідного платежу (без врахування ПДВ) по Контракту.

Тобто, згідно умов Контракту кожний платіж, який проводиться за рахунок коштів ЄБРР та/або ЄІБ на валютний рахунок Підрядника -Нерезидента, супроводжується перерахуванням сум у гривневому еквіваленті на рахунок Представництва для проведення подальших розрахунків з бюджетом по ПДВ.

Враховуючи вищенаведене, при визначенні бази оподаткування ПДВ та дати виникнення податкових зобов’язань з ПДВ Представництву слід керуватись наступним.

Надходження на гривневий рахунок Представництва з бюджету розрахованої згідно до умов Контракту суми податкових зобов’язань з ПДВ не є відокремленою подією для визначення податкових зобов’язань з ПДВ. Надходження коштів на рахунок Нерезидента в євро та надходження на гривневий рахунок Представництва з бюджету розрахованої суми податкових зобов’язань з ПДВ, в контексті умов Контракту - оплати платежів за Контрактом за виконання робіт по завершенню будівництва метрополітену - є для Представництва єдиною подією при визначенні податкового зобов’язання з ПДВ.

У випадку, наведеному в зверненні, згідно Порядку №798 фактично Замовник здійснює оплату за виконання робіт за Контрактом за рахунок бюджетних коштів, тому при визначенні дати виникнення податкових зобов’язань з ПДВ Представництвом мають бути застосовані норми п. 187.7 ст.187 ПКУ.

При цьому, з урахуванням положень ст.187, 188 ПКУ отримані за кожним платежем кошти від ЄБРР та/або від ЕІБ та з бюджету (для проведення розрахунків по ПДВ) є складовими компенсації бази оподаткування.

Тому, при отриманні Підрядником - Нерезидентом кожного платежу за Контрактом в евро на суму фінансування від ЄБРР та/або від ЄІБ, у Представництва виникає перша подія для визначення податкових зобов’язань з ПДВ по операціях з виконання робіт за Контрактом по курсу на дату отримання Підрядником - Нерезидентом платежів за Контрактом.