X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ДЕРЖАВНА ФІСКАЛЬНА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 23.03.2018 р. № 1197/6/99-99-12-02-03-15/ІПК

Про рентну плату за спеціальне використання води

Державна фіскальна служба України на запит Підрозділу щодо оподаткування рентною платою за спеціальне використання води (далі - Рентна плата), керуючись ст. 52 Податкового кодексу України (далі - Кодекс), повідомляє.

Підрозділ поінформував, що як первинний водокористувач - власник відповідного дозвільного документу на спеціальне водокористування (ст. 42 Водного кодексу України), є платником Рентної плати (п. 255.1 ст. 255 Кодексу) та провадить ліцензовану господарську діяльність з централізованого водопостачання і водовідведення.

Підрозділ, посилаючись на пп. 255.3, 255.4 ст. 255 Кодексу, зацікавлен у визначенні елементів Рентної плати та порядку обчислення податкових зобов’язань.

Водокористувачі у рамках спеціального використання природних ресурсів на підставі дозвільних документів (далі - Дозвіл) набувають одноосібного права використання водного об’єкта для отримання економічної вигоди від господарської діяльності, яка згідно із національним класифікатором економічної діяльності, ідентифікується як «Забір, очищення та постачання води», наприклад від виробництва питної води, яке згідно зі ст. 1 Закону України «Про питну воду, питне водопостачання та водовідведення» передбачає використання води, що забрана із джерела питного водопостачання, з метою застосування технологічних операцій з доведення якості води до вимог на питну воду з наступною реалізацією.

Порядок обчислення платниками податкових зобов’язань з Рентної плати, затверджений п. 255.11 ст. 255 Податкового кодексу України (далі - Кодекс), зокрема, визначає, що Рентна плата обчислюється платниками, виходячи з фактичних обсягів використаної води (підземної, поверхневої) водних об’єктів, встановлених у дозволі на спеціальне водокористування, лімітів використання води, ставок рентної плати та коефіцієнтів.

Очевидно, що Об’єктом оподаткування слід вважати загальний обсяг води, що вилучено з водного об’єкту для цілей, які визначені у відповідному Дозволі, без зменшення на обсяги, які мають або можуть мати місце під час виконання господарських операцій з транспортування (постачання) до споживачів, які виконуються не всіма Водокористувачами.

Виключення із Об’єкта оподаткування, наприклад, обсяги води, які постачаються платником Рентної плати окремим категоріям споживачів, у тому числі населенню та суб’єктам господарювання для задоволення власних санітарно-гігієнічних потреб, зазначені у п. 255.4 ст. 255 Кодексу (далі - Виключення).

Порядок формування тарифів на централізоване водопостачання та водовідведення, затверджений постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (далі - НКРЕКП від 10.03.2016 №302, зареєстрований у Міністерстві юстиції України 19.04.2016 за № 593/28723 (далі - Порядок).

Оскільки чинний Порядок обчислення тарифу на централізоване водопостачання передбачає розподіл Підрозділом всіх понесених ним витрат, у тому числі й сум сплаченої Рентної плати між всіма без виключення категоріями споживачів (фізичними або юридичними особами, які отримують або мають намір отримувати централізоване водопостачання) пропорційно спожитому ними обсягу води, то не вбачається порядку визначення обсягів води для окремих категорій споживачів, щодо яких можуть бути застосовані Виключення із об’єкту оподаткування Рентною платою для податкових зобов’язань Підрозділу.

Індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію (п. 52.2 ст. 52 Кодексу).