X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ДЕРЖАВНА ФІСКАЛЬНА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 23.03.2018 р. № 1210/6/99-99-12-02-03-15/ІПК

Про плату за землю

Державна фіскальна служба України на запит Товариства щодо розміру орендної плати за земельну ділянку комунальної власності (далі - Плата), визначеного договором оренди землі (далі - Договір), керуючись ст. 52 Податкового кодексу України (далі - Кодекс), повідомляє.
Товариство на підставі Договору, укладеного з Дніпропетровською міською радою (далі — Рада), строк дії якого сплив 18.06.2017, користується земельною ділянкою, наданою для розміщення адміністративних приміщень (далі — Ділянка).

Товариство зауважує, що п. 3.1 додаткової угоди до Договору передбачено «Розмір орендної плати встановлюється у мінімальному розмірі, встановленому Кодексом для відповідної категорії земель, виду цільового призначення та функціонального використання».

Товариство, посилаючись на пп. 288.5.1 п. 288.1 ст. 288 Кодексу та на рішення Ради від 15.02.2017 та від 06.12.2017 № 13/27, запитує щодо наявності у нього обов’язку зі сплати земельного податку або орендної плати за земельну ділянку комунальної власності та щодо відсоткового розміру Плати для обчислення Товариством податкових зобов’язань з Плати після 19.06.2017.

Договірні відносини, пов’язані з орендою землі, регулюються Земельним та Цивільним кодексами України, Законом України «Про оренду землі» (далі - Закон), крім розміру орендної плати, який визначається у Договорі з урахуванням граничних величин, передбачених Кодексом для Плати як однієї з форм місцевого податку -плати за землю.

Законом визначено порядок зміни, припинення та поновлення Договору, зокрема, у разі якщо орендар продовжує користуватися земельною ділянкою після закінчення строку договору оренди і за відсутності протягом одного місяця після закінчення строку договору листа-повідомлення орендодавця про заперечення у поновленні договору оренди землі такий договір вважається поновленим на той самий строк і на тих самих умовах, які були передбачені договором (ст. 33 Закону).

Додаткова угода до договору оренди землі про його поновлення має бути укладена сторонами у місячний строк в обов’язковому порядку.

Відмова, а також наявне зволікання в укладенні додаткової угоди до договору оренди землі може бути оскаржено в суді.

З огляду на те, що здійснення контролю за дотриманням земельного законодавства та справляння плати за землю належить до повноважень виконавчих органів сільських, селищних, міських рад (ст. 33 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні»), пропонуємо для з’ясування питання виникнення та припинення у Товариства прав користування вказаною ділянкою звернутись до органу місцевого самоврядування за місцезнаходженням земельної ділянки.

Водночас звертаємо увагу, що судовими інстанціями (постанова Верховного Суду України від 24.01.2018 № К/9901/5515/18 справа №817/206/15) підтримана позиція щодо превалювання норм Кодексу над умовами, встановленими Договором, а саме при визначенні відсоткового розміру Плати для обчислення податкових зобов’язань доцільно враховувати, що з набранням чинності Кодексу відсотковий розмір Плати, який підлягає перерахуванню до бюджету, має відповідати вимогам пп. 288.5.1 п. 288.5 ст. 288 Кодексу (з урахуванням внесених до нього змін), тобто Суд дійшов до висновку, що до моменту внесення до Договорів відповідних змін, норми Кодексу є підставою для перегляду встановлених такими Договорами відсоткових розмірів Плати.

Податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію (п.52.2 ст.52 Кодексу).