X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ДЕРЖАВНА ФІСКАЛЬНА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 06.04.2018 р. № 1474/Н/99-99-13-04-02-14/ІПК

Державна фіскальна служба України, керуючись ст. 52 Податкового кодексу України (далі - Кодекс), розглянула Ваше звернення
про надання податкової консультації з питання законності проведення планової документальної перевірки та у межах компетенції повідомляє.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів регулює Податковий кодекс України (далі - Кодекс), який, зокрема, визначає вичерпний перелік податків і зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників та зборів, їх права та обов’язки компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов’язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.

При цьому пунктом 5.2 статті 5 Кодексу визначено співвідношення податкового законодавства з іншими законодавчими актами та встановлено, що у разі, якщо поняття, терміни, правила та положення інших актів суперечать поняттям, термінам, правилам та положенням цього Кодексу, для регулювання відносин оподаткування застосовуються поняття, терміни, правила та положення Кодексу.

Закон України від 05.04.2007 № 877-V «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» (далі - Закон № 877) регулює відносини, пов’язані з здійсненням державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності та не регулює відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів здійснення валютного та митного контролю. Відповідно до пункту 5.2 статті 5 Кодексу передбачені частиною п’ятою статті 2 Закону № 877 норми можуть бути виконаними органами ДФС лише в порядку, передбаченому законодавством з державної митної справи, податковим, валютним та іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на органи ДФС.

Разом з тим норми частини першої - четвертої статті 5, а також пункту З статті 22 Закону № 877 суперечать вимогам Кодексу у частині порядку формування плану-графіка проведення перевірок органами ДФС, визначення затвердження критеріїв та ступеня ризику суб’єктів господарювання, а також періодичності планових заходів державного нагляду (контролю) залежно від ступеня ризику.

Згідно з пунктом 77.2 статті 77 Кодексу до плану - графіка проведення документальних планових перевірок відбираються платники податків, які мають ризики щодо несплати податків та зборів, невиконання іншого законодавства, контроль за яким покладено на контролюючі органи.

З метою реалізації норм статті 77 Кодексу в органах ДФС запроваджено ризикоорієнтований підхід до діяльності платників податків та здійснення їх планування до перевірок.

Так, наказом Міністерства фінансів України від 02.06.2015 № 524, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України від 24.06.2015 № 751/27196 та розробленим на виконання статті 77 Кодексу, затверджено Порядок формування плану - графіка проведення документальних планових перевірок платників податків та критерії ризиків від провадження діяльності платників податків.

Згідно з вимогами абзацу 2 пункту 77.1 статті 77 Кодексу план - графік документальних планових перевірок на 2018 рік було оприлюднено на офіційному веб - сайті центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику, 22 грудня 2017 року.
Враховуючи наведене, накази не суперечать вимогам Кодексу та Закону № 877.

Згідно з пунктом 52.2 статті 52 Кодексу індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватись виключно платником податків, якому надано таку консультацію.