X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ГУ ДФС У ХАРКIВСЬКIЙ ОБЛАСТI

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 13.04.2018 р. № 1554/ІПК/20-40-12-04-13

Головне управління ДФС у Харківській області розглянуло звернення на отримання індивідуальної податкової консультації з питання дотримання Постанови Кабінету Мінінстрів України від 28.07.2003 №1180 (далі і (останова 1180) та вимог п. 133.4 ст.133 Податкового Кодексу України (далі -ПКУ):
1. Чи може неприбуткова бюджетна організація здійснювати виробництво та продаж тих ветеренарних препаратів, які розроблені такою організацією, як виробництво та реалізація дослідних та промислових партій продукції, виготовленої за власними технологіями у розумінні Постанови 1180;
2. Чи не втратить статус неприбуткової бюджетної установи у випадку виробництва і реалізації зареєстрованих ветеринарних препаратів, виготовлених за власними технологіями, або реалізації експериментально-дослідних серій ветеринарних препаратів,
та, керуючись ст. 52 ПКУ, повідомляє.

З першого питання.

Податковий кодекс регулює відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових, осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства (п. 1.1 .ст. 1 ПКУ).

Відповідно до підпункту 19-1. 1.28 пункту 19-1.1 статті 19-1 ПКУ до функцій контролюючих органів, зокрема, належить надання індивідуальних податкових консультаційї, інформаційно-довідкових послуг з питань податкового та іншого законодавства, контроль за додержанням якого покладено на контролюючі органи.

Контролюючі органи мають право надавати консультації виключно з тих питань, що належать до їх повноважень (пункт 52.5 статті 52 ПКУ).

Перелік платних послуг, які можуть надаватися бюджетними установами, у тому числі науковими, затверджується Кабінетом Міністрів України.

Головним органом у системі центральних органів виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову та бюджетну політику, державну політику у сфері бухгалтерського обліку, забезпечує формування та реалізацію державної політики у сфері контролю за дотриманням бюджетного законодавства є Міністерство фінансів України (п.1 Постанови Кабінету Міністрів України від 20.08.2014 №375).

Отже, з питань роз’яснення дотримання при здійсненні конкретних напрямків діяльності організації вимог Постанови 1180 необхідно звертатися до Міністерства фінансів України.

З другого питання.

Відповідно до п.п. 133.4.1 п. 133.4 ст. 133 ПКУ:
Неприбутковим підприємством, установою та організацією є підприємство, установа та організація (далі - неприбуткова організація), що одночасно відповідає таким вимогам:
утворена та зареєстрована в порядку, визначеному законом, що регулює діяльність відповідної неприбуткової організації;
установчі документи якої (або установчі документи організації вищого рівня, на підставі яких діє неприбуткова організація відповідно до закону) містять заборону розподілу отриманих доходів (прибутків) або їх частини серед засновників (учасників), членів такої організації, працівників (крім оплати їхньої праці, нарахування єдиного соціального внеску), членів органів управління та інших пов'язаних з ними осіб.

Для цілей цього абзацу не вважається розподілом отриманих доходів (прибутків) фінансування видатків, визначених підпунктом 133.4.2 цього пункту;
установчі документи якої (або установчі документи організації вищого рівня, на підставі яких діє неприбуткова організація відповідно до закону) передбачають передачу активів одній або кільком неприбутковим організаціям відповідного виду або зарахування до доходу бюджету у разі припинення юридичної особи (у результаті її ліквідації, злиття, поділу, приєднання або перетворення). Положення цього абзацу не поширюється на об'єднання та асоціації об'єднань співвласників багатоквартирних будинків;
внесена контролюючим органом до Реєстру неприбуткових установ та організацій.

Положення абзаців третього і четвертого цього підпункту щодо вимог наявності установчих документів не поширюються на бюджетні установи.

Обов’язковою умовою для неприбуткових організацій є використання своїх доходів (прибутків) виключно для фінансування видатків на своє утримання, реалізації мети (цілей, завдань) та напрямів діяльності, визначених установчими документами (п.п. 133.4.2 п. 133.4 ст. 133 ПКУ).

До неприбуткових організацій, що відповідають вимогам цього пункту і не є платниками податку, зокрема, можуть бути віднесені бюджетні установи (п.п. 133.4.6 п. 133.4 ст. 133 ПКУ).

Відповідно до п.п. 14.1.17. п.14.1 ст. 14 ПКУ термін бюджетна установа використовується у значенні, наведеному у Бюджетному кодексі України.

Згідно п.12 ч.І ст.2 Бюджетного Кодексу України (далі - БКУ) від 08.07.2010 № 2456-VІ із змінами та доповненнями бюджетні установи -органи державної влади, органи місцевого самоврядування, а також організації, створені ними у встановленому порядку, що повністю
утримуються за рахунок відповідно державного бюджету чи місцевого бюджету. Бюджетні установи є неприбутковими.

Бюджетні установи здійснюють свою діяльність на основі кошторису -основного планового фінансового документа, яким на бюджетний період встановлюються повноваження щодо отримання надходжень і розподіл бюджетних асигнувань на взяття бюджетних зобов’язань та здійснення платежів для виконання бюджетною установою своїх функцій та досягнення результатів, визначених відповідно до бюджетних призначень (п. ЗО ст. 2 БКУ).

Отримані в установленому порядку бюджетними установами кошти як плата за надання послуг, виконання робіт, гранти, дарунки та благодійні внески, а також кошти від реалізації в установленому порядку продукції чи майна та іншої діяльності (власні надходження бюджетних установ) належать до доходів бюджету і використовуються бюджетними установами на цілі, визначені ст. 13 БКУ.

Отже, державна бюджетна наукова установа, внесена до Реєстру неприбуткових установ та організацій, не сплачує податок на прибуток з будь-яких доходів, отриманих від статутної діяльності, за умови, що кошторис даної установи передбачає такі доходи (прибутки) і вони використовуються нею виключно для фінансування видатків, передбачених кошторисом, на утримання такої неприбуткової установи, реалізації мети (цілей, завдань) та напрямів діяльності, визначених її установчими документами (п.п. 133.4.2 п. 133.4 ст. 133 ПКУ). У разі недотримання цих умов така неприбуткова установа підлягає виключенню з Реєстру згідно з підпунктами 133.4.3 та 133.4.4 п. 133.4 ст. 133 ПКУ.

Водночас повідомляємо, що відповідно до п. 52.2 ст. 52 Кодексу індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.