Головне управління ДФС в Одеській області на звернення Організації щодо переходу на спрощену систему оподаткування, обліку та звітності, керуючись статтею 52 Податкового кодексу України від 02.12.2010 року №2755-VІ, із змінами і доповненнями (далі - ПКУ) повідомляє.
Організація поінформувала, що є неприбутковою та включена до Реєстру неприбуткових установ та організацій (далі - Реєстр) з ознакою неприбутковості 0044, та запитує, чи може Організація за умови виключення її з Реєстру перейти на спрощену систему оподаткування, стати платником єдиного податку третьої групи з врахуванням того, що засновниками Організації є фізичні особи.
Неприбутковим підприємством, установою та організацією є підприємство, установа та організація, що одночасно відповідає вимогам, визначеним п.п.133.4.1 п.133.4 ст. 133 ПКУ, у т.ч. яке внесено контролюючим органом до Реєстру.
Внесені до Реєстру підприємства вважаються неприбутковими організаціями для цілей оподаткування податком на прибуток підприємств.
Отже, внесена до Реєстру Організація не може перебувати на спрощеній системі оподаткування та бути платником єдиного податку.
Порядок ведення Реєстру, включення неприбуткових підприємств, установ та організацій до Реєстру та виключення з Реєстру затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 13.07.2016 №440 "Про затвердження Порядку ведення Реєстру неприбуткових установ та організацій, включення неприбуткових підприємств, установ та організацій до Реєстру та виключення з Реєстру" (далі - Порядок).
Виключення неприбуткової організації з Реєстру згідно з п.16 Порядку може бути здійснено за ініціативою неприбуткової організації на підставі рішення контролюючого органу.
Під час виключення неприбуткової організації з Реєстру присвоєна їй ознака неприбутковості скасовується з дати надходження до контролюючого органу заяви неприбуткової організації про виключення з Реєстру за власною ініціативою.
З моменту виключення неприбуткової організації з Реєстру вона стає платником податку на прибуток підприємств.
Правові засади застосування спрощеної системи оподаткування, обліку та звітності, а також справляння єдиного податку встановлено главою 1 розділу XIV ПКУ.
Юридична особа чи фізична особа - підприємець може самостійно обрати спрощену систему оподаткування, якщо така особа відповідає вимогам, та реєструється платником єдиного податку третьої групи в порядку, визначеному главою 1 розділу XIV ПКУ, у т.ч.: фізичні особи -
підприємці, які не використовують працю найманих осіб або кількість осіб, які перебувають з ними у трудових відносинах, не обмежена та юридичні особи - суб'єкти господарювання будь-якої організаційно-правової форми, у яких протягом календарного року обсяг доходу не перевищує 5000000 гривень (пп. З п.291.4 ст.291 ПКУ).
Нормами п.291.5 ст.291 ПКУ визначено перелік суб’єктів господарювання, які не можуть бути платниками єдиного податку першої -третьої груп. Зокрема, не можуть бути платниками єдиного податку суб'єкти господарювання, у статутному капіталі яких сукупність часток, що належать юридичним особам, які не є платниками єдиного податку, дорівнює або перевищує 25 відсотків (пп.291.5.5 п.291.5 ст 291 ПКУ).
Отже, Організація, засновниками якої є виключно фізичні особи, яка внесена до Реєстру, має право обрати спрощену систему оподаткування за умови виключення її з Реєстру та дотримання вимог, встановлених главою 1 розділу XIV ПКУ.
Відповідно до п. 52.2 ст. 52 Кодексу індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.
© газета "Все про бухгалтерський облік", 2018-2024 Всі права на матеріали, розміщені на сайті газети "Все про бухгалтерський облік" охороняються відповідно до законодавства України. Використання, відтворення таких матеріалів допускаються тільки в межах, установлених законодавством України. При цьому посилання на сайт газети "Все про бухгалтерський облік" є обов'язковим. |
Передплатіть газету "Все про бухгалтерський облік" |
Приєднуйтесь до нас у соцмережах: |