X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ГУ ДФС У МИКОЛАЇВСЬКIЙ ОБЛАСТI

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 16.04.2018 р. № 1639/ІПК/10/14-29-13-02-19

Щодо розгляду звернення

Головне управління ДФС у Миколаївській області, відповідно до ст. 52 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VІ, зі змінами та доповненнями (далі - ПКУ), розглянуло запит (вх.№від), з врахуванням фактично викладених в листі обставин справи щодо порядку перерахування до бюджету податку на доходи фізичних осіб, та повідомляє таке.

Згідно з пп. 14.1.30 п.14.1 ст.14 ПКУ, термін «відокремлені підрозділи» для Розділу IV ПКУ вживається у значенні, визначеному Господарським кодексом України від 16.01.2003 № 436-ІV (далі -ГКУ).

Відповідно до п.4 ст.64 ГКУ підприємство може складатися з виробничих структурних підрозділів (виробництв, цехів, відділень, дільниць, бригад, бюро, лабораторій тощо), а також функціональних структурних підрозділів апарату управління (управлінь, відділів, бюро, служб тощо).

Підприємство має право створювати філії, представництва, відділення та інші відокремлені підрозділи, погоджуючи питання про розміщення таких підрозділів підприємства з відповідними органами місцевого самоврядування в установленому законодавством порядку. Такі відокремлені підрозділи не мають статусу юридичної особи і діють на основі положення про них, затвердженого підприємством. Підприємства можуть відкривати рахунки в установах банків через свої відокремлені підрозділи відповідно до закону.
Крім того, з метою проведення податкового контролю платники податків підлягають реєстрації або взяттю на облік у контролюючих органах за місцезнаходженням юридичних осіб, відокремлених підрозділів юридичних осіб, місцем проживання особи (основне місце обліку), а також за місцем розташування (реєстрації) їх підрозділів, рухомого та нерухомого майна, об'єктів оподаткування або об'єктів, які пов'язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність (неосновне місце обліку) (п.63.3 ст.6ЗПКУ).

Порядок сплати (перерахування) податку на доходи фізичних осіб до бюджету передбачено п. 168.4 ст.168 ПКУ, відповідно до якого податок, утриманий з доходів резидентів та нерезидентів, підлягає зарахуванню до бюджету згідно з нормами Бюджетного кодексу України (далі - БКУ).

Відповідно до п.2 ст.64 БКУ податок на доходи фізичних осіб, який сплачується податковим агентом - юридичною особою (її філією, відділенням, іншим відокремленим підрозділом) чи представництвом нерезидента - юридичної особи, зараховується до відповідного бюджету за їх місцезнаходженням (розташуванням) в обсягах податку, нарахованого на доходи, що виплачуються фізичній особі.

Суми податку на доходи, нараховані відокремленим підрозділом на користь фізичних осіб, за звітний період перераховуються до відповідного бюджету за місцезнаходженням такого відокремленого підрозділу (пп. 168.4.3 п. 168.4 ст.168 ПКУ).

У разі якщо відокремлений підрозділ не уповноважений нараховувати (сплачувати) податок на доходи фізичних осіб за такий відокремлений підрозділ, усі обов’язки податкового агента виконує юридична особа. Податок на доходи, нарахований працівникам відокремленого підрозділу, перераховується до місцевого бюджету за місцезнаходженням такого відокремленого підрозділу.

Юридична особа за своїм місцезнаходженням та місцезнаходженням не уповноважених сплачувати податок відокремлених підрозділів, відокремлений підрозділ, який уповноважений нараховувати, утримувати і сплачувати (перераховувати) до бюджету податок, за своїм місцезнаходженням одночасно з поданням документів на отримання коштів для виплати належних платникам податку доходів, сплачує (перераховує) суми утриманого податку на відповідні рахунки, відкриті в органах, що здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів, за місцезнаходженням відокремлених    підрозділів (пп. 168.4.4 п. 168.4 ст.168 ПКУ).

Такий порядок застосовується, всіма юридичними особами, у тому числі такими, що мають філії, відділення, інші відокремлені підрозділи, що розташовані на території іншої територіальної громади, ніж така юридична особа, а також відокремленими підрозділами, яким в установленому порядку надано повноваження щодо нарахування, утримання і сплати (перерахування) до бюджету податку (пп.168.4.2 п.168.4 ст.168 ПКУ).

При цьому, відповідальність за своєчасне та повне перерахування сум податку до відповідного бюджету несе юридична особа або її відокремлений підрозділ, що нараховує (виплачує) оподатковуваний дохід (пп. 168.4.7 п.168.4 ст.168 ПКУ).

Враховуючи викладене, податковий агент, що нараховує (виплачує) дохід фізичній особі за надання нею в оренду нерухомого майна (в т. ч. земельних ділянок) сплачує (перераховує) податок на доходи фізичних осіб до відповідного бюджету за своїм місцезнаходженням (реєстрації) на рахунки, відкриті в органах Державної казначейської служби.

Щодо сплати до бюджету податку на доходи фізичних осіб податковим агентом - юридичною особою, яка не має будь-яких відокремлених підрозділів та використовує в господарській діяльності орендовані у фізичних осіб земельні ділянки, що знаходяться на територіях різних районних та/або сільських селищних рад.

У разі нарахування (виплати) доходів працівникам підприємства, які працюють на таких земельних ділянках без створення (розташування) на них відокремлених структурних підрозділів, податок на доходи фізичних осіб
згідно ст.64 БКУ та п.п. 168.4.4 п. 168.4 ст. 168 ПКУ перераховується до відповідного бюджету за місцезнаходженням юридичної особи.

Відповідальність платників податків, податкових агентів визначено статтею 127 ПКУ за порушення правил нарахування, утримання та сплати (перерахування) податків у джерела виплати.

Відповідно до п. 127.1 ст. 127 ПКУ ненарахування, неутримання та/або несплата (неперерахування) податків платником податків, у тому числі податковим агентом, до або під час виплати доходу на користь іншого платника податків, - тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 25 відсотків суми податку, що підлягає нарахуванню та/або сплаті до бюджету.

Ті самі дії, вчинені повторно протягом 1095 днів, - тягнуть за собою накладення штрафу у розмірі 50 відсотків суми податку, що підлягає нарахуванню та/або сплаті до бюджету.

Дії, передбачені абзацом першим цього пункту, вчинені протягом 1095 днів втретє та більше, - тягнуть за собою накладення штрафу у розмірі 75 відсотків суми податку, що підлягає нарахуванню та/або сплаті до бюджету.

Відповідальність за погашення суми податкового зобов’язання або податкового боргу, що виникає внаслідок вчинення таких дій, та обов’язок щодо погашення такого податкового боргу покладається на особу, визначену цим Кодексом, у тому числі на податкового агента.

При цьому платник податку - отримувач таких доходів звільняється від обов’язків погашення такої суми податкових зобов’язань або податкового боргу, крім випадків, встановлених розділом IV ПКУ.

Передбачені цим пунктом штрафи не застосовуються, коли ненарахування, неутримання та/або несплата (неперерахування) податку на доходи фізичних осіб самостійно виявляється податковим агентом при проведенні перерахунку цього податку, передбаченого п. 169.4 ст.169 ПКУ, та виправляється в наступних податкових періодах протягом податкового (звітного) року згідно з нормами ПКУ.

Разом з тим, у разі порушення податковим агентом правил нарахування, утримання та сплати (перерахування) податку на доходи фізичних осіб, у відповідності до вимог податкового законодавства, до такого платника податку застосовуються штрафні (фінансові санкції).

Крім того, статтею 117 ПКУ передбачено застосування штрафних (фінансових) санкцій у разі порушення встановленого порядку взяття на облік (реєстрації) у контролюючих органах.

Відповідно до п. 52.2 ст. 52 ПКУ податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.