X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ГУ ДФС У ВОЛИНСЬКIЙ ОБЛАСТI

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 23.04.2018 р. № 1820/ІПК/03-20-12-03-13

Про плату за землю

Головне управління ДФС у Волинській області на запит Господарства щодо плати за землюкеруючись ст. 52 Податкового кодексу України (далі -Кодекс), повідомляє.

Господарство поінформувало, що орендує земельну ділянку сільськогосподарського призначення державної власності та, посилаючись на рішення сільської ради «Про встановлення ставок та пільг із сплати земельного податку на 2018 рік» (далі - Рішення), зазначило, що ставка земельного податку для земель сільськогосподарського призначення для ведення фермерського господарства з 22.02.2018 становить 3 відсотка.

Господарство просить надати роз’яснення з якої дати застосовуються ставки земельного податку, встановлені Рішенням на 2018 рік, для обчислення податкових зобов’язань з орендної плати за земельні ділянки державної власності.

Особливості реалізації повноважень органів місцевого самоврядування у 2018 році щодо прийняття рішень про встановлення та зміну протягом року ставок земельного податку полягають у незастосуванні вимог п.п. 4.1.9 п. 4.1 та п. 4.5 ст. 4, п.п. 12.3.4 п. 12.3, п.п. 12.4.3 п. 12.4 та п. 12.5 ст. 12 Кодексу та Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» (п. З Прикінцевих та перехідних положень Закону України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2018 році»).

До виключної компетенції сільських, селищних, міських рад належить вирішення згідно із законодавством питань регулювання земельних відносин, а також затвердження ставок земельного податку відповідно до Кодексу (п.п. 34, 35 част. першої ст. 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» (далі - Закон). Обов’язковість виконання актів і законних вимог органів та посадових осіб місцевого самоврядування встановлена п. 1 ст. 73 Закону.

Таким чином обов’язок щодо застосування ставок земельного податку у платників виникає з урахуванням строків, визначених відповідним рішенням органу місцевого самоврядування.

Договірні відносини, пов’язані з орендою землі, регулюються Земельним та Цивільним кодексами України, Законом України «Про оренду землі», крім розміру орендної плати, який визначається у договорі з урахуванням граничних величин, передбачених Кодексом для орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності (далі - Плата) як однієї з форм місцевого податку - плати за землю.

Позиція щодо превалювання норм Кодексу над умовами, встановленими договором оренди землі (далі - Договір), підтримана судовими інстанціями (постанова Верховного Суду України від 24.01.2018 № К/9901/5515/18 справа №817/206/15), а саме при визначенні відсоткового розміру Плати для обчислення податкових зобов’язань доцільно враховувати, що з набранням чинності Кодексу відсотковий розмір Плати, який підлягає перерахуванню до бюджету, має відповідати вимогам п.п. 288.5.1 п. 288.5 ст. 288 Кодексу (з урахуванням внесених до нього змін), тобто Суд дійшов до висновку, що до моменту внесення до Договору відповідних змін, ставки, затверджені Рішенням відповідно до вимог Кодексу, є підставою для перегляду встановленого таким Договором відсоткового розміру Плати.

У разі недосягнення згоди щодо зміни умов договору оренди землі спір вирішується в судовому порядку (ст. 30 Закону України «Про оренду землі»).

Податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватись виключно платником податків, якому надано таку консультацію (п. 52.2 ст. 52 Кодексу).