X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ДЕРЖАВНА ФІСКАЛЬНА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 07.06.2018 р. № 2503/6/99-99-12-01-01-15/ІПК


Щодо встановлення післякупажного відпочинку коньяків України


Державна фіскальна служба України відповідно до ст. 52 Податкового кодексу України (далі - Кодекс) розглянула звернення
щодо встановлення післякупажного відпочинку коньяків України та в межах компетенції повідомляє.
Основні засади державної політики щодо регулювання виробництва, експорту, імпорту, оптової і роздрібної торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим, спиртом етиловим ректифікованим виноградним, спиртом етиловим ректифікованим плодовим, дистилятом виноградним спиртовим, спиртом-сирцем плодовим, алкогольними напоями та тютюновими виробами, забезпечення їх високої якості та захисту здоров’я громадян, а також посилення боротьби з незаконним виробництвом та обігом алкогольних напоїв і тютюнових виробів на території України визначено Законом України від 19 грудня 1995 року №481 «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» (далі - Закон № 481).
Закон України від 16 червня 2005 року №2662 «Про виноград та виноградне вино» (далі - Закон № 2662) регулює правові відносини у сфері виноградарства та виноробства України, пов'язані з веденням виноградників та виробництвом винограду, вина та інших продуктів виноробства, визначає регламентацію і контроль в цих галузях виробництва, права і обов'язки виробників, повноваження органів виконавчої влади і спрямований на посилення боротьби з фальсифікацією виноробної продукції в Україні.
Положеннями Закону № 481 та Закону № 2662 визначено, що тривалість післякупажного відпочинку коньяків встановлюється рішенням суб'єкта господарювання.
Відповідно до КДУ 00011050-15.91.10:2008 «Основні правила виробництва і зберігання коньяків України», затверджених Мінагрополітики 19 травня 2008 року (далі - Правила) встановлено тривалість відпочинку після купажу для ординарних коньяків не менше 3 місяців, для марочних коньяків групи «КВ» - не менше 9 місяців, коньяків групи «КВВЯ», «КС», і «ДС» - не менше 12 місяців. У кожному випадку остаточний термін відпочинку встановлює дегустаційна комісія підприємства. Також передбачено, що за поданням підприємств терміни післякупажного відпочинку можуть бути скорочені рішенням Центральної дегустаційної комісії виноробної промисловості відповідно з 3 до 2, з 9 до 6 і з 12 до 9 місяців.
Щодо права встановлення суб’єктом господарювання післякупажного відпочинку коньяків України менше 3 місяців без рішення Центральної дегустаційної комісії виноробної промисловості.
Відповідно до вимог Закону № 481 та Закону № 2662 суб’єкти господарювання самостійно встановлюють такі терміни. Разом з цим звертаємо увагу на необхідність дотримання мінімальних термінів післякупажного відпочинку, які встановлені Правилами.
Щодо порушення норм Закону № 481 у разі встановлення суб’єктом господарювання післякупажного відпочинку коньяків України менше 3 місяців без рішення Центральної дегустаційної комісії виноробної промисловості.
Нормами Закону № 481 передбачено, що післякупажний відпочинок коньяків встановлюється рішенням суб’єкта господарювання.
Щодо того, чи є фальсифікацією алкогольних напоїв виробництво коньяків України, тривалість яких складала менше 3 місяців та була встановлена суб’єктом господарювання без рішення Центральної дегустаційної комісії виноробної промисловості.
Відповідно до Закону № 481 фальсифікація алкогольних напоїв та тютюнових виробів - умисне, з корисливою метою виготовлення алкогольних напоїв та тютюнових виробів з порушенням технології чи з неправомірним використанням знака для товарів і послуг, чи копіюванням форми, упаковки, зовнішнього оформлення, а так само прямим відтворенням товару іншого підприємця з самовільним використанням його імені.
Скорочення терміну відпочинку коньяків можливе за умови дотримання норм діючого законодавства та мінімальних граничних норм скорочення відпочинку, встановлених Правилами.
Щодо застосування фінансових санкцій у разі встановлення суб’єктом господарювання післякупажного відпочинку коньяків України менше 3 місяців без рішення Центральної дегустаційної комісії виноробної промисловості.
За порушення норм Закону № 481 посадові особи і громадяни притягаються до відповідальності згідно з чинним законодавством. До
суб’єктів господарювання застосовуються фінансові санкції у вигляді штрафів відповідно до статті 17 Закону №481.
Щодо суперечності п. 2.3.4 Правил з вимогами Закону № 481.
Пункт 2.3.4 Правил регламентує виключно граничний вік молодших коньячних спиртів, які дозволяється вводити у купажі марочних коньяків України та не встановлює терміни післякупажного відпочинку коньяків. Варто зазначити, що Законом № 481 не встановлюються вимоги щодо віку коньячних спиртів, які використовуються у виробництві марочних коньяків України.
Разом з цим звертаємо увагу, що неузгодженість між чинними нормативно-правовими актами, їхнє протиріччя з одного й того самого предмета регулювання, а також суперечність між двома або більше формально чинними нормами права, прийнятими з одного і того ж питання, в теорії права відомі як колізія норм права.
Колізія норм права вирішується шляхом вибору того нормативного акта, який має бути застосований до конкретного випадку (юридичного факту).
Існує і декілька способів, за якими можливо визначити нормативно-правовий акт, яким слід керуватися, зокрема при розбіжності між загальним і спеціальним нормативно-правовим актом перевага надається спеціальному, якщо він не скасований виданим пізніше загальним актом. Законодавчі акти, які містять спеціальні норми, мають пріоритет у застосуванні в правозастосовчій практиці щодо інших законодавчих актів України.
Вища юридична сила закону полягає також у тому, що всі підзаконні нормативно-правові акти приймаються на основі законів та за своїм змістом не повинні суперечити їм.
Юридична сила закону як основного джерела права, його місце в системі нормативно-правових актів а також підпорядкованість таких актів законам закріплена у положеннях Конституції України.
Крім зазначеного повідомляємо, що надання відповіді на поставлені питання також відноситься до компетенції Мінагрополітики, оскільки відповідно до Положення про Міністерство аграрної політики та продовольства України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25 листопада 2015 р. № 1119, основними завданнями Мінагрополітики серед іншого є забезпечення формування та реалізація державної політики з питань виноробства.
Відповідно до п. 52.2 ст. 52 Кодексу індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.