X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ГУ ДФС У ТЕРНОПIЛЬСЬКIЙ ОБЛАСТI

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 13.06.2018 р. № 2587/ІПК/19-00-12-02-28


Про рентну плату за спеціальне використання води


ГУ ДФС у Тернопільській області на запит Підприємства щодо визначення об’єкта оподаткування рентною платою за спеціальне використання води (далі — Рентна плата, Об’єкт оподаткування), керуючись ст. 52 Податкового кодексу України (далі - Кодекс), повідомляє.
Підприємство поінформувало, що практична необхідність отримання індивідуальної податкової консультації виникла у нього як первинного водокористувача - платника Рентної плати, який надає послуги з централізованого водопостачання, які включають операції з водозабору, водопідготовки та транспортування (постачання).
Посилаючись на незмінність норм п. 255.3 та п. 255.4 ст. 255 Кодексу, Підприємство просить роз’яснити порядок визначення Об’єкта оподаткування для платника Рентної плати, який надає послуги з централізованого водопостачання, які включають операції із водозабору, водопідготовки та транспортування (постачання).
Господарська діяльність, яка згідно із національним класифікатором економічної діяльності ідентифікується як «Забір, очищення та постачання води», передбачає, що власник відповідного дозвільного документу (далі - Дозвіл) застосовує право використання води, що вилучена із водних об’єктів, з метою застосування технологічних операцій з доведення якості води до вимог на питну воду з наступною реалізацією споживачам (ст. 1 Закону України «Про питну воду, питне водопостачання та водовідведення»).
Порядок обчислення платниками Рентної плати податкових зобов’язань (п. 255.11 ст. 255 Кодексу), зокрема, визначає, що такі зобов’язання обчислюються виходячи з фактичних обсягів використаної води (підземної, поверхневої) водних об’єктів, встановлених у Дозволі, лімітів використання води, ставок рентної плати та коефіцієнтів.
Таким чином, Об’єктом оподаткування слід вважати загальний обсяг води, що вилучено з водного об’єкта для цілей, які визначені у відповідному Дозволі. Об’єкт оподаткування не зменшується на    обсяги, які
використовуються платником Рентної плати під час виконання ним господарських операцій з доведення якості води до вимог на питну воду та/або транспортування (постачання) до споживачів. Податкові зобов’язання з Рентної плати за вказані обсяги (для забезпечення господарських операцій з доведення якості води до вимог на питну воду та/або транспортування (постачання) до споживачів) обчислюються із включенням витрат по сплаті Рентної плати до тарифу на централізоване водопостачання (далі - Тариф) у розмірі передбаченому податковою преференцією, встановленою п. 255.7 ст. 255 Кодексу, для підприємств, що надають послуги з централізованого водопостачання, у тому числі операцій із водозабору, водопідготовки та транспортування (постачання).
Виключення із Об’єкта оподаткування обсягів води, які постачаються
платником Рентної плати окремим категоріям споживачів, наприклад, населенню та суб’єктам господарювання для задоволення власних санітарно-гігієнічних потреб, зазначено у п. 255.4 ст. 255 Кодексу (далі - Виключення).
Тариф, що розрахований та затверджений згідно з Порядком формування тарифів на централізоване водопостачання та водовідведення, затвердженим постановою НКРЕКП від 10.03.2016 № 302, зареєстрований у Міністерстві юстиції України 19.04.2016 за № 593/28723 (далі - Порядок), є вартісним показником суми витрат, що економічно обґрунтовано включаються до виробничої собівартості такої діяльності та планованого прибутку (далі -Тариф).
Порядок та єдиний Тариф формують єдину виробничу собівартість за якою й обліковуються всі обсяги використаної води. Єдиний Тариф не передбачає можливості застосування процедури обліку запасів води для цілей визначення Об’єкта оподаткування у разі постачання (використання) обсягів води за різною собівартістю, наприклад, тих де виробнича собівартість сформована із урахуванням Рентної плати, а також обсягів, що постачаються категоріям споживачів, на які поширюються зазначені у п. 255.4 ст. 255 Кодексу Виключення, а виробнича собівартість сформована із урахуванням такого Виключення.
За вказаних обставин та за результатами тристоронніх консультацій за участю галузевих асоціацій, ДФС на період до затвердження окремих Тарифів для різних категорій споживачів, зокрема, які передбачатимуть облік обсягів води на обчислення виробничої собівартості яких поширюються Виключення, у листі від 08.05.2018 № 1388/4/99-99-12-02-03-13, який розміщено на веб-порталі    ДФС у рубриці: Податки,    збори,
платежі / Загальнодержавні податки / Рентна плата / Рентна плата за спеціальне використання води / листи, надано аналіз порядку декларування податкових зобов’язань платниками Рентної плати, що надають послуги з централізованого водопостачання, які включають операції із водозабору, водопідготовки та транспортування (постачання), за обсяги води які:
використовуються платниками під час виконання ними господарських операцій з доведення якості води до вимог на питну воду та/або транспортування (постачання) до споживачів;
реалізуються категоріям споживачів, на які поширюється Виключення із Об’єкта,
реалізуються категоріям споживачів використання податкових преференцій з Рентної плати яким не встановлено.
Однією із підстав взяття водокористувача на податковий облік як платника Рентної плати є наявність дозволу на спеціальне водокористування, надання копії якого до контролюючого органу передбачено п.п. 255.11.19 п. 255.11 ст. 255 Кодексу. При цьому за відсутності у контролюючого органу такого дозволу не виникають підстави взяття водокористувача на податковий облік як платника Рентної плати.
Оскільки платниками Рентної плати визначено первинних водокористувачів, то застосування штрафних санкцій за неподання або
несвоєчасне подання до контролюючого органу, визначених п.п. 255.11.19 п. 255.11 ст. 255 Кодексу копій договору на поставку води та статистичної звітності про використання води, які складаються вторинними водокористувачами, не передбачено.
Згідно п. 52.2 ст. 52 Кодексу індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.